Konspekt zajęć korekcyjno-wyrównawczych dla uczniów klas 0-1.
Kinga Lasoń
Agata Kostrzewska
KONSPEKT ZAJĘĆ KOREKCYJNO – WYRÓWNAWCZYCH DLA UCZNIÓW KLAS 0 – 1
„Kolorowe kredki” - ćwiczenia doskonalące podstawowe procesy myślowe.
RODZAJ ĆWICZENIA CEL ĆWICZENIA OPIS ĆWICZENIA ŚRODKI DYDAKTYCZNE
Wprowadzające ćwiczenie ruchowe Doskonalenie percepcji słuchowej, ćwiczenie rytmu Dziecko wsłuchuje się w piosenkę i klaszcząc wystukuje rytm. Magnetofon, płyta CD z piosenką „Kolorowe Kredki”
Rysowanie zapamiętanych obrazków z tekstu piosenki Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej, pamięci słuchowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej Dziecko po raz kolejny wysłuchuje piosenki a następnie rysuje zapamiętane elementy. Kartka papieru, kredki
Rozpoznawanie figur geometrycznych Rozwijanie percepcji wzrokowej, stałości spostrzegania oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej Z wcześniej narysowanych elementów piosenki dziecko rozpoznaje figury geometryczne i zaznacza je określonym kolorem. Rysunek dziecka
Wskazywanie przedmiotów należących do tej samej kategorii Rozwijanie percepcji wzrokowej oraz koncentracji uwagi Dziecko z rozsypanego zbioru narysowanych kredek wynajduje pary o takich samych kolorach a następnie układa je w kolejności od najmniejszej do największej. Szablony z parami różnokolorowych kredek, różniących się wielkością
Uzupełnianie obrazka według instrukcji Rozwijanie relacji przestrzennych zachodzących między przedmiotami Dziecko dorysowuje przedmioty w określone punkty według instrukcji nauczyciela na przygotowanym obrazku domku. Rysunek domu, kredki
Układanie według kolejności Kształtowanie myślenia logicznego oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej Dziecko ma przed sobą 3 różne obrazki, jego zadanie polega na ułożeniu ich w odpowiedniej kolejności. Kartki z rysunkami:1. kredki w pudełku i pusta kartka,2. rozrzucone kredki i pusta kartka,3. kredki w pudełku i rysunek na kartce.
Zabawa „kredki na balu” Rozwijanie myślenia twórczego, wyobraźni oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej Dziecko ma sobie wyobrazić, że kredki były na balu i tańczyły. Na kartce ma narysować co kredki zostawiły na kartce po balu. Kartka papieru, kredki
Sylabowa układanka Ćwiczenie rozwijające czytanie Dziecko ma przeczytać ułożony napis z sylab „kolorowe kredki” a następnie po przemieszaniu ponownie ułożyć napis i przeczytać go. Pokrojony na sylaby napis „kolorowe kredki”
Kolorowanka Zadanie odprężające, rozwijające koordynacje wzrokowo-słuchową oraz zwiększające kontrolę ruchów Dziecko koloruje szablon według instrukcji, każdy element innym ruchem ręki. Szablon do kolorowania (rysunek: pudełko z rozsypanymi kredkami)
Podsumowanie Ocena własnej pracy, budowanie samooceny oraz motywacji Dziecko omawia przebieg zajęć, określa swoje mocne i słabe strony, mówi co mu się podobało najbardziej, a co najmniej.