Urząd gminy Proszowice
TEMAT: ZAŁATWIENIA, SPRAWY W URZEDZIE GMINY W PROSZOWICACH.
STAROSTWO POWIATOWE W PROSZOWICACH
ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice
tel. (12) 386-18-46, 386-10-63, 386-13-05
fax (12) 386-29-33
email: [email protected]
Gmina Proszowice położona na północny wschód od Krakowa, w dorzeczu rzeki Szreniawy, zajmuje w większości pagórkowate wzniesienia i jest największą gminą Płaskowyżu Proszowickiego. Gmina Proszowice to 7 tysięczne miasto Proszowice i 29 sołectw, które zamieszkuje około 10 tys. mieszkańców.
CO MOŻNA ZAŁATWIĆ W URZEDZIE GMINY - PROSZOWICE:
? Dowody Osobiste ? wydawanie.
? Dowody Osobiste ? zgłoszenie utraty.
? Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu.
? Wymeldowanie z pobyt czasowego ponad 2 miesiące.
? Wydanie decyzji administracyjne w sprawie wymeldowania z pobyt stałego.
? Wymeldowanie z pobytu stałego.
? Wydanie decyzji w sprawie zameldowania na pobyt stały lub czasowy.
? Zameldowanie cudzoziemca na pobyt czasowy.
? Zameldowanie na pobyt czasowy do 2 miesięcy.
? Zameldowanie na pobyt czasowy ponad 2 miesiące.
? Zameldowanie na pobyt stały.
? Udostępnienie danych ze zbiorek meldunkowych.
? Wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
? Wydanie zaświadczenia o zmianę we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
? Wydanie decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
? Decyzja o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej w przypadku zmiany miejsca zamieszkania przedsiębiorcy i
zmiany organu właściwego ze względu na nowe miejsce zamieszkania.
? Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane z ewidencji działalności gospodarczej.
? Potwierdzenie aktualności wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
? Wniosek o wydanie zezwolenia na tworzenie i działanie wielko powierzchniowych obiektów budowlanych.
? Decyzja w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w
miejscu sprzedaży.
? Decyzja w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia
poza miejscem sprzedaży.
? Decyzja w sprawie wydania jednorazowego zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych.
? Wydawanie duplikaty zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub zezwoleń na sprzedaż napojów
alkoholowych.
? Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie z zezwolenia alkoholowego.
? Wniosek o przyznanie świadczenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym ? stypendium szkolne.
? Poświadczenie własnoręczności podpisów.
? Urzędowe poświadczenie zgodności duplikatów, odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii z oryginałem.
? Udzielenie zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów w krajowym transporcie drogowym.
? Udzielenie zezwolenia na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów w krajowym transporcie drogowym.
? Udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego taksówką.
? Sporządzanie aktu urodzenia.
? Sporządzanie aktu zgonu.
? Sporządzanie odpisów aktu stanu cywilnego (urodzeń, małżeństw, zgonów).
? Zawieranie małżeństwa przed kierownikiem USC przez osoby posiadające obywatelstwo polskie.
? Zawarcie małżeństwa przed konsulem.
? Zawarcie małżeństwa przed osobą duchowną (małżeństwo wyznaniowe ze skutkami cywilnymi).
? Zawarcie małżeństwa w zagranicznym USC.
? Zawarcie małżeństwa z cudzoziemcem.
? Wpisywanie zagranicznych aktów do polskich ksiąg stanu cywilnego.
PODSTAWOWE ZAKRESY DZIAŁANIA WYDZIAŁÓW STAROSTWA POWIATOWEGO W PROSZOWICACH :
Wydział Organizacyjno - Administracyjny :
1. organizowanie przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków a szczególnie prowadzenie dokumentacji i nadzór nad terminowym ich załatwianiem,
2. prowadzenie zadań z profilaktyki i ochrony zdrowia,
3. prowadzenie rehabilitacji osób niepełnosprawnych oraz wydawanie kart parkingowych,
4. nadzorowanie i kontrolowanie działalności podległych jednostek organizacyjnych,
5. zapewnienie zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi i administracyjnymi,
Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska :
1. ochrona gruntów rolnych,
2. ochrona zasobów środowiska,
3. przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska,
4. ochrona przyrody,
5. nadzór nad gospodarką odpadami,
6. realizacja zadań z ustawy prawo geologiczne i górnicze,
7. nadzór nad lasami nie stanowiącymi własność Skarbu Państwa,
8. realizacja zadań z ustawy prawo wodne,
9. realizacja zadań z ustawy prawo łowieckie,
10. realizacja zadań z ustawy o rybactwie śródlądowym,
11. realizacja zadań z ustawy o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich,
12. realizacja zadań z ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesiania,
13. realizacja zadań z innych ustaw i rozporządzeń wykonawczych, dot. rolnictwa i ochrony środowiska w zakresie objętym właściwością Starosty,
14. opiniowanie lokalizacji inwestycji w ramach ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
Wydział Finansowo - Księgowy :
1. dokonywanie rozliczeń nadwyżek środków obrotowych w zakładach budżetowych, wyniku finansowego w gospodarstwach pomocniczych oraz dotacji celowych,
2. Obsługa funduszy :
o gospodarowania Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
o Ochrony Środowiska i Gospodarki Rolnej,
o Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
Wydział Komunikacji i Transportu :
1. rejestracja pojazdów,
2. nadawanie cech identyfikacyjnych pojazdu,
3. wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami,
4. zatrzymywanie, cofanie i przywracania cofniętych uprawnień,
5. wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
6. zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych,
7. wydawanie licencji i zezwoleń w zakresie krajowego transportu drogowego,
8. wydawanie zaświadczeń w zakresie przewozów na potrzeby własne,
9. wydawanie imiennych uprawnień diagnosty do wykonywania badań technicznych,
10. wydawanie zezwoleń na prowadzenie szkolenia kandydatów na kierowców ,
11. nadzór nad szkoleniem osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
12. wydawanie legitymacji instruktora.
Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Spraw Obywatelskich :
1. prowadzenie spraw z zakresu zakładania, łączenia, prowadzenia, utrzymania oraz likwidacji:
o szkół podstawowych specjalnych,
o szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych,
o szkół policealnych i pomaturalnych,
o Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej,
o innych placówek dla których powiat jest organem prowadzącym,
2. udzielanie zezwolenia osobom prawnym i fizycznym na założenie i likwidację placówek typu, jak w ust.1,
3. opiniowanie wniosków o dotacje dla szkół publicznych i niepublicznych,
4. rejestracja uczniowskich klubów sportowych i szkolnych związków sportowych,
5. udzielanie pozwoleń na przeprowadzanie zbiórki publicznej na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę,
6. prowadzenie spraw obywatelskich,
7. wydawanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa,
8. administracja bezpieczeństwa danych osobowych,
Wydział Architektury i Budownictwa :
1. wydawanie pozwoleń na budowę,
2. przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywanie robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę,
3. zgłoszenia sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonywania robót, o których mowa w art. 30 ust.1 prawo budowlane i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia
na budowę,
4. przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia,
5. stwierdzenie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę,
6. przenoszenie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innej osoby,
7. nakładanie obowiązku stosowania przepisu art. 43 ust. 1 prawa budowlanego do obiektów wymagających zgłoszenia,
8. rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu,
9. udzielanie zgody bądź odmawianie na odstępstwo od przepisów techniczno - budowlanych,
10. nakładanie obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego,
11. nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym i zatwierdzenie projektu budowlanego,
12. udzielanie pozwolenia na zamianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
13. wydawanie zaświadczeń w sprawie samodzielności lokali mieszkaniowych,
14. wydawanie decyzji pozwoleń na budowę składowisk odpadów,
15. planowanie inwestycji i remontów w sprawach związanych z inwestycjami, remontami i konserwacją obiektów administracyjnych Starostwa i Powiatu,
Geodeta Powiatowy, Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami :
1. podejmowanie działań wynikających z dekretu o wpisywanie w księgach wieczystych hipotecznych prawa własności nieruchomości przejętych na cele reformy
rolnej,
2. nadawanie resztówek i własności nieruchomości dzierżawcom, posiadaczom i repatriantom na podstawie dekretu o uwłaszczeniu i uregulowaniu innych spraw
związanych z reformą rolną i osadnictwem rolnym,
3. przekazywanie na własność działek siedliskowych i dożywotnich na podstawie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników,
4. przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności na rzecz osób fizycznych,
5. kompletowanie dokumentacji do uzyskania zgody Wojewody na zbycie nieruchomości,
6. gospodarowanie w zakresie zleconym mieniem Skarbu Państwa, a w szczególności:
o ustalenie i wygaszanie trwałego zarządu,
o naliczanie opłat rocznych i bonifikat z tytułu trwałego zarządu oraz naliczanie opłat z tytułu wieczystego użytkowania gruntów,
7. kompletowanie dokumentacji i sporządzanie umów w sprawie przesunięcia terminu płatności na podstawie ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu
pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
8. prowadzenie postępowań w celu uzyskania zgody wójtów, burmistrza na wycinkę drzew stwarzających zagrożenie,
Referat Biuro Samorządowe :
1. prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Rady Powiatu Proszowickiego,
Referat Obrony Cywilnej i Spraw Wojskowych :
1. monitorowanie występujących klęsk żywiołowych i prognozowanie rozwoju sytuacji,
2. realizowanie procedur i programów reagowania w czasie stanu klęski żywiołowej,
3. opracowywanie i aktualizowanie planów reagowania kryzysowego,
4. pomocy humanitarnej,
5. realizowanie polityki informacyjnej związanej ze stanem klęski żywiołowej,
6. opracowanie Planów Akcji Kurierskiej,
7. organizacja Stałego Dyżuru,
8. organizowanie i prowadzenie poboru wojskowego,
9. powoływanie, wyposażenie i szkolenie formacji obrony cywilnej szczebla powiatowego,
10. zapewnianie właściwych warunków pracy BHP i p.poż. w Starostwie.
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności :
1. wydawanie orzeczeń określających niepełnosprawność przydatną do celów poza rentowych,
Samodzielne Stanowisko ds. Kadr :
1. organizowanie i nadzorowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego kadr Starostwa i podległych kierowników jednostek organizacyjnych,
2. prowadzenie praktyk studenckich i uczniowskich w Starostwie i współdziałanie w tym zakresie z uczelniami, szkołami i instytucjami kierującymi słuchaczy
na praktyki,
3. kontrola dyscypliny pracy w Starostwie,
4. przyjmowanie oświadczeń majątkowych oraz o prowadzeniu działalności gospodarczej i zawieraniu umów cywilno - prawnych.
Samodzielne Stanowisko Rzecznika ds. Konsumentów:
1. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
2. wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą , do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
3. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów,
4. współdziałanie w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów,
5. współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy
ochrona interesów konsumentów, szczególnie z Federacją Konsumentów,
Samodzielne Stanowisko ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Promocji :
1. kształtowanie warunków dla tworzenia i pełnego wykorzystania potencjału rozwojowego sektora małych i średnich przedsiębiorstw,
2. wdrażanie Programu Rozwoju Przedsiębiorczości Powiatu Proszowickiego,
3. koordynowanie rozbudowy systemu usług dla ułatwienia przedsiębiorcom dostępu do wiedzy oraz dostępu do informacji gospodarczej