JAK NIE ZNASZ ODPOWIEDZI NA WSZYSTKIE PYTANIA NIE MUSZĄ BYĆ.. ALE FAJNIE BY BYŁO... ŻEBY BYŁY WSZYSTKIE... LICZĘ NA DOBRĄ ODPOWIEDZ === NAJ PROSZE SZYBKO BO NA JUTRO A JA NIC NIE UMIEM!!!!! KARTA PRACY Klasa 6. Liczby dodatnie i liczby ujemne Zadanie
JAK NIE ZNASZ ODPOWIEDZI NA WSZYSTKIE PYTANIA NIE MUSZĄ BYĆ.. ALE FAJNIE BY BYŁO... ŻEBY BYŁY WSZYSTKIE... LICZĘ NA DOBRĄ ODPOWIEDZ === NAJ
PROSZE SZYBKO BO NA JUTRO A JA NIC NIE UMIEM!!!!! KARTA PRACY
Klasa 6. Liczby dodatnie i liczby ujemne
Zadanie 1.
Wyobraź sobie, że na osi liczbowej zaznaczono liczby: -6, -7, 1, -3, -2, -1, 0, 3, -4. Ile z nich znajduje się po lewej stronie liczby -1?
a. 4 b. 5 c. 6 d. 3 (wybierz odp)
Zadanie 2.
Wypisz wszystkie liczby całkowite ujemne, które są większe od -8.
Zadanie 3.
Wstaw znak < lub > :
a) -37 ... -73 b) 0 ... -18 c) -6 ... 2 d)-16 ... -12
Zadanie 4.
Podkreśl wszystkie liczby większe od -1,2.
-1,5 -2 -1 0 -1,1 1,3 2
Zadnie 5.
Liczbą przeciwną do 5 całych i jedna druga jest:
A. dwie jedenaste B. - dwie jedenaste C. Wartość bezwzględna liczb pięć całych i jedna druga. C. - Pięć całych i jedna druga
Zadanie 6.
Uporządkuj liczby: -4,6, -9,8, -8,4, 2,5, -10,1, -3,5 od najmniejszej do największej.
Zadanie 7.
Czu poniższe równania i nierówności są prawdziwe? Wstaw znak X w odpowiednią kratkę.
|| - te kreski znaczą wartość bezwzględną
|10| < 0 ◻ TAK ◻ NIE
|-4| = 4 ◻ TAK ◻ NIE
-|5| > -5 ◻ TAK ◻ NIE
-|-6| > 1 ◻ TAK ◻ NIE
Zadanie 8 pomijam żeby nie było że nie ma :)
Zadanie 9.
Uporządkuj liczby w kolejności od najmniejszej do największej.
-|-1| -|2| 0 -3 |-2| |-4|
Zadanie 10.
Oceń prawdziwość zdań. Wstaw znak X w odpowiednią kratkę.
Liczbą przeciwną do liczby -901 jest liczba 901. ◻ TAK ◻ NIE
Jest dokładnie 8 liczb całkowitych większych od -6 i mniejszych od 2. ◻ TAK ◻ NIE
Między liczbą -6 i liczbą do niej przeciwną na osi liczbowej jest 11 liczb całkowitych ◻ TAK ◻ NIE
Jeżeli na osi liczbowej zaznaczono wszystkie liczby całkowite większe od -8 i mniejsze od 4, to wśród nich są trzy pary liczb przeciwnych. ◻ TAK ◻ NIE
Zadanie 11.
a) Jakie liczby całkowite można wstawić w miejsce *, aby nierówność | * | < 7 była prawdziwa?
b) Wojtek zapisał nierówność | | < 40. Ile jest liczb całkowitych, które Wojtek może wpisać w miejsce ?
Zadanie 12.
Dokończ zdania. Wybierz właściwe odpowiedzi spośród A lub B oraz C lub D.
Na lewo od liczby -8 na osi liczbowej znajdziemy liczbe...... A. -9 B. -7
Liczbą większą od -60 jest liczba.... . C. -60,01 D. -59,99
Zadanie 13 (pomijam)
Zadanie 14.
Powiększ liczbę - cztery całe i jedna druga o 2.
Zadanie 15.
W sobotę temperatura wynosiła -11 stopni celcjusza, a w niedzielę była o 4 stopnie celcjusza niższa. Jaka temperatura była w niedzielę. Zapisz odpowiednie działanie.
Zadanie 16.
Oceń prawdziwość poniższych zdań wstaw znak X w odpowiednią kratkę.
Wynik dodawania -12 + 15 jest liczbą ujemną. ◻ Prawda ◻ Fałsz
Wynik odejmowania -16 - (-14) jest liczbą ujemną. ◻ Prawda ◻ Fałsz
Zadanie 17.
Uzupełnij zdania odpowiednimi liczbami z ramki. (w ramce liczby 87, -19, 19, -97)
a) Suma liczb -58 i 39 jest równa ..... .
b) Gdy od liczby -58 odejmiemy 39, to otrzymamy... .