JAK NIE ZNASZ ODPOWIEDZI NA WSZYSTKIE PYTANIA NIE MUSZĄ BYĆ.. ALE FAJNIE BY BYŁO... ŻEBY BYŁY WSZYSTKIE... LICZĘ NA DOBRĄ ODPOWIEDZ === NAJ PROSZE SZYBKO BO NA JUTRO A JA NIC NIE UMIEM!!!!! KARTA PRACY Klasa 6. Liczby dodatnie i liczby ujemne Zadanie

JAK NIE ZNASZ ODPOWIEDZI NA WSZYSTKIE PYTANIA NIE MUSZĄ BYĆ.. ALE FAJNIE BY BYŁO... ŻEBY BYŁY WSZYSTKIE... LICZĘ NA DOBRĄ ODPOWIEDZ === NAJ PROSZE SZYBKO BO NA JUTRO A JA NIC NIE UMIEM!!!!! KARTA PRACY Klasa 6. Liczby dodatnie i liczby ujemne Zadanie 1. Wyobraź sobie, że na osi liczbowej zaznaczono liczby: -6, -7, 1, -3, -2, -1, 0, 3, -4. Ile z nich znajduje się po lewej stronie liczby -1? a. 4 b. 5 c. 6 d. 3 (wybierz odp) Zadanie 2. Wypisz wszystkie liczby całkowite ujemne, które są większe od -8. Zadanie 3. Wstaw znak < lub > : a) -37 ... -73 b) 0 ... -18 c) -6 ... 2 d)-16 ... -12 Zadanie 4. Podkreśl wszystkie liczby większe od -1,2. -1,5 -2 -1 0 -1,1 1,3 2 Zadnie 5. Liczbą przeciwną do 5 całych i jedna druga jest: A. dwie jedenaste B. - dwie jedenaste C. Wartość bezwzględna liczb pięć całych i jedna druga. C. - Pięć całych i jedna druga Zadanie 6. Uporządkuj liczby: -4,6, -9,8, -8,4, 2,5, -10,1, -3,5 od najmniejszej do największej. Zadanie 7. Czu poniższe równania i nierówności są prawdziwe? Wstaw znak X w odpowiednią kratkę. || - te kreski znaczą wartość bezwzględną |10| < 0 ◻ TAK ◻ NIE |-4| = 4 ◻ TAK ◻ NIE -|5| > -5 ◻ TAK ◻ NIE -|-6| > 1 ◻ TAK ◻ NIE Zadanie 8 pomijam żeby nie było że nie ma :) Zadanie 9. Uporządkuj liczby w kolejności od najmniejszej do największej. -|-1| -|2| 0 -3 |-2| |-4| Zadanie 10. Oceń prawdziwość zdań. Wstaw znak X w odpowiednią kratkę. Liczbą przeciwną do liczby -901 jest liczba 901. ◻ TAK ◻ NIE Jest dokładnie 8 liczb całkowitych większych od -6 i mniejszych od 2. ◻ TAK ◻ NIE Między liczbą -6 i liczbą do niej przeciwną na osi liczbowej jest 11 liczb całkowitych ◻ TAK ◻ NIE Jeżeli na osi liczbowej zaznaczono wszystkie liczby całkowite większe od -8 i mniejsze od 4, to wśród nich są trzy pary liczb przeciwnych. ◻ TAK ◻ NIE Zadanie 11. a) Jakie liczby całkowite można wstawić w miejsce *, aby nierówność | * | < 7 była prawdziwa? b) Wojtek zapisał nierówność | | < 40. Ile jest liczb całkowitych, które Wojtek może wpisać w miejsce ? Zadanie 12. Dokończ zdania. Wybierz właściwe odpowiedzi spośród A lub B oraz C lub D. Na lewo od liczby -8 na osi liczbowej znajdziemy liczbe...... A. -9 B. -7 Liczbą większą od -60 jest liczba.... . C. -60,01 D. -59,99 Zadanie 13 (pomijam) Zadanie 14. Powiększ liczbę - cztery całe i jedna druga o 2. Zadanie 15. W sobotę temperatura wynosiła -11 stopni celcjusza, a w niedzielę była o 4 stopnie celcjusza niższa. Jaka temperatura była w niedzielę. Zapisz odpowiednie działanie. Zadanie 16. Oceń prawdziwość poniższych zdań wstaw znak X w odpowiednią kratkę. Wynik dodawania -12 + 15 jest liczbą ujemną. ◻ Prawda ◻ Fałsz Wynik odejmowania -16 - (-14) jest liczbą ujemną. ◻ Prawda ◻ Fałsz Zadanie 17. Uzupełnij zdania odpowiednimi liczbami z ramki. (w ramce liczby 87, -19, 19, -97) a) Suma liczb -58 i 39 jest równa ..... . b) Gdy od liczby -58 odejmiemy 39, to otrzymamy... .
Odpowiedź

zad.1 a) -2,-3,-7 odp: a zad.2  a) -7,-6,-5,-4,-3,-2,-1 zad.3 a) -37>-73 b) 0>-18 c)-6<2 d) -16<-12 zad.4 a)-1 b)0 c)-1,1 d)1,3 e)2 zad.5 odp: C zad.6 od najmiejszej do największej a) -10,1 b) -9,8 c) -8,4 d) -4,6  e) -3,5 f) 2,5 zad.7 a) Nie b) Tak c) Nie d) Nie zad.9 od najmniejszej do najwiekszej a) -3 b)-2 c) -1 d) 0 e) 2 f) 4 zad. 10 a) Tak b) Tak c) Nie d) Tak zad .11 a) liczby mniejsze od 7 b) liczby mniejsze od 40 zad. 12 odp : A i D zad. 14 4 1/2+ 2=6 1/2 zad 15 -11-4=  -15 zad.16 a) Fałsz zad .17 a) -58+39= -29 b) -58-39= -97 Na pewno jest dobrze. Liczę na naj. Myślę, że pomogłam.

Dodaj swoją odpowiedź