Podstawy marketingu

1. Marketing w ujęciu tradycyjno - klasycznym to planowanie, koordynowanie i kontrola działań przedsiębiorstwa ukierunkowana na aktualne kierunki zbytu.
Definicje klasyczne, podkreślają:
1. świadomą świadomość na klienta (podstawą są jego potrzeby)
2. interdyscyplinarność orientacji
3. systematyczność badań rynku
4. ustalenie długofalowych celów i strategii działania
5. kształtowanie rynku poprzez zestaw narzędzi – mix
6. zróżnicowane oddziaływanie na segmenty rynku
7. koordynowanie działań w strukturze organizacyjnej w firmie

Marketing jest złożonym procesem zachodzącym wewnątrz organizacji. W ramach tego procesu bada się, przewiduje i kształtuje poziom oraz strukturę popytu na dobra i usługi. Jego celem jest umocnienie pozycji firmy i wprowadzenie na rynek odpowiednich produktów.
Działania marketingowe muszą być ściśle zintegrowane i koordynowane z uwarunkowaniami zewnętrznymi, uzależnione są od właściwości, które dana firma reprezentuje. Każda nowa sytuacja musi wpływać na zmianę działań marketingowych. Słabością definicji klasycznej jest orientacja na towary i usługi w sensie ekonomicznym, nie obejmują one działań instytucji non profit i rządowych, które w gospodarce rynkowej także muszą działać marketingowo. W kategoriach marketingowych należy rozpatrywać, nie tylko materialne potrzeby człowieka, ale także potrzeby wyższego rzędu, zaspokajane poprzez uczestnictwo w imprezach, w pracach innych organizacji. W obszarach działania produkty oferowane klientom zaspokajają potrzeby, wymiana ta nie ma jednak charakteru komercyjnego. Instytucje te nie oczekują zwiększenia zysku, lecz raczej korzyści nie materialnych (zmiany zachowań, myślenia, nastawienia). Wykorzystują metody i sposoby myślenia marketingu komercyjnego, realizujące programy społeczne, oświatowe, administracyjne, itd. Za miernik efektywności przyjmuje się jednak wzrost ilości pozytywnych ocen o świadczonych usługach.

Dodaj swoją odpowiedź
Turystyka i rekreacja

Podstawy marketingu

PODSTAWY MARKETINGU

Najważniejsze pojęcia marketingu

CZYM JEST MARKETING W literaturze podawanych jest wiele definicji marketingu, oto niektóre z nich:
1. Dostarczanie właściwych towarów i usług właściwym odbiorcom, w...

Marketing

Podstawy marketingu - Altkorn - streszczenie książki

Materiały w załacznikach to streszczenie książki Jerzego Altkorna "Podstawy marketingu"...

Marketing

Podstawy marketingu

ISTOTA MARKETINGU
Pola działania współczesnego marketingu
1. Przestrzeń Aktywności Przedsiębiorstw, czyli wszystko to co się dzieje w przedsiębiorstwie
2. Obszar decyzji konsumentów
3. Przestrzeń Funkcjonowania Rynku
...

Marketing

Podstawy marketingu

Sciaga z podstaw marketingu...

Turystyka i rekreacja

Podstawy Marketingu, dr Krzysztof Łopaciński, WSSP Lublin

Wykłady z Podstaw Marketingu...