Jako tezę stawiam zdanie " bawić i uczyć to zadanie artystów epoki oświeceniowej ". Na samym początku rozpatrzmy co to znaczy bawić i uczyć. Według mnie, oznacza to przykładowo przyjemną, ale bardzo pouczającą lekturę, lub jakiś wiersz. Bawić, w sensie tekst źródłowy ma zawierać rozweselające, bądź poprawiające humor teksty, które mają także nauczać. Argumentem na potwierdzenie postanowionej przeze mnie tezy jest dzisiejsza młodzież, a dokładniej dzieci w przedziale wiekowym od 10 - 12 lat, która bez zabawy nie widzi jakiejkolwiek nauki. Kolejnym argumentem jest wiersz J. Brzechwy pt. "Lokomotywa", ten tekst jest zabawny, ale pobudza wyobraźnię dziecka, który go czyta, mianowicie. Stoi na stacji lokomotywa, Ciężka, ogromna i pot z niej spływa - Tłusta oliwa. Stoi i sapie, dyszy i dmucha, Żar z rozgrzanego jej brzucha bucha: Buch - jak gorąco! Uch - jak gorąco! Puff - jak gorąco! Uff - jak gorąco! Już ledwo sapie, już ledwo zipie, A jeszcze palacz węgiel w nią sypie. Czytając tego typu tekst dziecko ma przed oczami własne wyobrażenie stacji na której stoi lokomotywa. Myślę więc, że teza postawiona przeze mnie jest jak najbardziej słuszna
mogę ci podpowiedzieć najlepiej jak potrafię. poszukaj w necie, albo wejdź na wypracowania na tej stronie i tam masz