ZADANIA GIMNAZJALNE Z MATEMATYKI. PROSZĘ O POMOC ORAZ WSZYSTKIE OBLICZENIA. 1. Jeżeli zapiszemy 1,(3) w postaci ułamka zwykłego to otrzymamy: A. 13/10 B. 4/3 C. 1/3 D. 2/3 2. Oceń, które ze zdań jest prawdziwe: A. W każdym równoległoboku przekątn

ZADANIA GIMNAZJALNE Z MATEMATYKI. PROSZĘ O POMOC ORAZ WSZYSTKIE OBLICZENIA. 1. Jeżeli zapiszemy 1,(3) w postaci ułamka zwykłego to otrzymamy: A. 13/10 B. 4/3 C. 1/3 D. 2/3 2. Oceń, które ze zdań jest prawdziwe: A. W każdym równoległoboku przekątne przecinają się pod kątem prostym B. W każdym rombie wszystkie kąty są przystające C. Każdy kwadrat jest prostokątem. D. W każdym trapezie przekątne są równej długości 3. DIAGRAM (kołowy) przedstawia udział uczniów klas trzecich w konkursie matematycznym 3a - (puste) 3b - 15% 3c - 25% 3d - 20% Jaki % wszystkich uczniów biorących udział w konkursie stanowili uczniowie klasy 3a? Ilu uczniów startowało w tym konkursie, jeżeli z klasy 3b startowało 6 uczniów? 4. Jaka jest powierzchnia całkowita sześcianu o przekątnej długości 8cm? A. 192 cm^2 B. 256 cm^2 C. 128 cm ^2 D. 384 cm^2 5. Uczniowie klasy 3a przynieśli do pracowni biologicznej dwa akwaria w kształcie prostopadłościanów. Pierwsze ma wymiary 25cm x 45cm x 0,6m, a drugie 30cm x 55cm x 0,4m. Które akwarium ma większą pojemność i o ile litrów? 6. Uczniowie klasy 3b postanowili zorganizować rajd z okazji Dnia Dziecka. Opracowali trasy rowerowe i piesze dla poszczególnych klas. Trasa piesza miała długość 8km, a długość trasy rowerowej stanowiła 7/4 długości trasy pieszej. Wszyscy uczestnicy rajdu przybyli na metę o godzinie 12.30. O której godzinie wyruszyli na trasę rajdu rowerzyści, jeśli poruszali się ze średnią prędkością 10km/h? 7. Przygotowując się do wycieczki uczniowie klasy 3a zmierzyli na mapie w skali 1:100 000 odległość między dwoma miejscowościami, wynosiła ona 5cm. Rzeczywista odległość między tymi miejscowościami wynosi... Gdyby uczniowie szli z prędkością 5km/h to pokonaliby tę trasę w ciągu... 8. W ciągu trzech godzin uczeń rozwiązał 60% wszystkich zadań z zestawu. Pozostało mu jeszcze do rozwiązania 16 zadań. Wynika stąd, że: A. uczeń rozwiązał już 25 zadań B. w zestawie było 60 zadań C. uczeń rozwiązał 9 zadań w ciągu godziny D. uczeń potrzebuje jeszcze dwóch godzin, by rozwiązać wszystkie zadania 9. Krawędzie boczne ostrosłupa prawidłowego trójkątnego są nachylone do płaszczyzny podstawy pod kątem 45 stopni. Jeśli krawędź podstawy tego ostrosłupa ma długość a, to: A. pole podstawy tego ostrosłupa wynosi a^2 B. jego krawędź boczna ma długość a pierwiastków z 3 przez 3 (podzielić przez 3) C. wysokość tego ostrosłupa jest równa a pierwiastków z 3 przez 3 D. jego objętość wynosi a^3 przez 4 10. Na sprawdzianie z matematyki uczniowie mieli skrócić ułamek 8^6/4^3. Kasia otrzymała wynik 2^12, Basia 4^3, Ola 2^3, a Ala 2^2. Kto poprawnie rozwiązał zadanie?
Odpowiedź

[latex]ZADANIE 1.\x=1,3333...\10x=13,3333...\10x-x=13,3333....-1,3333...\9x=12\x=12:9\x= frac{4}{3}\Odp.:B\\ZADANIE 2.\A: falsz\B:falsz\C:prawda\D:falsz\\ZADANIE 3.\15\%+20\%+25\%+x=100\%\x=100\%-60\%\x=40\%\Uczniowie klasy 3a stanowili 40\% uczniow.\\15\%-6\100\%-y\6*100\%=y*15\%\6=0,15y\y=40\W konkursie startowalo 40 uczniow.[/latex] [latex]ZADANIE 4.\a sqrt{3} =8\a= frac{8}{ sqrt{3} }\a= frac{8 sqrt{3} }{3}\P_c=6a^2\P_c=6* (frac{8 sqrt{3} }{3})^2\P_c=6* frac{192}{3}\P_c=2*192\P_c=384 cm^2\Odp.: D\\ZADANIE 5.\ V_1=2,5*4,5*6\V_1=67,5dm^3\V_1=67,5 l\V_2=3*5,5*4\V_2=66dm^3\V_2=66 l\V_2-V_1=1,5 l\Wieksza objetosc ma pierwsze akwarium o 1,5 litra.[/latex] [latex]ZADANIE 6.\trasa piesza:8km\trasa rowerowa:8*frac{7}{4}=17km\V=s:t\t= frac{s}{V}\t= frac{17}{10}\t=1,7h\t=1,7*60=102min\t=1h 42min\12:30-1:42=10:48\Wyruszyli o 10:48\\ZADANIE 7.\1:100000\1cm-100000cm\1cm-1000m\1cm-1km\Rzeczywista odleglosc miedzy tymi miejscowosciami\ wynosi 5*1=5 km\Gdyby uczniowie szli z predkoscia 5km/h to pokonaliby te trase\w ciagu 1 godziny.[/latex] [latex]ZADANIE 8.\100\%-60\%=40\%\40\%*x=16\x=16:0,4\x=40\24 zadania rozwiazal w 3h czyli rozwiazywal 8zad/h\musi rozwiazac jeszcze 16 wiec zajmie mu to 16:8=2h\Odp.: D[/latex] [latex]ZADANIE 9.\rysunek pomocniczy w zalaczniku\h= frac{a sqrt{3} }{2}\b=2/3h\b= frac{a sqrt{3} }{3}\H=b\Odp.:C\\ZADANIE 10.\frac{8^6}{4^3}= frac{2^{18}}{2^6}=2^{ 18-6}=2^{12}\2^{12}=(2^2)^6=4^6\\Rozwiazala prawidlowo Kasia[/latex]

Dodaj swoją odpowiedź