Napisz odpowiedzi. 1.jakie przekładnie zastosowano w rowerze? 2.Dlaczego w rowerze koło zębate tylne jest mniejsze od koła zębatego przedniego? 3.Dlaczego w rowerze górskim zastosowano 2 zębate? 4.Dlaczego w rowerze jest tylko jeden przewód do doch

Napisz odpowiedzi. 1.jakie przekładnie zastosowano w rowerze? 2.Dlaczego w rowerze koło zębate tylne jest mniejsze od koła zębatego przedniego? 3.Dlaczego w rowerze górskim zastosowano 2 zębate? 4.Dlaczego w rowerze jest tylko jeden przewód do dochodzący do lampy? PROSZĘ O POMOC MAM NA JUTRO plis.
Odpowiedź

1. W zdecydowanej większości rowerów na świecie zastosowano przekładnię łańcuchową 2. Różnica wielkości koła zębatego przedniego i tylnego wynika z istoty zasady działania przekładni: -Koło napędzające mniejsze, koło napędzane większe= uzyskujemy zwiększenie momentu obrotowego i zmniejszenie prędkości obrotowej -Koło napędzające większe, koło napędzane mniejsze= uzyskujemy zmniejszenie momentu obrotowego ale za to zwiększenie prędkości obrotowej. W rowerach zazwyczaj na wszystkich zakresach przełożeń mamy ten drugi przypadek. 3.Domyślam się że chodzi ci o zakresy przełożeń (kilka kół zębatych z przodu i kilka z tyłu), otóż chodzi tu o prosty i każdemu znany wynalazek jakim są przerzutki, umożliwiają one dobranie optymalnego przełożenia względem warunków jazdy. 4. W rowerze tak jak i w innych pojazdach zastosowano instalację jednoprzewodową, przewód jest biegunem plusowym, natomiast biegunem minusowym jest rama/ nadwozie pojazdu podłączone oczywiście do źródła prądu jakim jest akumulator lub dynamo. Wynika to z faktu ergonomii jak i oszczędności- nie ma sensu prowadzić drugiego przewodu jeżeli rama lub nadwozie które jest przewodnikiem może robić za przewód.

Dodaj swoją odpowiedź