Ankieta do pracy mgr dotyczącej reklamy społecznej
Szanowni Państwo,
Zwracam się do Państwa z prośbą o wypełnienie poniższej ankiety. Jej celem jest zbadanie jaką rolę odgrywają reklamy społeczne w życiu, czy są rozpoznawalne i jaki mają wpływ na odbiorców. Ankieta jest w pełni anonimowa, a wyniki badań zostaną wykorzystane wyłącznie do celów naukowych w pracy dyplomowej. Uprzejmie proszę o wybór jednej z możliwych odpowiedzi lub wpisanie brakujących informacji jeżeli pytanie tego wymaga.
Z góry dziękuję za wypełnienie ankiety.
XX, studentka V roku Dziennikarstwa UJ
1. Która definicja według Pani/Pana opisuje reklamę społeczną?
Reklama, której głównym celem jest promowanie społecznie pożądanych postaw i zachowań
Reklama, której głównym celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki i/lub firmy
Reklama, której celem jest promowanie społecznie pożądanych postaw i zachowań i zwiększenie rozpoznawalności marki i/lub firmy
2. Czy odróżnia Pani/Pan reklamę społeczną od reklamy komercyjnej?
Tak
Raczej tak
Nie
Raczej nie
Trudno powiedzieć
3. Z czym kojarzy się Pani/Panu pojęcie reklamy społecznej?
Uświadomienie społeczeństwa na temat ważnych problemów społecznych
Promowanie społecznie pożądanych postaw i zachowań
Nakłanianie do zmiany postaw i zachowań społecznie nieakceptowanych
Walka ze stereotypami
Zwrócenie uwagi na jakiś ważny problem społeczny
Sygnalizowanie rozwiązań ważnych problemów społecznych
Angażowanie społeczeństwa w ważne sprawy społeczne
Ze wszystkimi powyższymi odpowiedziami
Z żadną z powyższych odpowiedzi
Z inną (jaką).……………………………………………………………………………...............................................
4. Gdzie najczęściej spotyka się Pani/Pan z reklamą społeczną?
Telewizja
Internet
Prasa
Radio
Billboard
Kino
Inne (jakie?) ……………………………………………………………………………................................................
5. Które z form masowego przekazu są według Pani/Pan najlepszym sposobem przedstawiania reklamy społecznej?
Telewizja
Internet
Prasa
Radio
Billboard
Kino
Inne (jakie?) ……………………………………………………………………………................................................
6. Jak często spotyka się Pani/Pan z reklama społeczną? *
Codziennie
Dwa razy w tygodniu
Raz w tygodniu
Dwa razy w miesiącu
Raz w miesiącu
Rzadziej
7. Na co zwraca Pani/Pan uwagę w reklamie społecznej? (Można zaznaczyć kilka odpowiedzi)*
Chwytliwe teksty
Aktorzy
Dane statystyczne
Muzyka
Szokujące obrazy
Tematyka
Waga problemu
Inne aspekty (jakie?) …………………………………………………………………………………………...........................
8. Czy Pani/Pana zdaniem niektóre reklamy społeczne powinny wywoływać negatywne emocje, straszyć lub wręcz szokować?
Tak
Nie
Trudno powiedzieć
9. Jaki rodzaj reklamy społecznej Pani/Pana zdaniem dominuje obecnie? (Można zaznaczyć kilka odpowiedzi)*?
Poważna
Zabawna
Szokująca
Dająca do myślenia
Alarmująca
Informacyjna
Nie wiem
Inna (jaka?) …………………………………………………………………………………….....................................
10. Jakich technik według Pani/Pana powinni używać twórcy reklam społecznych, aby były one jeszcze skuteczniejsze (Można zaznaczyć kilka odpowiedzi)*?
Odwoływanie się do silnych emocji
Wyposażenie komunikatu reklamowego we wskazówki: jak poradzić sobie z przedstawionym problemem
Oddziaływanie silnymi bodźcami przyciągającymi uwagę
Wzbudzenie zaskoczenia
Zastosowanie humoru
Nie wiem
Inna (jaka?) …………………………………………………………………………………….....................................
11. Jakie teksty/hasła pochodzące z reklam społecznych najbardziej Pani/Pan pamięta? (Można zaznaczyć kilka odpowiedzi)
Pij mleko, będziesz wielki
Dzieciństwo bez przemocy
Przemoc domowa to przestępstwo
Nie krzywdź, a nie będziesz krzywdzony
Mam haka na raka
Cała Polska czyta dzieciom
Stop wariatom drogowym!
Podziel się posiłkiem!
Niepełnosprawni - pełnosprawni w pracy
Zły dotyk boli przez całe życie
Zwolnij - szkoda życia
Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą
Zmień kraj, idź na wybory
Hospicjum to też życie
I Ty możesz zostać św. Mikołajem
Zażywasz - przegrywasz
Papierosy są do dupy
Nie pamiętam
Inne (jakie?) …………………………………............................………………………................................................
………………………………………………………………………………………….................................................
……………………………………………………………………………………….....................................................
12. Czy Pani/Pana zdaniem reklamy społeczne są skuteczne?
Tak
Raczej tak
Nie
Raczej nie
Trudno powiedzieć
13. Czy reklamy społeczne według Pani/Pana są potrzebne?
Tak
Raczej tak
Nie
Raczej nie
Trudno powiedzieć
14. Czy uważa Pani/Pan informacje zawarte w reklamach społecznych za prawdziwe?
Tak
Nie
Trudno powiedzieć
15. Czy zdarzyło się Pani/Panu wziąć udział w jakiejś akcji społecznej i wesprzeć ją finansowo (materialnie) (np. zbiórka pieniędzy na: wakacje dla dzieci z domów dziecka, miejscowe schronisko dla zwierzą, sfinansowanie drogiego leczenia osoby chorej itp.)?
Tak, często biorę w nich udział w takich akcjach
Tak, czasami biorę udział w takich akcjach
Nie, nigdy
16. Czy zdarzyło się Pani/Panu wziąć udział w jakiejś akcji społecznej i wesprzeć ją niematerialnie (np. oddanie krwi, zrobienie badań profilaktycznych, przekazanie 1% podatku dochodowego organizacji pożytku publicznego, zapisanie się do bazy dawców szpiku kostnego, itp.)
Tak, często biorę w nich udział w takich akcjach
Tak, czasami biorę udział w takich akcjach
Nie, nigdy
17. Czy jest jakaś akcja społeczna, w której regularnie Pani/Pan bierze udział? (np. regularne oddawanie krwi, coroczne przekazywanie 1% podatku dochodowego organizacji pożytku publicznego, klikanie w Pajacyka Polskiej Akcji Humanitarnej, itp.)
18. Czy uważa Pani/Pan, że w Polsce powinno być więcej reklam społecznych poruszających trudne tematy?
Tak
Nie
Trudno powiedzieć
19. Jakimi tematami według Pani/Pana twórcy reklam społecznych powinni się priorytetowo? (Można zaznaczyć kilka odpowiedzi)
Alkoholizm
Narkomania
Przemoc w rodzinie
Tolerancja
Korupcja
Ochrona środowiska
Wypadki drogowe
Bezdomność
Innymi (jakimi?) ......……………...……….......…………………………………………..........……………...………..............………………………………………………………...……..….......……………………………………………...…………………...........................................................................................................................................................................
Wszystkimi z wyżej wymienionych
Żadnym
20. Jakie emocje wzbudzają w Pani/Panu reklamy społeczne? (Proszę zaznaczyć maksymalnie 2 odpowiedzi)
Strach
Niesmak
Gniew
Bezradność
Obojętność
Kpinę
Współczucie
Lęk
Zastanowienie
Śmiech
Inne (jakie?)............................................................................................................................................................
21. Czy reklama społeczna uświadamia Pani/Panu istnienie problemów społecznych?
Tak
Nie
Trudno powiedzieć
22. Czy jakaś reklama społeczna wpłynęła na Pani/Pana pogląd na jakiś temat?
Tak (jaka / na jaki?)......................................................................................................................................................
Nie
Trudno powiedzieć
23. Czy jakaś reklama społeczna wpłynęła na zmianę Pani/Pana zachowania?
Tak (jakiego?).................................................................................................................................................................
Nie
Trudno powiedzieć
Metryczka – właściwe odpowiedzi proszę wyraźnie zakreślić np. otoczyć ”kółkiem”:
24. Płeć osoby badanej: Kobieta / Mężczyzna
25. Wiek osoby badanej
- poniżej 18 lat
- 18-25 lat
- 26-30 lat
- 31-40 lat
- 41-50 lat
- powyżej 50 lat
26. Miejsce zamieszkanie
- wieś
- miasto do 10 tys. mieszkańców
- miasto od 10-100 tys. mieszkańców
- miasto od 100-500 tys. mieszkańców
- miasto powyżej 500 tys. mieszkańców
27. Wykształcenie osoby badanej
- podstawowe
- zawodowe
- średnie
- wyższe
- inne (jakie?)