Określ z którymi z powyższych 4 sposobów dystrybucji mamy do czynienia.2.Podaj główne powody dla, których producent korzysta z usług pośredników.3.Wyjaśniej pojęcia:Franchising,Sklep dyskontowy,Supermarket,Hipermarket,Logistyka,Detal,Hurt.

1.Określ z którymi z powyższych 4 sposobów dystrybucji mamy do czynienia.

a) niewielki sklep spożywczy bezpośrednie
Producent-> detalista-> konsument
b) apteka pośrednie
Producent-> importer-> hurtownik-> detalista-> konsument
c) sklep z art. Nie żywnościowymi pośrednie
Producent-> hurtownik-> detalista-> konsument
d) zaopatrzenie rolników w pasze importowana pośrednie
Producent-> importer-> hurtownik-> detalista-> konsument
e) sprzedaż produktów na targowisku bezpośrednie
Producent-> konsument
f) domy towarowe pośrednie
Producent-> hurtownik-> detalista-> konsument
g) detalicznej sprzedaży jabłek przez wielkiego producent bezpośrednie
Producent-> konsument

2.Podaj główne powody dla, których producent korzysta z usług pośredników.

-wykorzystanie pośredników pozwala uniknąć kosztów prowadzenia własnej sieci dystrybucji
-zwiększenie możliwości penetracji rynku i dotarcia z produktem do większej liczby potencjalnych nabywców
- pozwala producentowi ograniczyć różne elementy kosztów: magazynowania i finansowania zapasów, fakturowania i innych czynności administracyjnych, a także zmniejsza ryzyko starzenia się zapasów towarów
- pośrednicy mogą na ogół skuteczniej niż producent docierać z produktem do określonych celowych segmentów odbiorców

3.Wyjaśniej pojęcia.

Franchising-to sposób na własny biznes oparty na cudzym i sprawdzonym pomyśle. Jest metodą robienia interesów z powodzeniem stosowaną w wielu branżach przez tysiące biznesmenów na całym świecie. Z punktu widzenia franczyzobiorcy największym dobrodziejstwem franchisingu jest przekazywana przez franczyzodawcę marka i wiedza o prowadzeniu biznesu. Franczyzobiorcy, zamiast uczyć się na własnych błędach, korzystają z doświadczeń franczyzodawcy. Dzięki temu franchising jest jedną z najbezpieczniejszych form prowadzenia działalności gospodarczej. Na świecie jedynie ok. 15 proc. Nowo otwartych punktów franczyzowych upada w ciągu pierwszych pięciu lat działalności, podczas gdy wśród firm nie zorganizowanych w sieci notuje się aż 75 proc. porażek.
Franchising to działanie według czyjegoś, sprawdzonego pomysłu, a jednocześnie praca na swoim.

Sklep dyskontowy-to zazwyczaj sklep należący do wielkiej sieci handlowej, którego sposobem działania jest zaniżanie kosztów, a w efekcie zachęcanie klientów niską ceną oferowanych towarów. Sklepy takie konkurują zarówno z małym lokalnym handlem, jak i wielkimi centrami handlowymi (hipermarketami). Ich główna broń – niska cena – powoduje, że często zdobywają one dosyć duży udział w rynku.
Znanymi sieciami sklepów dyskontowych są:
• Lidl 150 sklepów
• Plus ok 180 sklepów
• Biedronka 805 sklepów
• Netto 130 sklepów
• Żabka 1800 sklepów
• Kaufland ok 77 sklepów.
Supermarket- to w ścisłym znaczeniu sklep o bardzo dużej powierzchni, sprzedający szeroki asortyment towarów codziennego użytku, takich jak żywność, ubrania, kosmetyki, środki czyszczące itp. Uznaje się ,że supermarket ma powierzchnię nie przekraczającą 2,5 tys m2. Głównym wyznacznikiem rodzaju marketu jest udział powierzchni przeznaczonej na artykuły przemysłowe .Supermarkety są ukierunkowane głównie na żywność, z niewielkim udziałem art. przemysłowych. W typowym supermarkecie sprzedaż towarów ma charakter samoobsługowy - większość towarów jest wyłożona na długich półkach, z których klienci wkładają je sami bezpośrednio do wózków lub koszyków. Faktyczna sprzedaż towaru ma miejsce dopiero po dotarciu klienta z wózkiem do kasy. Niektóre rodzaje towarów, które wymagają osobnego ważenia i krojenia (np. : wędliny i sery) są w supermarketach czasami sprzedawane zza lady, jednak zazwyczaj płaci się za nie dopiero przy kasie końcowej. Przy wielu supermarketach działają także własne masarnie i piekarnie. Tego rodzaju technika sprzedaży pozwala na radykalne zmniejszenie zatrudnienia w stosunku do tradycyjnych sklepów z jedną ladą oraz wystawianie do sprzedaży znacznie szerszego asortymentu towarów. Skróceniu ulega też liczba pośredników, gdyż sklepy takie nie korzystają zwykle z pośrednictwa hurtowników, lecz są hurtowniami same dla siebie. Duża skala obrotów daje tym sklepom silną pozycję w negocjowaniu cen z producentami. Wszystko to powoduje, że sklepy te są w stanie wypracowywać duży zysk, przy niskiej marży własnej i oferowaniu niższych, niż małe sklepy, cen.
Hipermarket-jest to inaczej supermarket o dużych rozmiarach, oferujące do sprzedaży szeroki asortyment towarów. Hipermarket ma najczęściej dużo większą powierzchnię (ok. 8-12 tys. m2). W hipermarketach często można odnaleźć rozbudowane stoiska tekstylne, gospodarstwa domowego, czy specjalistyczne stoiska ze sprzętem RTV-AGD.
Logistyka- jest terminem opisującym proces planowania, realizowania i kontrolowania sprawnego i efektywnego ekonomicznie przepływu surowców, materiałów do produkcji, wyrobów gotowych oraz odpowiedniej informacji z punktu pochodzenia do punktu konsumpcji w celu zaspokojenia wymagań klienta. Działania logistyczne mogą obejmować (choć nie muszą się do nich ograniczać): obsługę klienta, prognozowanie popytu, przepływ informacji, kontrolę zapasów, czynności manipulacyjne, realizowanie zamówień, czynności reparacyjne i zaopatrywanie w części, lokalizację zakładów produkcyjnych i składów, procesy zaopatrzeniowe, pakowanie, obsługę zwrotów, gospodarowanie odpadami, czynności transportowe i składowanie.
Detal-forma handlu, w sprzedaży detalicznej towar oferuje się w małych ilościach i bezpośrednio konsumentowi, przeciwieństwo sprzedaży hurtowej.
Hurt-jest jednym z etapów dystrybucji towarów na rynek. Hurtownik jest pośrednikiem pomiędzy producentem towaru, a handlem detalicznym (sklepami), kupuje on od producenta duże partie towaru, które potem sprzedaje placówkom handlowym - zarabia dzięki marży hurtowej.
Sprzedaż hurtowa odbywa się na ogół poprzez wyspecjalizowane placówki handlowe - hurtownie.


Korzystałam ze stron internetowych:
http://www.postawnaswoim.pl/franchising_lista.php
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskont
http://pl.wikipedia.org/wiki/Supermarket
http://pl.wikipedia.org/wiki/Logistyka
http://pl.wikipedia.org/wiki/Hurt
http://pl.wikipedia.org/wiki/Detal

Dodaj swoją odpowiedź