1.Do każdego rzeczownika dopisz jego 4 cechy: -nieśmiałość -Egipt -Sprzedawca -puszka 2.Podkreśl rzeczowniki .Wpisz je i określ ich formę gramatyczną (przypadek , liczba ,rodzaj ) : W szkole piszemy dużo kartkówek , a niektóre panie robią powtórki.

1.Do każdego rzeczownika dopisz jego 4 cechy: -nieśmiałość -Egipt -Sprzedawca -puszka 2.Podkreśl rzeczowniki .Wpisz je i określ ich formę gramatyczną (przypadek , liczba ,rodzaj ) : W szkole piszemy dużo kartkówek , a niektóre panie robią powtórki. 3.Podkreśl rzeczowniki nieodmienne linią prostą , a występujące tylko w liczbie mnogiej linią falowaną : spanie,pismo,kakao,logo,muzyka,nożyce ,drzwi ,alibi,,przyjaciel,spodnie,wideo,drzwi ,sos.
Odpowiedź

1. - nieśmiałość - ogromna, przygnębiająca, straszliwa, deprymująca; - Egipt - piękny, ciepły, słoneczny, rajski; - sprzedawca - miły, pomocny, uśmiechnięty, serdeczny; - puszka - zamknięta, ciężka, kolorowa, otwarta. === 2. szkole - Narzędnik, liczba pojedyncza, rodzaj żeński; kartkówek - Dopełniacz, liczba mnoga, rodzaj niemęskoosobowy; panie - Mianownik, liczba mnoga, rodzaj niemęskoosobowy; powtórki - Biernik, liczba mnoga, rodzaj niemęskoosobowy.  === 3. Rzeczowniki nieodmienne: kakao, logo, alibi, wideo; Rzeczowniki tylko w liczbie mnogiej: nożyce, drzwi, spodnie.

Dodaj swoją odpowiedź