zad1 Adam zjadł 1/2 krówek, a Bartek 1/4 tego, co zostało. Potem Cezary zjadł 8 krówek i wtedy został 40 krówek. Ile było krówek na początku? zad2 W klasie jest 40 uczniów.Ilu jest chłopców,jeżeli dziewczynki stanowią 5/8 klasy?

zad1 Adam zjadł 1/2 krówek, a Bartek 1/4 tego, co zostało. Potem Cezary zjadł 8 krówek i wtedy został 40 krówek. Ile było krówek na początku? zad2 W klasie jest 40 uczniów.Ilu jest chłopców,jeżeli dziewczynki stanowią 5/8 klasy?
Odpowiedź

ZADANIE 1.: Korzystamy z treści zadania i układamy równania... x - ile krówek było na początku  Adama [latex] dfrac{1}{2} x[/latex] Bartek [latex] dfrac{1}{2} x* dfrac{1}{4}[/latex]   A Cezary zjadł 8 z tego co zostało czyli będzie (-8) a 40 bo tyle zostało.: [latex] dfrac{1}{2}x* dfrac{1}{4}-8=40 [/latex] [latex] dfrac{1}{8}x-8=40[/latex] /[latex]+8[/latex] [latex] dfrac{1}{8} =48[/latex] /[latex]* dfrac{8}{1} [/latex] [latex]x=384[/latex] Sprawdzenie.: [latex] dfrac{1}{2}(384)* dfrac{1}{4} -8=40[/latex] [latex]192* dfrac{1}{4} -8=40[/latex] [latex]48-8=40[/latex] ODPOWIEDŹ.: Na początku były 384 krówki. ZADANIE 2.: cała klasa - 40 dziewczęta - [latex] dfrac{5}{8} *40[/latex]                      [latex] dfrac{5}{1} *5=25[/latex] chłopcy - [latex] dfrac{3}{8} *40=x[/latex]                 [latex] dfrac{3}{1} *5=15[/latex] Sprawdzenie.:  [latex]25+15=40[/latex] ODPOWIEDŹ.: W klasie jest 25 chłopców. 

Dodaj swoją odpowiedź