1. Przyspieszenie w ruchu jednostajnie przyspieszonym
Wzór a= [latex] frac{Vk - Vp}{t} [/latex]
Gdzie:
a- przyspieszenie
Vk- prędkość końcowa
Vp - prędkość początkowa
t- czas
Więc zadanie może brzmieć:
Wyścigówka jadąca z prędkością 80m/s docierając do ostatniej prostej rozpoczęła wyprzedzanie innego pojazdu, zwiększając swoją prędkość do 110m/s w czasie 6s. Oblicz przyspieszenie wyścigówki na tym odcinku.
2.[latex]s=Vp * t + frac{at^{2} }{2} [/latex]
s - droga
Zadanie:
Oblicz drogę przebytą przez wyścigówkę w czasie t=50s wiedząc, że wartość jej prędkości początkowej Vp = 60m/s , a przyspieszenie wynosiło [latex]20m/s^{2} [/latex]
Wartości mogą być troszkę abstrakcyjne, ale zawsze możesz zmienić :)