Analiza SWOT-Zakład Krawiecki
1.Analiza SWOT-jest zmniejszeniem zagrożeń i zwiększeniem szans pełnej realizacji i planowanych działań.Jest to coraz powszechniej stosowana technika oceny aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa oraz skuteczności nowych rozwiązań.Korzysta się z niej w przedsiębiorstwach przed wprowadzeniem np.zmian organizacyjnych lub profilu produkcji.Stosuje się ją również przy opracowaniu planów rozwoju gminy lub miasta.Można się nią posłużyć,analizując zależności między potencjalnym zyskiem a ryzykiem w wypadku każdego planowanego przedsięwzięcia,dokonując wyboru kierunku dalszej nauki i zawodu bądź rozwazając podjęcie określonej działalności gospodarczej.
2.Stan obecny
Celem analizy jest uruchomienie firmy usługowo-produkcyjnej”Igiełka”.Zakład krawiecki będzie mieścił się w Lubaniu,a jego celem będzie zaspokajanie potrzeb klientów zainteresowanych modnymi i oryginalnymi strojami oraz profesjonalnym szyciem różnego rodzaju garderoby.Zakres usług będzie dokładnie dopasowany do potrzeb i oczekiwań konsumentów.
-Wykształcenie i stan finansowy oraz zasób rzeczowy
Z zawodu jestem krawcową,ukończyłam kurs księgowości i zarządzania.Posiadam samochód osobowy oraz dostawczy a także spadek po ojcu w którego skład wchodzi ok70 tys..zł oraz mieszkanie w starej kamienicy,które z powodzeniem można przerobić na siedzibę firmy.Na stanie mam również 4 maszyny do szycia firmy Łucznik.z racji tego,iż posiadam wkład własny i nie korzystam z kredytów i pożyczek,poziom kosztów będzie niski.
3.ANALIZA SWOT
●Mocne strony(atuty)
-dotrzymywanie terminów wykonywanych zleceń
-duża elastyczność w wielkościach realizowanych produktów
-przywiązywanie dużej wagi do tego,aby produkt był bezpieczny i spełniał normy jakościowe
-zatrudnianie wykwalifikowanej kadry
-miła i profesjonalna obsługa
●Słabe strony
-firma jest mała i nie posiada dobrej reklamy(trudności w dotarciu do nowych klientów)
-niski poziom marketingu
-przestarzałe maszyny produkcyjne
●Szanse
-duże zainteresowanie ze strony klientów asortymentem i usługami przedsiębiorstwa
-rozszeżanie przedsiębiorstwa
-zatrudnianie nowych pracowników
-wzrost stałych klientów
-zwiększenie popytu na wyroby oferowane przez firmę
●Zagrożenia
-mniejszy niż przewidywalny zbyt na usługi i towary
-zmiana gustu konsumentów
-inny zakład krawiecki w okolicy
4.Koszty
-opłata za energię elektryczną i wodę w wysokości 250zł mc
-opłacanie składek ZUS za czterech pracowników w wysokości 600zł na osobę
-miesięczne wynagrodzenie czterech pracowników-w pierwszych trzech mc-ach 812,78zł na osobę
-wyposażenie zakładu w 2 nowe maszyny do szycia-1600zł
-zakup niezbędnych do pracy narzędzi(nożyce,igły,nici,szpilki)-800zł
-200zł na akcję reklamową(ulotki informacyjne i plakaty)
5.Cele marketingowe
-dążenie do zwiększenia pozycji na rynku
-dążenie do rozszerzenia działalności w całym kraju
-wzmocnienie dobrych stron firmy,ciągły rozwój
-osłabienie mocnych stron konkurencji
-dążenie do maksymalizacji zysków
-efektywniejsze zarządzanie
-lepsza reklama
6.Wniosek
Na podstawie przeprowadzonej analizy stwierdzam,iż Zakład Krawiecki”Igiełka” będzie miał dużą szansę z powodzeniem funkcjonować na zbadanym wcześniej rynku.Wewnątrz przedsiębiorstwa przeważą mocne strony,w otoczeniu zaś-szanse.Oznacza to,że firma będzie działac w atrakcyjnym otoczeniu oraz że będzie posiadać dobre zasoby wewnętrzne.
Podsumowując stwierdzam,że dużą szansą dla zakładu krawieckiego są zmieniające się trendy oraz upodobania konsumentów,do których z łatwością możemy się dopasować.