czy ktoś jest w stanie mi pomóc w tym ? O młodości" 1. Młodość, jak wiadomo, nie jest szczególną zasługą, nie jest, także pomyślnym przypadkiem. Z tych, co młodzi już nie są, większość była kiedyś młoda - zapamiętajmy sobie tę rewelację. Kult młodości je

czy ktoś jest w stanie mi pomóc w tym ? O młodości" 1. Młodość, jak wiadomo, nie jest szczególną zasługą, nie jest, także pomyślnym przypadkiem. Z tych, co młodzi już nie są, większość była kiedyś młoda - zapamiętajmy sobie tę rewelację. Kult młodości jest nadzwyczajnie rozpowszechniony i wolno zapytać: dlaczego? 2. Najoczywistsze odpowiedzi nie są całkiem przekonujące. Pewnie, że - statystycznie rzecz biorąc - ludzie młodzi są zdrowsi, fizycznie sprawniejsi i nie cierpią różnych dolegliwości częstych w starszym wieku i że kobieta na ogół woli być ładna i atrakcyjna, aniżeli pomarszczona i zgrabna. Młodzi ludzie, z drugiej strony, łatwiej i części są ofiarami wypadków samochodowych i innych; oni też głównie na wojnach giną. Młodzi ludzie są także nieuchronnie głupsi, przy czym nie chodzi o zasób informacyjny ani nawet o inteligencję - trafiają się przecież geniusze wśród młodzieży - ale o to , że na ogół w młodości nie jesteśmy w stanie rozważać w każdej sprawie jej "drugiej strony", dostrzegać dwuznaczności wszystkich ludzkich sytuacji, widzieć racji przeciwnych tym, za którymi się opowiadamy. 3. Zdolność taka, jeśli w ogóle przyjdzie, przychodzi z wiekiem (nieraz nie przychodzi nigdy) i choć jest objawem mądrzenia, osłabia naszą zdolność do działania i inicjatywy. Hamuje naszą stanowczość, ukazuje nam ograniczoną siłę naszych racji, łatwo rodzi,, niepewność. Ludzie młodzi są dlatego wiedzeni przez jakby instynktowną, jakby bezwiedną zdolność do zanurzania się bez namysłu w różne przedsięwzięcia ryzykowane , wchodzą w koleiny niewypróbowane albo bez widocznych ujść, nie przejmują się niejasnościami swoich zaangażowań. Jakoż są główną siłą przewrotów, wybuchów społecznych, rewolucji, przy czym sprawach zarówno dobrych chociaż często szlachetne porywy nimi kierują, to z drugiej strony - bywają ofiarami niedorzecznych i niebezpiecznych ideologii, iluzji i ruchów. Rewolucje są na ogół dziełem młodych, a rewolucje bywają rozmaite. 4. Z drugiej strony nie byłoby dobrze, gdyby świat składał się z ludzi powyżej trzydziestu, a tym bardziej czterdziestu lat, wtedy bowiem groziłaby nam stagnacje, niezdolność do ryzyka, brak ochoty do poświęcania się w imię niepewnych zamiarów. Głupota młodzieży bywa zaczynem dobrych przemian. 5. Młodzi ludzie są źródłem energii w róznych procesach społecznych, zazwyczaj jednak ulegają ideom opracowanym przez starsze generacje i właśnie te starsze są odpowiedzialne za dobre, albo złe wyniki przedsięwzięć, którym patrolują, a którymi młodzi ludzie nadają dynamizm (wynik jednakowoż często są nieprzewidywalne). PYTANIA! 1. Jakie pytanie staje się puntem wyjścia do rozważeń? 2. Użycie słowa rewelacja (akapit 1.)wynika z: a) ironii. B) pesymizmu. c) optymizmu. d) analogii. 3. Wskaż dwie wady i zalety młodości (akapit 2.) 4. Zdolność, o której mowa w akapitach 2. i 3., dotyczy przede wszystkim a) pełnego oglądu rzeczywistości, B) zdystansowanego stosunku do świata, c) dojrzałego podejścia do problemów, d) wszystkie odpowiedzi są prawdziwe, 5. Metafora koleiny bez widocznych ujść (akapit 3.) służy zobrazowaniu: a) niecierpliwości młodych ludzi, B) skłonności do pochopnych rozwiązań, c) skłonności młodych ludzi do podejmowania ryzykownych przedsięwzięć. d) nieprzewidywalności działań młodzieży, 6. Słowo "jakoż" (akapit 3.) można zastąpić formą: a) "jako że", B) "dlatego", c) "jakże", d) "jakby", 7. Przedmiotem domyślnym zdania Jakoż są głowną siłą przewrotów... (akapit 3.) są: a) młodzi ludzie, B) niewypróbowane koleiny, c) instynktowne siły, d) ryzykowne działania, 8. Rewolucje są dziełem młodych (akapit 3) ponieważ ludzi młodzi są: a) waleczni i dzielni, B) zorganizowani i pełni dobrych chęci, c) otwarci na nowe idee i porywczy, d) nieodpowiedzialni i mało inteligentni, 9. Zalety głupoty młodzieży to: a) optymizm i energia, B) odwaga i zdolność do poświęceń, c) silne emocje, d) wszystkie odpowiedzi są prawdziwe, 10. Na podstawie akapitu. 5 określ rolę młodych i starych w świecie. 11. Sens rozważań Kołakowskiego o młodości można określić jako: a) polityczny, B) historyczny, c) filozoficzny, d) etyczny, 12. Odpowiedz na pytanie postawione na wstępie można odnaleźć: a) w akapicie 1., B) a akapicie 4., c) w akapicie 5., d) we wszystkich akapitach.,
Odpowiedź

Kucze no troche nie bardzo

Dodaj swoją odpowiedź