Złożenie do grobu carvaggio ANALIZA I INTERPRERACJA OBRAZU PODSTAWOWE INFORMACJE O OBRAZIE AUTOR: ……………………………………………………………………………........................................ TYTUŁ: …………………………………………………………………………………………………………. DATA POWSTANIA: ……………………

Złożenie do grobu carvaggio ANALIZA I INTERPRERACJA OBRAZU PODSTAWOWE INFORMACJE O OBRAZIE AUTOR: ……………………………………………………………………………........................................ TYTUŁ: …………………………………………………………………………………………………………. DATA POWSTANIA: ………………………………………………………………………………………………………… EPOKA, NURT ARTYSTYCZNY, TECHNIKA: ………………………………..................................................................................................... ……………………………………………………………………………………………………….... ………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………. MIEJSCE PRZECHOWYWANIA: ………………………………………………………………………………………………………… ŚWIATŁO (np. rola światła, źródło światła, rodzaj światła, sposób modelowania światłocieniem, w jaki sposób malarz je wykorzystuje?) KOLORY (np. gama: ciepła, zimna, kolory neutralne; barwy abstrakcyjne, stopień nasycenia, dominanta kolorystyczna, kontrast barwny, jakie mają one znaczenie dla przedstawionego obrazu?) KOMPOZYCJA (układ kolorów i kształtów na płaszczyźnie obrazu): symetryczna, otwarta, statyczna, horyzontalna, rytmiczna, jednoplanowa PERSPEKTYWA (sposoby przedstawiania trójwymiarowej przestrzeni na płaszczyźnie obrazu): rzędowa, kulisowa, hierarchiczna, centralna, powietrzna, malarska FAKTURA (ukształtowanie powierzchni obrazu): faktura szorstka, wypukła; faktura gładka, płaska TEMAT Jaką sytuację lub scenę przedstawia dzieło? (portret, pejzaż, akt, martwa natura, scena batalistyczna, rodzajowa, religijna, mitologiczna) Czego dotyczy? Do jakiej problematyki odsyła? TYTUŁ Czy jest adekwatny do form przedstawionych na obrazie? Czy podpowiada sposób patrzenia na dzieło, czy raczej komplikuje i utrudnia rozumienie obrazu? KONKTEKST (wiąże się ze strukturą obrazu, bądź wynika z kontekstu (np. biografia artysty) albo czasu i środowiska, w którym powstało dzieło; może być nim tytuł wskazujący na odczytanie treści dzieła) KONWENCJA (przyjęty przez twórcę zespół cech charakterystycznych dzieła): realistyczna, ekspresyjna, abstrakcyjna, symboliczna, narracyjna, figuralna, aluzyjna SYMBOLE NASTRÓJ REFLEKSJA (wywołane atmosferą obrazu rozmyślania na temat jego nastroju oraz skojarzeń i odczuć nim spowodowanych) INNE UWAGI • Napisz 5 zdań o autorze, przy czy nie muszą się one znaleźć na początku (szczegóły biografii powinny być dobrane pod kątem analizy dzieła sztuki). Umieść dzieło w dorobku twórcy (np. wczesny, dojrzały okres twórczości). • Wymień typowe wyznaczniki nurtu artystycznego, do którego zalicza się obraz. Określ technikę malarską. • Podane punkty mają Ci pomóc. Nie musisz ich wszystkich brać pod uwagę. Nie zawsze będzie to możliwe i konieczne. Powyższy schemat traktuj jako podpowiedź. Analiza powinna być podporządkowana interpretacji dzieła. • Do pracy dołącz fragment obrazu. • Pracę należy oddać do końca marca.
Odpowiedź

In meiner Freizeit mache ich viele Dinge.=W moim wolnym czasie robie wiele rzeczy.Ich spiele mit meinen Freunden FuBball.-Gram z przyjaciółmi  w piłkę nożną.Ich gehe in die Disco oder ins Kino.-Chodze na dyskotekę lub do kina.Ich tanze und singe.-Tanczę i spiewam.Ich fahre RaIn meiner Freizeit mache ich viele Dinge.=W moim wolnym czasie robie wiele rzeczy.Ich spiele mit meinen Freunden FuBball.-Gram z przyjaciółmi  w piłkę nożną.Ich gehe in die Disco oder ins Kino.-Chodze na dyskotekę lub do kina.Ich tanze und singe.-Tanczę i spiewam.Ich fahre Rad.-jeżdzę na rowerze.Ich surfe im Internet.-Serfuję po internecie.Ich lese Bücher.-Czytam książki.Ich lerne und mache Hasuafgaben.-Ucze się i odrabiam prace domowe.Ich sehe fern.In meiner Freizeit mache ich viele Dinge.=W moim wolnym czasie robie wiele rzeczy.Ich spiele mit meinen Freunden FuBball.-Gram z przyjaciółmi  w piłkę nożną.Ich gehe in die Disco oder ins Kino.-Chodze na dyskotekę lub do kina.Ich tanze und singe.-Tanczę i spiewam.Ich fahre Rad.-jeżdzę na rowerze.Ich surfe im Internet.-Serfuję po internecie.Ich lese Bücher.-Czytam książki.Ich lerne und mache Hasuafgaben.-Ucze się i odrabiam prace domowe.Ich sehe fern.-Ogladm telewizję.Ich höre Musik.-Słucham muzyki.Ich schreibe Briefe.-Pisze listy.Ich spiele am Computer.-Gram na komputerze.Ich treffe mich mit meinen Freunden.-Spotykam się z przyjaciółmi.-Ogladm telewizję.Ich höre Musik.-Słucham muzyki.Ich schreibe Briefe.-Pisze listy.Ich spiele am Computer.-Gram na komputerze.Ich treffe mich mit meinen Freunden.-Spotykam się z przyjaciółmi.d.-jeżdzę na rowerze.Ich surfe im Internet.-Serfuję po internecie.Ich lese Bücher.-Czytam książki.Ich lerne und mache Hasuafgaben.-Ucze się i odrabiam prace domowe.Ich sehe fern.-Ogladm telewizję.Ich höre Musik.-Słucham muzyki.Ich schreibe Briefe.-Pisze listy.Ich spiele am Computer.-Gram na komputerze.Ich treffe mich mit meinen Freunden.-Spotykam się z przyjaciółmi.

Dodaj swoją odpowiedź