Dokonując analizy języka różnych reklam, wyjaśnij, jaki obraz świata one kreują.

Dokonując analizy języka różnych reklam, wyjaśnij, jaki obraz świata one kreują.
Odpowiedź

Kreują one idealny, pseudo kulturowy obraz świata o zawyżonych wymaganiach. Każdy proszek do prania jest najlepszy, każdy malujący się maskarą maxfactor jest piękniejszy od innych. W reklamach past do zębów występują fałszywi dentyści mówiący zawodowym językiem. Kultura i obycie miesza się z kiczem (tu reklamy Play z dwójką niezbyt rozgarniętych ludzi). 

Reklamy kreują przerysowany, kolorowy świat. Ich funkcją jest nakłonienie odbiorcy do zakupu jakiegoś produktu. Wiadome, że człowiek skusi się na to, co jest ładne, smaczne i dobrze ukazane. W związku z czym często dany produkt nacechowuje się wieloma epitetami, które często nie są zgodne z prawdą.

Dodaj swoją odpowiedź