Podstawowe czynności ruchowe w środowisku wodnym

Czas: 45’

Ilość uczniów: 14

Klasa: II

Miejsce zajęć: basen 25x12m

Cele główne:

· umiejętności –uczeń potrafi bez lęków bawić się w wodzie

· sprawność motoryczna – kształtowanie szybkości

· wiadomości – higiena i bezpieczne zachowanie się w wodzie

· akcenty wychowawcze - współpraca w grupie




Tok lekcji Zadania szczegółowe Dozowanie Uwagi
1.Część organizacyjna 1. Zbiórka w szeregu2. Powitanie3. Sprawdzenie obecności. Kontrola ubioru i czystości ciała 2’ Stroje kąpielowe i czepkiNie ćwiczący siadają na ławce
2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji Podanie tematu oraz motywacja do aktywnego udziału w lekcji 2’ Uczymy podstawowych czynności w wodzie
3.Rozgrzewka psychomotoryczna i profilaktyczna Na lądzie- naprzemianstronne krążenia ramion w przód i w tył- ramiona w górze stojąc w lekkim rozkroku, krążenia tułowia w prawo i lewo- skłony tułowia w bok i w tył- pozycja rozkroczna, krążenie kolan do wewnątrz i na zewnątrz- 10 przysiadów z równoczesnym podskokiem w góręPrzejście pod natrysk 6’ W rozsypce na brzegu basenu
4.Kształtowa-nie umiejętności, doskonalenie sprawności - Powolne pojedyncze wejście do wody po drabince i ustawienie się przy murkuDobranie się w dwójki- trzymając się za ręce przejście na drugą stronę basenuZ powrotem to samo, tylko w czwórkach„Marsz w wodzie”- uczniowie maszerują naśladując na sygnał nauczyciela różne ruchy np.: słoń – silnie uderzają nogami o dno basenu, piłkarz – naśladują kopanie, czapla – długie kroki i zatrzymanie się na jednej nodze, żabka – podskoki w wodzieZabawa „Brodzenie” - uczniowie w wodzie spokojnie unoszą kolana, brodzą po niej zagarniając rękami wodę i obserwują dno„Motorówki i żaglówki” – na sygnał „żaglówki”, uczniowie biegają w wodzie naśladując uniesionymi w górę rękami żagle oraz cichym głosem szum wiatru. Na sygnał „motorówki”, biegają naśladując głosem warkot motoru, a rękami trzymanie kierownicy.„Skaczący pstrąg” – uczniowie „pstrągi” skaczą w wodzie z głębokiego przysiadu starając się wyskoczyć jak najwyżej ponad powierzchnię wody. Co kilka skoków rzucają się płasko na wodę„Skradające się ryby” – ćwiczący jak najciszej idą w kierunku nauczyciela stojącego w wodzie po przeciwnej stronie. Dziecko zbyt pluszczące odsyłane jest do brzegu.„Mycie się”- dzieci myją dokładnie całe ciało, w tym również twarz, obficie ją płucząc 28’ Uczeń przytrzymuje się drabinki. Nauczyciel jest w wodziePowtarzamy dwukrotnieĆwiczenie powtarzamy co najmniej 6 razyUczniowie biegną na drugą stronę basenu. Powtarzamy dwukrotnieUstawienie w rozsypce na płytkiej wodzieUstawienie przy ścianie brzegu w szeregu
5.Uspokojenie organizmu Uczniowie wykonują 10 przysiadów zanurzając ciało do szyi. Robią głębokie wydechy. 4’
6.Część organizacyjno – porządkowa 1. Zbiórka2. Omówienie lekcji3. Ocena całościowa grupy 2’ Pochwały dla najlepszych
7.Nastawienie do samodzielnej pracy Zachęcanie do pójścia na pływalnie z rodzicami 1’

Dodaj swoją odpowiedź
Wychowanie fizyczne

Konspekt zajęć na basenie.

Dawid Miozga gr. D2

Temat: Podstawowe czynności ruchowe w środowisku wodnym

Cele główne:

· Umiejętności – prawidłowe stawianie kroków w wodzie

· Wiadomości – uczeń wie jak wejść do basenu i jak s...

Pedagogika

Rozwój dziecka w okresie prenatalnym.

Wstęp:
Dzieci są najcenniejszym darem małżeństwa i rodzicom przynoszą najwięcej dobra. Na mocy samego faktu zrodzenia, rodzice posiadają niebywałą władzę nad dzieckiem, ograniczoną do działań mających na celu dobro rodziców i do...

Biologia

Rozwój dziecka w okresie prenatalnym

Agnieszka Ptaszek
kierunek: opiekunka dziecięca
rok: I

Zawiercie dnia 17.12.2003 r.

Wstęp:
Dzieci są najcenniejszym darem małżeństwa i rodzicom przynoszą najwięcej dobra. Na mocy samego faktu zrodzenia, rodzice ...

Turystyka i rekreacja

Zagadnienia na egzamin z teorii i metodyki rekreacji

ZAGADNIENIA NA EGZAMIN Z TEORII I METODYKI REKREACJI


1.POJĘCIE REKREACJI DAWNIEJ I OBECNIE.

REKREO (z łac.) – kreować, tworzyć
REKREOWAĆ - tworzyć na nowo, przywrócenie do życia
REKREACJA - różnorodne z...