1.Oblicz a) 2[latex] frac{3}{4} [/latex] + 4[latex]frac{2}{3} [/latex] = b) 2 [latex] frac{3}{10} [/latex] - 1 [latex] frac{1}{15} [/latex] = c)3 · 1 [latex] frac{2}{9} [/latex]= d)[latex] frac{3}{8} [/latex] : [latex] frac{3}{16} [/latex] + 0,5 · 0,1
1.Oblicz
a) 2[latex] frac{3}{4} [/latex] + 4[latex]frac{2}{3} [/latex] =
b) 2 [latex] frac{3}{10} [/latex] - 1 [latex] frac{1}{15} [/latex] =
c)3 · 1 [latex] frac{2}{9} [/latex]=
d)[latex] frac{3}{8} [/latex] : [latex] frac{3}{16} [/latex] + 0,5 · 0,1 =
2.Odczytaj podane liczby rzymskie
a)CX b)MDLX
c)LV d)CXLVI
e)CCXC f)XLIV
3.Oblicz miary kątów: x,y,z
(załącznik)
(Tam w a jest 135 a w b 55 jak coś x3)
4.Oblicz pola figur przedstawionych na rysunkach
a) prostokąt b)trapez c)Trójkąt
bok: 2 podstawa 5 podstawa 2,5
podstawa: 3,5 wysokość 2 wysokość 3
góra 3
5.Oblicz pole koła o średnicy 8 cm
6.Oblicz długość okręgu o średnicy 7 cm
7.Oblicz wartość wyrażenia
x²-6x+8 dla x= -2
8.W szkole liczącej 450 uczniów chłopcy stanowią 52% liczby wszystkich uczniów ile dziewuch i ilu chłopców uczęszcza do szkoły?