Rozwiąż algebraicznie i podaj interpretację geometryczną układu równań Potrzebuje podpunkt "b" i "d"

Rozwiąż algebraicznie i podaj interpretację geometryczną układu równań Potrzebuje podpunkt "b" i "d"
Odpowiedź

chodzi o to, żeby pomnożyć lub podzielić równania tak, aby po zsumowaniu (lub zróżnicowaniu) stronami została tylko jedna niewiadoma, czyli doprowadzić do sytuacji, gdzie w obu równaniach będzie jednakowa liczba iksów lub igreków b) x+y=7 x+y=3 tutaj od razu widać, że układ nie ma rozwiązań (aby sobie wyobrazić : to tak, jakby 2+5=7, a pod spodem 2+7=3) ale oczywiście można to wykazać : odejmujemy stronami x+y=7 x+y=3 _______-  (to oznacza, że od górnych wyrazów odejmujemy dolne) x-x+y-y=7-3 0=/=4 oczywiście interpretacji geometrycznej się z tego nie da zrobić d) -4x+3y=1 3x+4y=18   / ·[latex] frac{4}{3} [/latex] (to oznacza, że obie strony mnożymy przez [latex] frac{4}{3} [/latex], aby liczba iksów była taka sama, jak w pierwszym równaniu ) -4x+3y=1 4x+[latex] frac{16}{3} [/latex]y=24 _________+   (dodajemy dolne wyrazy do górnych) -4x+4x+3y+[latex] frac{16}{3} [/latex]y=1+24 3y+[latex] frac{16}{3} [/latex]y=25  (sumuję y : zamieniam 3y na [latex] frac{3}{3} [/latex]y) [latex] frac{25}{3} [/latex]y=25  / ·[latex] frac{3}{25} [/latex] y=3 teraz podstawiam y do któregoś równania. aby znaleźć x wybieram pierwsze : -4x+3·(3)=1  -4x= -8  / ÷(-4) x=2 na koniec sprawdzenie : podstawiam do równania obie wartości tym razem wybiorę sobie drugie : 3·(2)+4·(3)=18 18=18  (gdyby w tym miejscu coś się nie zgadzało, to wiadomo, że coś zrobiliśmy źle lub, jak w pierwszym przykładzie, równanie nie ma rozwiązań) teraz, aby podać interpretację geometryczną wystarczy narysować układ współrzędnych i zaznaczyć kropkę w punkcie (2,3)  - współrzędne x i y

Dodaj swoją odpowiedź