Projekt promocji nowego typu maszyny - rozdrabniarka spożywcza

Projekt dotyczy dwuwirnikowej rozdrabniarki odpadów kości zwierzęcych.

Podstawowe części składowe to wirnik i koło tnące.
Rozdrabniarka posiada przynajmniej jeden wirnik składający się z: pierścieniowego wspornika, wprawianego w ruch przez wał, określonego wieloma przekrojami obwodowymi, licznych noży tnących umieszczonych współzależnie do przekrojów. Noże tnące wystają radialnie w stosunku do powierzchni obwodowej pierścieniowego wspornika.
Koło tnące ma wiele elementów stanowiących podstawy 7 noży tnących umocowanych w podstawach przy pomocy dostępnych poprzez boczne, zewnętrzne powierzchnie tnące noży, zdejmowalnych elementów mocowania. Elementy koła tnącego stanowiące podstawy 7 noży tnących są przystosowane do nakładania i mocowania na przekrojach powierzchni obwodowej pierścieniowego wspornika przy pomocy zdejmowalnych elementów mocowania.
Nowy typ maszyny charakteryzuje się nie tylko większą wytrzymałością , ale też technologią produkcji.


2. Produkt.

Produkt jest skierowany do użytku w średnich oraz dużych zakładach drobiarskich i ubojniach. W większości elementy są ze stali kwasoodpornej , najczęściej używanej w przemyśle spożywczym. Wielką korzyścią, którą oferuje produkt jest duża oszczędność energii elektrycznej. Ma to dwa podstawowe wymiary: ekonomiczny i ekologiczny.
Instalacja tego urządzenia ogranicza znacznie zużycie energii elektrycznej. Następstwem oszczędności energii elektrycznej jest ochrona środowiska naturalnego przejawiająca się zmniejszeniem wydobycia materiałów i surowców energetycznych.
Jest to wyrób o wysokiej jakości, stąd dodatkowa korzyść - duża trwałość urządzenia, co pociąga za sobą kolejne oszczędności w eksploatacji. Potencjalni nabywcy nabywając nowy produkt zaoszczędzą na wydatkach związanych z naprawą urządzeń lub kupnem nowych. Potwierdzeniem jakości jest 3-letnia gwarancja. Kolejną cechą produktu są relatywnie niskie koszty eksploatacji.
Przy tego typu urządzeniach bardzo istotny jest serwis.
Usługi dotyczące produktu to:
1. zainstalowanie urządzenia u klienta (bez przerywania procesów produkcyjnych w firmie, gdzie jest instalowane urządzenie),
2. gwarancja natychmiastowej naprawy w przypadku awarii,
3. wymiana wadliwie funkcjonującego urządzenia.


3. Rynek i konkurencja.
Proponowana rozdrabniarką będzie w najbliższej przyszłości jedynym produkowanym i rozprowadzanym tego typu urządzeniem w Polsce. Do tej pory podobne urządzenia produkowane były jedynie w państwach Europy Zachodniej. Są one jednak dużo droższe i mogą być sprowadzane jedynie na indywidualne zamówienia. Ponadto na terytorium Polski nie ma żadnego przedsiębiorstwa handlowego zajmującego się importem tych urządzeń na rynek polski.
Docelowym rynkiem firmy jest rynek dóbr produkcyjnych.
Zagrożenia ze strony konkurencji pośredniej można wyeliminować poprzez uświadomienie potencjalnym klientom, że nasze urządzenia jako jedyne rozwiązują problem kompleksowo bez narażania na dodatkowe koszty ewentualnych remontów czasie ich eksploatacji.

4.Plan promocji i sprzedaży.

Docelowym rynkiem firmy jest rynek dóbr produkcyjnych. Pozwala to na niskie koszty zbytu i niewielkie koszty reklamy (w porównaniu z rynkiem dóbr konsumpcyjnych). Dużą korzyścią produktu jest oszczędność energii elektrycznej i ochrona środowiska. Dlatego należy eksponować te cechy w kampanii promocyjnej. Zwłaszcza zwrócenie uwagi na ekologiczne aspekty produktu jest tendencją obecnie bardzo pożądaną, dlatego należy to maksymalnie wykorzystać. Zainteresowanie firmy problemami ochrony środowiska podnosi jej prestiż.
Produkt będzie promowany na targach i wystawach specjalistycznych. Przede wszystkim na targach i wystawach maszyn spożywczych, na targach i wystawach produktów ekologicznie czystych, na targach i wystawach urządzeń przemysłowych i produkcyjnych.
Reklama polegać będzie na rozsyłaniu broszur i ulotek reklamowych do firm spożywczych, przetwórni i ubojni . W przypadku dóbr produkcyjnych bezcelowa byłaby reklama telewizyjna lub radiowa. Najkorzystniejszą (a właściwie jedyna) formą sprzedaży jest sprzedaż osobista, dlatego bardzo ważne jest zatrudnienie profesjonalnego zespołu akwizycyjnego ukierunkowanego na wyszukiwanie zleceń.
Proponujemy umieszczać w pismach specjalistycznych artykuły na temat tego wyrobu, aby poinformować potencjalnych klientów o jego istnieniu.
Artykuły i reklamy powinny się także ukazywać w gazetach lokalnych lub dodatkach lokalnych do gazet ogólnokrajowych większych miast, gdzie jest szansa sprzedaży większej ilości urządzeń. Równoczesne umieszczanie reklam prasowych i artykułów dotyczących produktu znacznie zwiększa skuteczność reklamy. Komunikaty prasowe (public relation) będą publikowane także z okazji targów i wystaw, w których firma będzie brała udział.
Informacje dla prasy będą przygotowane jeszcze przed rozpoczęciem produkcji.

5. Strategia przedsiębiorstwa.

Najbardziej kompleksową metodą analizy strategicznej jest analiza SWOT.
Zastosowaliśmy tą analizę ze względu na to, że prezentuje ona jednocześnie wszystkie czynniki określające potencjał rozwojowy przedsiębiorstwa. Analiza SWOT uświadamia ścisły związek miedzy sytuacją strategiczną firmy, jej potencjałem i wyborem określonej opcji strategicznej, stąd nasz wybór tej metody oceny firmy jako najbardziej skuteczna.

Mocne strony:
- jedyny producent na rynku krajowym - brak bezpośredniej konkurencji krajowej, brak dystrybutorów urządzeń produkcji zagranicznej na rynku polskim, natomiast sprowadzanie indywidualne urządzeń jest bardzo kosztowne,
- duże bariery wejścia na rynek - produkt bardzo skomplikowany, trudny do skopiowania; jest to olbrzymie utrudnienie dla konkurencji,
- firma jako jedyna otrzymała licencje na produkcje urządzeń,
- nowoczesna technologia.

Słabe strony:
- ograniczenia w zasobach materialnych firmy - kapitał własny firmy jest niewystarczający, dlatego firma musi korzystać z zewnętrznych (obcych) źródeł finansowania; środki firmy zaspokajają zapotrzebowanie na kapitał obrotowy, natomiast majątek trwały musi zostać sfinansowany z zewnętrznych źródeł finansowania,
- brak doświadczenia w prowadzeniu działalności w obrębie rynku dóbr zaopatrzeniowych.

Szanse:
- potrzeba oszczędności we wszystkich dziedzinach; powstało zapotrzebowanie na urządzenia energooszczędne,
- zwiększenie się świadomości ekologicznej społeczeństwa - (Polska dąży do zjednoczenia z Unia Europejska, Unia prowadzi politykę proekologiczna określając normy zużycia energii i zanieczyszczenia środowiska odpadami) - urządzenia oszczędzające energię elektryczną są produktami przyjaznymi dla środowiska naturalnego,
- jako jedyna firma na rynku produkująca tego typu urządzenia ma olbrzymie szanse rozwojowe.

Zagrożenia:
- niskie budżety mniejszych przetwórni, co może być ograniczeniem przy kupnie dość drogich urządzeń.

Po przeanalizowaniu szans, zagrożeń, mocnych i słabych stron uznaliśmy, że należy wybrać tzw. strategie "maxi-maxi". Strategie tą stosuje się odnośnie przedsiębiorstw, w których wewnątrz przedsiębiorstwa przeważają mocne strony, a na zewnątrz mocne szanse.
Strategia ta polega na:
- silnej ekspansji rozwojowej przedsiębiorstwa,
- wchodzeniu na nowe sektory istniejącego rynku,
- inwestowaniu i dalszym budowaniu przewag konkurencyjnych.
- dywersyfikacji produktów

Produkt posiada nowoczesną technologię.
Firma ma znaczny potencjał produkcyjny.
Przedsiębiorstwo ma wszelkie predyspozycje by całkowicie zdominować rynek.

Dodaj swoją odpowiedź