Projekt badawczy

Uniwersytet Śląski
Wydział Pedagogiki i Psychologii

Różnice w zapamiętywaniu szczegółów między dziećmi w wieku 6 lat, które chodzą do „zerówki”, a uczniami pierwszej klasy szkoły podstawowej.

Projekt badawczy

Katowice 2007


A. Celem badania jest odpowiedź na pytanie:
Czy uczniowie klasy pierwszej szkoły podstawowej lepiej zapamiętują szczegóły na pokazanym obrazku niż dzieci w wieku 6 lat, które chodzą do „zerówki”?
B. Hipotezy:
: Średnia ilość zapamiętanych szczegółów przez uczniów klasy pierwszej nie jest różna od średniej ilości zapamiętanych szczegółów przez dzieci 6 – letnie.
: Średnia ilość zapamiętanych szczegółów przez uczniów klasy pierwszej jest wyższa od średniej ilości zapamiętanych szczegółów przez dzieci 6 – letnie.
C. Zmienne:
· zależna - zmienna ilościowa, ilość zapamiętanych szczegółów
· niezależna - zmienna nominalna, wiek dzieci
D. Opis metody badawczej:
I. Osoby badane:
Badanie obejmie 20 uczniów klasy pierwszej szkoły podstawowej i 20 dzieci w wieku 6 lat, które uczęszczają do „zerówki”.
II. Narzędzie badawcze:
Kartka formatu A4 z narysowanym pisakiem domkiem, który ma wiele szczegółów do zapamiętania. (w załączniku 1).
III. Procedura badania
Każdy dziecko otrzymuje kartkę z narysowanym domkiem (każdy otrzymuje taki sam rysunek). Dzieci przez minutę oglądają obrazek bardzo uważnie. Po tym czasie rysunek zostaje zasłonięty, a dzieci (ponieważ nie wszystkie jeszcze umieją pisać) odpowiadają na pytania poprzez zakreślenie odpowiedniej minki (uśmiechniętej na TAK, smutnej na NIE) w arkuszu odpowiedzi (w załączniki 2).
Pytania brzmią następująco:
1. Czy domek miał drzwi?
2. Czy domek miał komin?
3. Czy do drzwi prowadziła droga?
4. Czy w domku były trzy okna?
5. Czy na rysunku było drzewo?
6. Czy dach był zrobiony z dachówek?
7. Czy z komina leciał dym?
8. Czy słońce było za kolorowane?
9. Czy obok domku był płot?
10. Czy w oknach były firany?
Czas udzielania odpowiedzi na pytania jest dowolny. Pytający musi poczekać, aż każde dziecko udzieli odpowiedzi na dane pytanie i dopiero wtedy może przejść do następnego pytania.
E. Dalsze kroki postępowania:
I. Obliczenie wyników.
II. Opracowanie statystyczne wyników.
III. Podjęcie decyzji (odrzucenie jednej hipotezy).
IV. Wnioski.

Załącznik 1

Załącznik 2

Dodaj swoją odpowiedź
Biologia

Hej Musze zrobić na biologie projekt badawczy. Mam na niego jakieś 3 dni i nwm jaki problem badawczy założyć. Macie jakieś pomysły??

Hej Musze zrobić na biologie projekt badawczy. Mam na niego jakieś 3 dni i nwm jaki problem badawczy założyć. Macie jakieś pomysły??...

Socjologia

Projekt badawczy : dzieci i młodzież sięgające po alkohol.

Projekt badawczy

1. Temat : Dzieci i młodzież sięgający po alkohol.

1.1.Problem główny :
-Jaki jest główny powód sięgania po alkohol dzieci i młodzieży?
1.2.Problemy szczegółowe :
-Czy rodzice dają swym z...

Socjologia

Projekt badawczy

PROJEKT BADAWCZY

Temat: Formy spędzania czasu wolnego po sześćdziesiątym roku życia.




1) Wstęp*

Według słownika socjologicznego czas wolny to czas, którym dysponuje człowiek po wykonaniu obowiązk...

Biologia

Zrób projekt badawczy na dowolny temat. Pani od przyrody stawia szóstki prosze plis 

Zrób projekt badawczy na dowolny temat. Pani od przyrody stawia szóstki prosze plis ...

Matematyka

Jaki można zrobic projekt badawczy i na jego podstawie wykres? Żeby np. codziennie coś badac np. temperaturę i potem wyliczyc średnią itd,

Jaki można zrobic projekt badawczy i na jego podstawie wykres? Żeby np. codziennie coś badac np. temperaturę i potem wyliczyc średnią itd,...