SWOT - tak naprawdę wykonuje się tę analizę

Jedną z metod analizy strategicznej, przydatnej do precyzyjnego określenia strategii marketingowej przedsiębiorstwa, jest analiza SWOT. Jest to złożona, kompleksowa metoda służąca do badania jednocześnie otoczenia organizacji oraz analizy jej wnętrza.
Czynniki kształtujące zmiany organizacji dzieli się na sprzyjające i niesprzyjające. Jednocześnie uwzględnia się, że mogą one mieć swoje źródło zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Analiza SWOT polega na zidentyfikowaniu czterech czynników (S- strengths -silnych stron, W- weaknesses- słabych stron, O- opportunities -szans, T – threats- zagrożeń). Zderzenie ze sobą szans i zagrożeń z mocnymi i słabymi stronami firmy pozwala na określenie pozycji rozwojowej, która decyduje o obranej strategii. W rezultacie zastosowania metody, możliwe jest wyodrębnienie czterech sytuacji strategicznych oraz tyle samo typów strategii odpowiadające tym sytuacjom.
W drodze jej zastosowania, przedsiębiorstwo musi przeprowadzić analizę otoczenia mikro i makro, oraz precyzyjnie oszacować własny potencjał strategiczny. Analiza SWOT ta ma, zatem, charakter wszechstronnej ewaluacji zewnętrznych i wewnętrznych czynników, opisujących zarówno aktualną (bieżącą) pozycję przedsiębiorstwa jak i jego rozwojowy potencjał (ujęcie dynamiczne).
RESZTA W ZAŁĄCZNIKU!

Dodaj swoją odpowiedź