DLACZEGO W UPALNE DNI W ASFALCIE POWSTAJĄ KOLEINY ?? DLACZEGO ZIMA NALEŻY SPUŚCIĆ WODĘ Z RUR W NIEOGRZEWANYM BUDYNKU ?? DLACZEGO DRUTY WYSOKIEGO NAPIĘCIA ZAWIESZA SIĘ LUŹNO POMIĘDZY SŁUPAMI ? DLACZEGO W KONSTRUKCJACH MOSTU STOSUJE SIĘ PRZERWY MIĘDZY EL

DLACZEGO W UPALNE DNI W ASFALCIE POWSTAJĄ KOLEINY ?? DLACZEGO ZIMA NALEŻY SPUŚCIĆ WODĘ Z RUR W NIEOGRZEWANYM BUDYNKU ?? DLACZEGO DRUTY WYSOKIEGO NAPIĘCIA ZAWIESZA SIĘ LUŹNO POMIĘDZY SŁUPAMI ? DLACZEGO W KONSTRUKCJACH MOSTU STOSUJE SIĘ PRZERWY MIĘDZY ELEMENTAMI Z METALU?? HELP
Odpowiedź

asfalt się rozgrzewa i mieknie. woda w rurach moze zamarznac. napięte liny grożą zarwaniem. żeby nie przeciazyc konstrukcji.

1. Ponieważ nagrzany asfalt robi się miękki i pod wpływem ciężaru samochodów zsuwa się do pobocza i powstają koleiny .  2.Ponieważ woda może zamarznąć 3. Aby ze względu na pogodę nie zostały zerwane kiedy będą naprężone 4. Ponieważ metal latem się rozszerza , więc potrzebuje więcej miejsca zeby nie spowodować skrzywień i odkształceń . 

Dodaj swoją odpowiedź