uczeń postanowił samodzielnie ustalić jaką ma grupę krwi. w tym celu postarał się o dwie surowice zawierające izoaglutyniny anty-A i anty-B spirytus salicylowy igłę jednorazową waciki i szkiełka mikroskopowe . wyniki swoich obserwacji jest opisane na dole

uczeń postanowił samodzielnie ustalić jaką ma grupę krwi. w tym celu postarał się o dwie surowice zawierające izoaglutyniny anty-A i anty-B spirytus salicylowy igłę jednorazową waciki i szkiełka mikroskopowe . wyniki swoich obserwacji jest opisane na dole . anty-A brak aglutynacji anty-B aglutynacja wymień kolejne czynności ucznia poprzedzajace wykonane w opisie . podaj jaką grupe ma on krwi
Odpowiedź

1.dezynfekcja palca obrączkowego ręki lewej wacikiem nasączonym spirytusem 2.ukłucie igłą w boczną część palca (mniej boli) 3.naniesienie wyciekającej kropli krwi na jedno szkiełko, potem drugiej kropli na drugie (nie wyciskać bo hemoliza) 4.oznaczenie szkiełek z kroplami krwi symbolami ANTY-A  i ANTY-B 5. naniesienie po kropli odpowiedniej surowicy na każdą krople krwi 6.obserwacja kłaczkowatego osadu na szkiełku ANTY-B uczeń ma krew grupy B (na jego erytrocytach znajdują się antygenu B układu grup krwi AB0, które wywołały reakcję immunizacyjną (aglutynację) przeciwciał anty-B obecnych w surowicy)

Dodaj swoją odpowiedź