Zapisz w zeszycie po jednym ćwiczeniu w każdej kategorii ćwiczeń (oddechowe, narządów mowy, dykcyjne, głosowe)

Zapisz w zeszycie po jednym ćwiczeniu w każdej kategorii ćwiczeń (oddechowe, narządów mowy, dykcyjne, głosowe)
Odpowiedź

oddechowe: 1. połóż się na plecach na równym, twardym podłożu  2. na brzuchu połóż książkę 3. wykonaj wdech nosem i ustami tak, aby książka uniosła się 4. w trakcie wydechu zrób kilka pauz, utrzymaj książkę przez 2-3 sekundy na tej samej wysokości 5. powtórz ćwiczenie wymawiając przy wydechu głoskę fff.... lub sss....               narządów mowy mięśnie warg: 1. naśladowanie rybki (tzw. rybi pyszczek) 2. cmokanie 3. układamy usta w dzióbek, przesuwamy na zmianę w prawo i w lewo 4. mówienie u-i-u-i-u-i-u-i-u... (dzióbek-uśmiech-dzióbek-uśmiech itd.) 5. mówienie o-e-o-e-o-e-o-e-o-e-o... 6. przytrzymywanie przy pomocy górnej wargi ołówka/ kredki pod nosem (tzw. wąsy) język: 1. wysuwanie języka na zewnątrz i cofanie w głąb jamy ustnej; język nie powinien dotykać warg 2. zaginanie czubka języka do góry i do dołu; język nie dotyka warg 3. zwijanie języka w rulonik 4. kląskanie 5. uniesienie boków języka tak, aby ułożył się w łyżeczkę podniebienie miękkie: 1. ziewanie 2. przy szeroko otwartej jamie ustnej- wdech tylko przez jamę nosową, wydech ustami. 3. wymawianie: uku - ugu- oko- ogo- ukku- uggu- okko- oggo 4. udawanie chrapania przy wdechu i wydechu szczęka dolna: 1. powolne opuszczanie i unoszenie żuchwy 2.                      -||-                                               przy zamkniętych ustach 3. powolne poruszanie żuchwą w tył i w przód oraz na boki przy zamkniętych ustach 4.                                            -||-                                                  przy otwartych ustach                                        dykcyjne 1. ćwiczenia z korkiem, czyli mówimy z korkiem między zębami np. swoje kwestie do przedstawienia czy tzw. łamańce językowe                                         głosowe 1.przedłużone wymawianie samogłosek (a..., o... itd.) czy głosek półotwartych nosowych (m..., n..., itd.) 2. kilkakrotne powtarzanie tej samej samogłoski 3. wielokrotne powtarzanie samogłoski płynnie i rytmicznie, powoli i szybko (a...- a-a-a...-a-a-a...)z wydłużaniem lub skracaniem pauz między wymówieniami 4. ciche i głośne wymawianie głosek 5. łączenie wymowy samogłosek z głoskami półotwartymi nosowymi m,n - w nagłosie lub wygłosie ( ma- mo- me- mu lub am- om- em- um) 6. zabawa w swobodne tzw. paplanie ( pa-pa-pa-, po-po-po-,...... ap-ap-ap...... op-op-op....) Dałam Ci więcej przykładów, możesz sobie wybrać albo przepisać wszystkie ;) Pozdrawiam :)

Dodaj swoją odpowiedź
Muzyka

Zapisz w zeszycie po jednym ćwiczeniu w każdej kategorii ćwiczeń (oddechowe, narządów mowy, dykcyjne, głosowe)

Zapisz w zeszycie po jednym ćwiczeniu w każdej kategorii ćwiczeń (oddechowe, narządów mowy, dykcyjne, głosowe)...