Jakim jesteś nabywcą?2. Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem sklepu muzycznego z płytami, zastanów się płyty z jaką muzyką zaopatrzysz swój sklep. Sporządź listę przyczyn dla których różne osoby mogą mięć odmienne preferencje i wym
1. Jakim jesteś nabywcą?
2. Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem sklepu muzycznego z płytami, zastanów się płyty z jaką muzyką zaopatrzysz swój sklep. Sporządź listę przyczyn dla których różne osoby mogą mięć odmienne preferencje i wymagania względem jego produktu.
3. Kobieta jako konsument: gospodyni domowa, kucharka, emerytka, babcia, widz TV, studentka, czytelniczka, żywicielka rodziny, kierowca, właścicielka, inwestorka, emencypatka, samotna matka.
Czy konkretny konsument w tym przypadku kobieta może być zaliczana tylko do jednego segmentu rynku?
Ludzie odczuwają różnorodne potrzeby. Na zakres i sposób ich odczuwania wywiera wpływ szereg czynników, a wśród nich między innymi warunki klimatyczne, stopień kultury danego kraju, rozwój historyczny, poziom gospodarczy. W tym samym kraju różni ludzie mają różne potrzeby i w rozmaity sposób je zaspokajają. Sposób zaspokajania potrzeb uzależniony jest między innymi od przyzwyczajeń, upodobań, mody i możliwości ludzi. Z reguły nie wszystkie potrzeby są zaspokajane, choćby ze względu na ograniczone zdolności produkcyjne bądź importu, a ponadto nie wszyscy posiadają dostateczne środki pieniężne do zaopatrzenia się w pożądane towary. Każde pojawienie się u konsumenta nowej potrzeby jest społecznie pożyteczne, stanowi, bowiem bodziec do aktywności gospodarczej, rozwijania inicjatywy ludzi, podejmowania pracy, do zwiększenia wydajności i zarobków. O możliwości zaopatrzenia się w pożądane towary decydują też ceny. Wszystkie wymienione czynniki działają równocześnie i są ze sobą ściśle powiązane.
Istnieje wiele różnych nabywców, ja mogę powiedzieć, że jestem nabywcą przypadkowym. Jeśli idę do sklepu i spodobają mi się np. buty to je kupuję. Od produktu oczekuję dobrej jakości, za przyzwoitą cenę tzn.,że nie kupię butów droższych niż 200zł.Jestem osobą, która kupuje rzeczy, takie, które są już przez innych uznane, albo dany sklep jest chwalony przez innych, wtedy ja też do niego pójdę i kupię coś w nim. Staram się szanować swoje rzeczy, aby mieć je jak najdłużej.. Towary nabywam wtedy, kiedy są one mi potrzebne, i zawsze płace za nie gotówką.
Jakiś czas temu zmarł mi wujek, po którym odziedziczyłam mały sklepik z płytami, który niestety nie był zbyt znany w moim mieście Świdnica. Być może, dlatego, że wuj sprzedawał w nim same starsze płyty z jego młodzieńczych lat, oraz płyty z muzyką ludową, a jak widomo czasy się zmieniają a ludzie i „trendy” razem z nim. Do tego pomieszczenie, do którego przychodzili klienci było straszne! Śmierdziało w nim zgnilizną,a do tego ta wstrętna w kwiatki różowe tapeta. Postanowiłam doprowadzić do ładu cały sklepik i czerpać z niego korzyści pieniężne. Pierwsze, co odremontowałam lokal, zakupiłam nowe pułki na płyty, i przeprowadziłam ankietę. Po wynikach ankiety i własnej wiedzy na temat ludzi i muzyki, postanowiłam zakupić płyty z muzyką:
-hip-hop, ponieważ dzisiejsza młodzież a zwłaszcza chłopcy wprost uwielbiają ten rodzaj muzyki oraz ich wykonawców np. Eminem, Akon, Snoop Doog, Dmx, Dka, Peja Slum Atak,Pih.To tylko kilka wykonawców i zespołów, których płyty zakupiłam jest ich o wiele więcej.
-pop, ten rodzaj muzyki zawsze był lubiany zarówno przez młodzież jak i osoby w starszym wieku. Jest to muzyka, przy której można potańczyć i posłuchać w wolnych chwilach. W sklepie można znaleźć następujących wykonawców: Britney Spears, Christina Aguilera, Justin Timberlek, jak i wielu innych.
-techno, muzyka ta jest ostatnio bardzo popularna gra się ją w klubach na całym świecie, ludzie dobrze się przy niej bawią. Jest bardziej do tańczenia i dla ludzi lubiących szybką muzykę i dobrą zabawę. Najpopularniejsi wykonawcy to: Dj.Tiesto, Dj.Hazel, C-bool, Mbrother itd.
-rock muzyka dość „ostra”, lecz ma wielu swoich fanów. Nie jest to z pewnością muzyka spokojna i do słuchania w chwilach zmęczenia i relaksu wręcz odwrotnie.Słuchają jej najczęściej osoby w wieku od 14 do 25 lat.
Płyty z rodzajami muzyki, które tu wymieniłam będą sprzedawane w dużych ilościach, ponieważ jest na nie duży popyt. W moim sklepiku będą też płyty z muzyką regge, blues, country, rock&roll, biesiady, spokojną, lecz niestety w mniejszych ilościach, bo nie sprzedają się one tak jak parę lat temu. Ludzie starsi będę kupowali płyty biesiadne, regge, blues, ponieważ w ich czas właśnie takiej muzyki się słuchało. Ludzie młodzi, oraz młodzież słuchają techno, pop, hip-hop. Osoby o charakterze spokojnym wolą posłuchać muzyki spokojne, np. Chopina.
Płyty będą w różnych cenach, klientów będę zachęcała do zakupu różnymi promocjami, zniżkami.
Normalną rzeczą jest to,że każdy człowiek jest inny i ma inne potrzeby. Postaram się, aby potrzeby przynajmniej części z ludzi zaspokoić.
Myślę,że konkretny konsument w tym przypadku kobieta nie może być zaliczana do jednego segmentu rynku, ponieważ każda jest inna. Ma inne potrzeby i wymagania. Kobieta inwestorka np. znajduje się w różnych częściach świata,co wiąże się z tym innym klimat, ukształtowanie terenu. Kobiety są w różnym wieku np. studentka będzie miała inne spojrzenie na świat, niż np. samotna matka, która przeszła dużo i wychowuje samo dziecko ona będzie patrzyła pesymistycznie na życie i na świat. Gospodyni domowa i kucharka idąc do księgarni będzie chciała zakupić np. jakąś książkę kucharska, widz TV program telewizyjny. Każda osoba ma inne wykształcenie, jak i zarobek taka emerytka będzie dostawał np. 700 zł renty i ledwo wyżyje z tego, a właścicielka na przykład hoteli będzie miała pieniędzy pod dostatkiem, lecz przeważnie tak jest, jeśli się ma trochę pieniędzy to chce się więcej. Każda kobieta jest inna, ma inne zainteresowania, poglądy, zawód, dochód, stan zdrowia babcia nie może sobie pozwolić np. na skok bandżi., stan cywilny jest inny np. emencypatka jest kobietą wolną, niezależną od nikogo, jeśli ma pieniądze może iść do sklepu sobie coś kupić, chodzić na zabawy do kina, kiedy jej się podoba,a niestety żywicielka rodziny musi się martwić, co jej dzieci zjedzą, czy będą miały się, w co ubrać na zimę. Kobiety takie jak np. żywicielka rodziny czy gospodyni domowa muszą sobie często odmawiać dużo rzeczy. Kobiety mają swój własny styl, inną formę spędzania wolnego czasu i świąt, mają inne tradycję i kulturę, osobowość, inaczej podejmują różne decyzje np. o kupnie jakiegoś towaru.