Przykłady testów z analizy ryznku
Test numer 1
Pytania egzaminacyjne z Analizy Rynku
1. Czy chłonność rynku to /proszę zakreślić prawidłową odpowiedź/:
a. popyt niezaspokojony, przy danych cenach i dochodach (odp.A)
b. popyt potencjalny na określony produkt w danej sytuacji rynkowej
c. popyt efektywny na produkt X zrealizowany w określonym czasie
2. Z jakich źródeł informacji należy skorzystać, by:
a. określić prognozę popytu na aparaty fotograficzne na 10 lat – inform. i oprac.statystyczne.
b. poznać kształtowanie się sprzedaży książek w ostatnich 10 latach – rocznik statystyczny
c. zinterpretować udział wydatków na usługi w wydatkach ogółem gospodarstw domowych – badania empiryczne niewyczerpujące
3. Proszę wymienić główne perspektywy Balanced Scorecard?
- finansów, klientów , procesów wewnętrznych , rozwoju i doskonalenia .
4. Co umożliwia segmentacja rynku, proszę zakreślić właściwą odpowiedź:
a. lepsze dostosowanie produktu do potrzeb nabywców (odp)
b. szybszą obserwację zmian zachodzących na rynku(odp)
c. wyższą dynamikę sprzedaży
d. szybsze znalezienie idei nowego produktu
e. lepsze wykorzystanie środków promocji poprzez ich dostosowanie do wybranych grup konsumentów(odp)
5. Czy pytanie ujęte w kwestionariuszu: „Jak ocenia Pan/i/ jakość obsługi w sklepie z kosmetykami. Odpowiedź proszę zakreślić na 10 stopniowej skali, na której 1 oznacza najniższy poziom obsługi, a 10 – najwyższy” zostało ujęte prawidłowo.
Nie , ponieważ 10 stopniowa skala jest zbyt duża ,aby odpowiadający mógł prawidłowo wyrazić swoje opinie .
6. W małym, biednym miasteczku zamknięto dużą fabrykę, zwiększając bezrobocie. Czy będzie to miało wpływ na sprzedaż chleba w miejscowych sklepach? Jeżeli tak to jaki?
Nie będzie to miało wpływu , bo chleb i tak ludzie będą kupować , mogą natomiast ograniczyć potrzeby z wyższej półki.
- Z jakich źródeł informacji należy skorzystać, by odpowiedzieć na to pytanie?
- rocznik statystyczny - ?
1. Proszę wymienić główne perspektywy Balanced Scorecard?
finansów, klientów , procesów wewnętrznych , rozwoju i doskonalenia pozwala odpowiedziec na kluczowe pytania związane z realizacja strategii firmy
2. Czy chłonność rynku to:
a) popyt niezaspokojony, przy danych cenach i dochodach (odp)
b) popyt potencjalny na określony produkt w danej sytuacji rynkowej
c) popyt efektywny na produkt X zrealizowany w określonym czasie
3. Z jakich źródeł informacji należy skorzystać, by:
a. określić prognozę popytu na rowery na 10 lat
inform. i oprac.statystyczne.
a) poznać kształtowanie się sprzedaży książek w ostatnich 10 latach
– rocznik statystyczny
b) zinterpretować udział wydatków na usługi w wydatkach ogółem gospodarstw domowych
badania empiryczne niewyczerpujące
4. Co umożliwia segmentacja rynku:
a) lepsze dostosowanie produktu do potrzeb nabywców (odp)
b) szybszą obserwację zmian zachodzących na rynku(odp)
c) wyższą dynamikę sprzedaży
d) szybsze znalezienie idei nowego produktu
e) lepsze wykorzystanie środków promocji poprzez ich dostosowanie do wybranych grup konsumentów (odp)
5. Czy pytanie ujęte w kwestionariuszu: „Jak ocenia Pan(i) jakość obsługi w sklepie z kosmetykami. Odpowiedź proszę zakreślić w 10-stopniowej skali, na której 1 oznacza najniższy poziom obsługi, a 10-najwyższy” została ujęta prawidłowo?
a) tak
b) nie
jeśli nie to dlaczego?
Nie , ponieważ 10 stopniowa skala jest zbyt duża ,aby odpowiadający mógł prawidłowo wyrazić swoje opinie
6. W małym, biednym miasteczku zamknięto dużą fabrykę, zwiększając bezrobocie. Czy będzie to miało wpływ na sprzedaż chleba w miejscowych sklepach? Jeżeli tak, to jaki?
Nie będzie to miało wpływu , bo chleb i tak ludzie będą kupować , mogą natomiast ograniczyć potrzeby z wyższej półki.
Z jakich źródeł informacji należy skorzystać, by odpowiedzieć na to pytanie?
reszta testów w załacznikach UWAGA!!! w niektórych są błedy podobno ale jezeli kotos ma wiedze nie bedzie miła problemu z wychwyceniem
Pozdrawiam :)