1. Marketing mix czyli 4P składa się z produktu,promocji,dystrybucji i ceny. a. Szampon dla nastolatków czyli produkt już mamy... niech będzie średniej ilości opakowanie,dobra jakość ,znana marka promocja- darmowe próbki,reklama,informacja o produkcie w czasopismach młodzieżowych, dystrybucja :zamówienia przez internet lub na miejscu ceny: raczej nie za wysokie, w końcu to nastolatkowie, więc ceny średnie,mozliwe kupony rabatowe b. samochód marki Porsche - czyli nasz produkt,jest to luksusowa,sportowa marka,więc produkt dobrej jakości,znana marka, usługi posprzedażowe (gwarancja) promocja- reklama,informacje w tv,public relations,sponsoring, cena-wysoka,rabaty dla lojalnych klientów,warunki płatności-możliwa płatność kartą dystrybucja- w siedzibie firmy 2.Jeśli sprzedawca wyznaczy zbyt wysoką cenę za produkt-może go nikt nie kupić,jeśli zbyt niską-może zarobić zbyt mało,a jeśli to produkt luksusowy to osoby zamożne się nim nie zainteresują. W marketingu produkt zbyt tani kojarzy się ze słabą jakością. Promocje są bardzo korzystne,promowanie firmy jest zalecane,ale nie należy przesadzać, bo klient może poczuć się osaczony... Dystrybucja powinna być dosyć szeroko rozumiana,jeśli to produkt który można sprzedać przez internet,czy w inny sposób,to warto spróbować,warto umożliwić klientowi punkt sprzedaży w jego otoczeniu,bo klient się zniechęci. Jeśli chodzi o produkt to powinien być dobrej jakości,ponieważ produkt słabej jakości w dodatku za dużą cenę... skutecznie odepchnie od nas klientów. A klient lojalny dla przedsiębiorstwa to skarb. Elementy marketingu-mix muszą być przemyślane aby odnieść sukces.
Opracuj uproszczoną koncepcję marketingu-mix dla:
a.szamponu dla nastolatków
b.samochodu marki Porsche.
W jaki sposób, Twoim zdaniem, działania marketingowe mogą przesądzić o sukcesie lub porażce przedsiębiorstwa?
PILNE !!!
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź