Plan Rozwoju Nauczyciela Języka Angielskiego Na Stopień Nauczyciela Dyplomowanego

Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego na podstawie powinności i wymagań
wynikających z rozporządzenia MENiS z 01/12/2004

Imię i nazwisko: mgr Aneta Staszewska
Data rozpoczęcia stażu: 01/09/2007
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Przewidywana data zakończenia stażu: 31/05/2010
Miejsce zatrudnienia: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2
im. Jana Kochanowskiego w Bełchatowie

Autor zastrzega sobie prawo zmiany planu zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi.
8 ust. 2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
Wstępna analiza własnych umiejętności
Autorefleksja
IX 2007
Teczka osiągnięć zawodowych
Poznanie procedury awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli
IX 2007
Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu i sporządzenie planu rozwoju zawodowego
Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego
Dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń zespołu przedmiotowego, lekcje koleżeńskie
Okres stażu
Zapisy w protokołach zebrań zespołu przedmiotowego, scenariusze zajęć
Udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły
Aktywny udział w kursach, szkoleniach w ramach WDN lub ODN oraz warsztatach organizowanych przez wydawnictwa, studiowanie literatury fachowej
Okres stażu
Świadectwa ukończenia, dokumentacja z posiedzeń rad pedagogicznych, notatki
Organizowanie konkursów szkolnych i powiatowych
Udział we współorganizowaniu konkursów, koordynacja
Zgodnie z harmonogramami konkursów
2007-2010
Potwierdzenia udziału, sprawozdania
Przygotowanie uczniów i udział w różnych konkursach
Opracowanie planu przygotowań i prowadzenie nieodpłatnych konsultacji
Okres stażu
Zgłoszenia do konkursów, plan przygotowań
Wyrównanie poziomu wiedzy uczniów mających problemy w nauce
Prowadzenie zajęć wyrównawczych

2008-2010

Plan działań, lista uczniów

8 ust.2 pkt.2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
Stosowanie Internetu w życiu prywatnym i zawodowym
Wykorzystanie komputerowych programów edukacyjnych i Internetu na lekcjach i w życiu codziennym
Okres stażu
Opis i analiza realizowanych przedsięwzięć

Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych
Wykorzystanie edytora tekstu do pisania wszystkich niezbędnych materiałów związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą, awansem zawodowym oraz pracą szkoły.
Okres stażu
Pomoce dydaktyczne, scenariusze lekcji, testy, Plan Rozwoju Zawodowego i sprawozdanie z jego realizacji

Opracowanie prezentacji komputerowych
Wykorzystanie samodzielnie przygotowanych prezentacji w Power Point na lekcjach języka angielskiego
Okres stażu
Prezentacje, potwierdzenie wykorzystania

8 ust.2 pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji wspólnych dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych.
Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć

Okres stażu
Scenariusze, analizy i sprawozdania
Pełnienie obowiązku opiekuna stażu lub opiekuna praktyk
Pomoc w opracowaniu PRZ, konsultacje metodyczne, arkusze hospitacji
Okres stażu
Zaświadczenie sprawozdanie, scenariusze i arkusze
Opracowanie i udostępnienie w bibliotece szkolnej scenariuszy lekcji, uroczystości szkolnych, testów i kart pracy.
Opracowanie materiałów do udostępnienia w bibliotece szkolnej

Okres stażu

Scenariusze, karty pracy, testy

Zamieszczenie w Internecie planu rozwoju zawodowego
Zamieszczenie planu rozwoju w portalu edukacyjnym
Do końca 2007r
Adres strony internetowej

Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów
Opracowanie i przeprowadzanie wspólnych projektów. Wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości i szkoleń
Okres stażu
Scenariusze lekcji i uroczystości szkolnych, projekty. Sprawozdanie i analiza wspólnych działań

Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów
Konsultacje z innymi nauczycielami języków obcych, wymiana poglądów
Okres stażu
Notatki, opis działań

Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami w ramach zespołu przedmiotowego
Wygłoszenie referatu na jednym ze spotkań
2008r
Kopia referatu

8 ust.2 pkt.4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
Przygotowanie programu zajęć przygotowujących do egzaminu maturalnego
Przygotowanie programu i opracowanie planu zajęć

Okres stażu
Program, plan, sprawozdanie

Współpraca z rodzicami
Przygotowanie i wdrożenie programu pedagogizacji, rozmowy indywidualne
Okres stażu
Program, sprawozdanie, zapis w dzienniku lekcyjnym
Praca z uczniem słabym
Przygotowanie planu i prowadzenie zajęć wyrównawczych
Okres stażu
Plan działań, sprawozdanie
8 ust.2 pkt.4 b
Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej z zakresu egzaminu maturalnego z języka angielskiego
Udział w pracach OKE Łódź
V i VI
2009-2010
Karta powołania
8 ust. 2 pkt.4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji
Uzyskanie stopnia egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej
Do 2009
Zaświadczenie

Organizowanie wycieczek szkolnych
Opracowanie i realizacja planów wycieczek
Okres stażu
Karty wycieczek, karty pracy, sprawozdania

Prowadzenie działań zmierzających do poprawy ?bazy? pomocy dydaktycznych
Stworzenie i systematyczne wzbogacanie podręcznej biblioteczki
Okres stażu
Spis książek kaset i plansz

Działania profilaktyczne
Pogadanki, udział uczniów w spektaklach profilaktycznych
Okres stażu
Opis działań

8 ust. 2 pkt.4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
Współpraca z pedagogiem szkolnym
Systematyczne spotkania, konsultacje i rozmowy
Okres stażu
Zapisy w dzienniku lekcyjnym, notatki

Współpraca z biblioteką szkolną
Rozbudzanie potrzeb czytelniczych w ramach lekcji bibliotecznych i wychowawczych
Okres stażu
Zapisy w dzienniku, zagadnienia realizowane na godzinach wychowawczych

8 ust.2 pkt.4 f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
Publikacje artykułów
Artykuły
Okres stażu
Potwierdzenie zamieszczenia tekstów artykułów w Internecie, adres strony internetowej
8 ust.2 pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych

Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych. Ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu
Okres stażu
Opis i analiza dwóch przypadków

Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych
Sporządzenie lub udoskonalenie planu pracy wychowawczej. Studiowanie literatury fachowej
Okres stażu
Kopia planu pracy wychowawcy klasy. Opis i wynik ewaluacji

9 ust.3
Inna dokumentacja świadcząca o osiągnięciach zawodowych
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
Inne osiągnięcia zawodowe
Dokumentowanie osiągnięć zawodowych
Okres stażu
Zgodnie z rozporządzeniem

OPRACOWAŁA:
ANETA STASZEWSKA

Dodaj swoją odpowiedź