różnice między reklamacją a gwarancją, konkretne różnice nie definicje.

różnice między reklamacją a gwarancją, konkretne różnice nie definicje.
Odpowiedź

Gwarancja: - udziela producent towaru. - jej udzielenie nie jest obowiązkowe. - konsument wybiera sobie sposób w jaki ma zostać rozstrzygnięta jego gwarancja ( naprawa , wymiana na nowy produkt, albo zwrot pieniędzy). Reklamacja: - składamy z powodu niezgodności towaru z umową. - odpowiedzialność z tego tytułu jest obowiązkowa.

- reklamacja wynika z mocy prawa, gwarancję daje nam sprzedawca z własnej woli - przy reklamacji zgłaszamy się do sprzedawcy, przy gwarancji do gwaranta - przy gwarancji jest potrzebny nie tylko dowód zakupu, ale też dowód gwarancyjny  - reklamacja polega na naprawie ujawnionych szkód (niezgodność z umową), gwarancja jest zobowiązaniem do naprawy lub wymiany dobra - reklamację można złożyć w czasie OKREŚLONYM PRZE PRAWO, czas gwarancji ustala producent - w gwarancji dostarcza się dobro w terminie ustalonym przez gwaranta, w reklamacji - termin określają przepisy prawne - gwarancja = wypełnia się założenia z karty gwarancyjne, reklamacja - naprawa/wymiana/zwrot pieniędzy itd. To są takie główne różnice :).

Dodaj swoją odpowiedź
Podstawy przedsiębiorczości

różnice między reklamacją a gwarancją, konkretne różnice nie definicje.

różnice między reklamacją a gwarancją, konkretne różnice nie definicje....