Konspekt biznesplanu Agencji Reklamowej
Agencja reklamowa
I Streszczenie projektu
Cel projektu: analiza mającej powstać na rynku lubelskim agencji reklamowej, prezentacja wachlarzu usług oferowanych przez agencję
Najważniejsze elementy projektu: zakres działania agencji będzie obejmował m.in. usługi kreatywne z zakresu tworzenia haseł, sloganów, argumentów i pomysłów poszczególnych rodzajów reklamy i całej kampanii reklamowej, projekty graficzne, wynajem powierzchni reklamowej, organizację stoisk wystawienniczych.
Kompetencje twórców projektu: jako pomysłodawca i główny twórca projektu mam w planach ukończenie kierunku prawo i administracja oraz ukończenie specjalistycznych kursów przygotowujących do prowadzenia własnej działalności gospodarczej
II Opis firmy
Forma organizacyjno-prawna: Firma powstanie na zasadzie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
Przedmiot działalności: Agencja będzie starać się dostarczać kompleksowy zakres usług marketingowych i doradczych opartych na najnowocześniejszych rozwiązaniach nie zapominając również o tradycyjnych i sprawdzonych formach reklamy i promocji.
Konkurencja: Przeprowadzona analiza konkurencji, pozwalająca określić atuty i słabości
innych agencji reklamowych i przygotować się do analizy marketingowej.
III Zarządzanie firmą
Podsumowanie i analiza doświadczenia zawodowego pracowników, rozpisanie poszczególnych ról, jakie będą oni odgrywać w firmie, rozważenie propozycji zatrudnienia doradców pomagających w zarządzaniu firmą
IV Plan marketingowy
Składać się na niego będą :
• analiza rynku
• ustalenie potencjalnych klientów
• lokalizacja przedsiębiorstwa
• promocja firmy
• polityka cenowa
V Plan organizacyjny
Czynności niezbędne do przeprowadzenia projektu
Uściślenie kwestii pracowników:
• planowane zatrudnienie
• wynagrodzenia
• szkolenie i jego koszty
Kwestia księgowości
VI Analiza rynkowa
• szanse
• zagrożenia
• planowane działania mające na celu eliminację zagrożeń i wykorzystanie szans
VII Plan finansowy
• rachunek zysków i strat
• bilans
• rachunek przepływów
VIII Podsumowanie projektu
IX Załączniki do projektu