Biznes Plan, Restauracja „Smaczek”

Biznes Plan
Restauracja

„Smaczek”


Adres:
ul. Krasickiego 17
39-300 Mielec



1. Rodzaj działalności gospodarczej:

Biznes plan zawiera projekt otwarcia baru o nazwie „Smaczek” . Będzie to miejsce, gdzie będzie mogła spotykać się młodzież, dlatego oferta skierowana jest głównie do nich.

lokal będzie otwarty przez 7 dni w tygodniu:
- od poniedziałku do czwartku – 1200 - 2200
- od piątku do niedzieli – 1200 - 2400


(tutaj znajduje się znak firmy)

2. Forma działalności gospodarczej:

Przedsiębiorstwo będzie prowadzone w formie spółki partnerskiej
- Genowefa Kowalska – technolog żywienia
- Piotr Nowak – ekonomista
- Zenon Kwiatkowski – gastronom

3. Planowany czas rozpoczęcia działalności:

1 maja 2007 r. (rozpoczęcie sezonu letniego)

4. Środki finansowe:

KAPITAŁ WŁASNY: działalność rozpoczniemy z własnym kapitałem uzyskanym z oszczędności w wysokości 70 tys. zł., który pomoże nam na pokrycie kosztów na początku działalności.
KAPITAŁ OBCY: bezprocentowa pożyczka u rodziny – 15 tys. zł.

KOSZTY:
o zakup niezbędnego wyposażenia:

ZAKUP NIEZBĘDNEGO WYPOSAŻENIA
KUCHNIA POMIESZCZENIE PRZEZNACZONE DLA KLIENTÓW
w ZŁ.
lodówka 2000zł, 7 stołów 2800zł
chłodziarka do napojów 1000zł, 28 krzeseł 2500zł
kuchenka mikrofalowa 900zł, kasa fiskalna 1500zł,
chłodziarko-zamrażalka 1500zł, dekoracje (kwiaty, serwetki, obrusy, świece itp.) 1000zł
piekarnik 1100zł, oświetlenie (lampy, żyrandole) 2500zł
zmywarka 1000zł, stół bilardowy 2000zł
meble kuchenne 3500zł, 2 automaty do gry 3000zł,
zlew 300zł
garnki, sztućce, naczynia, szklanki, pucharki itp. 3000zł
inne (np. słomki) 100zł
SUMA 15300zł


oświetlenie (żyrandole) 2000zł

SUMA 16900


NAPOJE i INNE w ZŁ.

Coca-cola, Fanta, Sprite, 7up, Mirinda. 125zł, surówki 100zł,
kawa 50zł, wyroby mięsne 290zł,
herbata 30zł, pieczywo 50zł,
woda niegazowana 15zł, nabiał 70zł,
woda gazowana 15zł, owoce 240zł,
soki 200zł, warzywa 150zł
gorąca czekolada 50zł, sosy 30zł

SUMA 1415zł

- wynajem lokalu – 150 m2 – miesięczny koszt 2000 zł.
- remont lokalu, czyli farby, pędzle, fachowcy itp. – 4000 zł.
- czynności formalno-prawne – 2000 zł.
- opłaty za energie, gaz, wywóz śmieci, wodę – 1500 zł.
- reklama, marketing – 4000 zł.

RAZEM: - 47 115 zł.

5. Lokalizacja:

ul. …………… Umiejscowienie to wybrane zostało z tego powodu, że w niedługim czasie w tym rejonie ma zostać zrealizowany projekt sieci sklepów i domów. Z tego względu w tym miejscu przewidywane jest duże skupisko turystów.

6. Struktura firmy:

dyrektor
kierownik gastronomii
menager
pracownicy

7. Pracownicy:

- dyrektor – Zenon Kwiatkowski (3000 zł.*)
- kierownik – Genowefa Kowalska (2400 zł.*)
- menager – Piotr Nowak (2000 zł.*)

Należy zatrudnić:

- barman (2 osoby) – ukończona szkoła gastronomiczna z maturą, dodatkowo znajomość języka niemieckiego, muszą to być osoby komunikatywne (1000 zł.*),
- szef kuchni – ukończona szkoła gastronomiczna z maturą (co najmniej 3 lata), musi być osobą kompetentną (1 500 zł.*),
- kucharz (2 osoby) – ukończenie szkoły gastronomicznej z maturą, staż pracy (co najmniej 2 lata) (1100 zł.*),
- pomoc kuchenna (2 osoby) – ukończenie szkoły gastronomicznej (900 zł.*),
- dostawca – prawo jazdy, musi być osobą komunikatywną (1100 zł.*),
- sprzątaczka (850 zł.*).

*brutto


8. Metody zarządzania firmą

- wprowadzenie nowoczesnych metod i technologii,
- zachowanie zasad podziału, koncentracji,
- harmonii i ciągłości pracy,
- zapewnianie pracownikom szkoleń oraz doskonalenie ich kwalifikacji,
- podpisanie przez pracowników zgody na obowiązujące ich przepisy,
- sprawiedliwe wynagrodzenie dla pracowników jak i pracodawców,
- linie władzy w organizacji przebiegają od naczelnego kierownictwa do najniższego szczebla w instytucji,
- kierownicy odnoszą się do podwładnych w sposób przychylny i sprawiedliwy,
- podwładni powinni mieć swobodę w tworzeniu i realizacji swoich planów.

10. Obszar działania:

W obrębie miasta. W przyszłości, przy rozwoju przedsiębiorstwa, można myśleć nad rozszerzeniem obszaru działania.

11. Metody działania konkurencji:

monitorowanie cen produktów u konkurencji,
zmniejszanie cen w stosunku do cen konkurencji

12. Rodzaj i struktura sprzedaży

napoje bezalkoholowe

SOKI, NAPOJE, KOKTAJLE, GORĄCE NAPOJE pomarańczowy, Coca-cola, Miodowy raj, kawa, jabłkowy, Fanta, Owocowy ogród, herbata wieloowocowy, 7-up, Kolorowe niebo, czekolada, malinowy, Pepsi, Waniliowe szaleństwo, pomidorowy, Ice tea, Wystrzałowa mieszanka, egzotyczny, Oranżada, Cytrusowe słońce, Sama słodycz, Pyszne orzeźwienie,

dania gorące

PIZZA, FAST FOOD’Y, SAŁATKI, Roma hamburger po grecku, Margerita hamburger, wegetariański z kapustą pekińską,
Serowa hamburger z serem z czerwoną kapustą, Bekonik hamburger z plackiem z oliwkami,
Salami hot – dog, zestaw surówek, Oliwka, kebab, owocowa zapiekanka

desery

LODY, CIASTA, GOFRY, pucharek mały orzechowe z bitą śmietaną, pucharek duży z dodatkami, owocowe z cukrem pudrem, deser Fantazja, sernik z owocami, lody Meksykańskie, karpatka z polewą, bita śmietana z owocami, murzynek z orzechami

13. Reklama i marketing:

- roznoszenie ulotek
- reklama w gazecie
- reklama w telewizji regionalnej
- rozwieszanie plakatów

14. Określenie wyniku finansowego przedsięwzięcia:

1 miesiąc:
- przypuszczamy, że utarg w 1 miesiącu wyniesie ok.. 22 tys. zł.,
- pensja pracowników (łącznie) wyniesie 16 850 zł.,
- po uwzględnieniu kosztów zysk będzie wynosił ok. 1 600 zł.

WNIOSKI:
- w 1 miesiącu bar nie przyniesie dużej ilości zysków, gdyż działalność dopiero rozwija się.

6 miesiąc:
- przypuszczamy, że utarg po 6 miesiącach wyniesie 140 tys. zł.,
- pensja pracowników (łącznie) będzie wynosiła 101 100 zł.,
- po uwzględnieniu kosztów zyski będą wynosić ok. 18 tys. zł.

WNIOSKI:
- mamy nadzieję, że po pewnym okresie czasu zwiększymy, dlatego nasze zyski wzrosną.

1 rok:
- przypuszczamy, że utarg po 1 roku wyniesie ok. 300 tys. zł.,
- pensja pracowników (z uwzględnieniem podwyżek) będzie wynosiła ok. 210 tys. zł.
- po uwzględnieniu kosztów zyski będą wynosić ok. 48 tys. zł., jednak zakup nowoczesnych technologii (ok. 8 000 zł.) sprowadzi tą sumę do kwoty ok.. 40 tys. zł.

WNIOSKI:
- przypuszczamy, że dzięki naszym staraniom pozyskamy stałych konsumentów i zainteresowanie wśród turystów odwiedzających nasze miasto.

15. Bariery:
Problemem może być uzyskanie satysfakcjonującej liczby klientów, jednak uważamy, że z naszej oferty skorzysta duża liczba młodych osób, do których ta oferta jest skierowana,
nie obawiamy się zbytnio konkurencji, gdyż w ……………. nie ma dużej liczby przedsiębiorstw o podobnym kierunku działalności.

Dodaj swoją odpowiedź