plik o nazwie klasy.h a w nim
#include
#include
using namespace std;
class figura
{
int kw1;
int kw;
public:
char kolor[30];
float uklad ();
virtual int pole (int)=0;
void wysn (void);
};
class rownoleglobok: public figura
{
int pole (a*h);
};
class trojkat: public figura
{
int pole (a*h/2);
};
a potem plik main.cpp a w nim
#include "funkcje.h"
#include
int main(int argc, char *argv[])
{
cout<<"Jakiego koloru jest Twoja figura?? :)";
char kol[30];// deklaracja zmeinna przetrzymujaca kolor
cin>>kol;
cout<<"Podaj warosc kata:"<>x;
cout<<"podaj wartosc y:";
cin>>y;
cout<<"Twoja figura znajduje sie w wspolrzednej"<<"("<>w1;
cout<<"wartosc wektoru przesuniecia y:";
cin>>w2;
cout<<"chcesz przesunac kwadrat o wektor"<<"("<>b1;
double p1;// deklaracja;zmeinna przechowywujaca wynik z mnozenia, wartosc obwodu kwadratu
p1=(a*h/2);// dzialanie w jaki sposob zostalo obliczny pole
cout<<"pole trojkatu to:"<>ws;
cout<<"Wspolrzedna y prostokata wynosi: ";
int ws1;//deklaracja zmiennej; wspolrzedna przetymujaca wartosc y,
cin>>ws1;
cout<<"wiercholek prostokata wspolrzednych"<<"("<>w;
cout<<"prosze podac kolejna wspolrzedna ";
int ww;// deklaracja;wspolrzedna wektoru przesuniecia y
cin>>ww;
cout<<"chcesz przesunac prostokat a wspolrzedne:"<<"("<>a;
double b;
cin b;
float T=3.14;// deklaracia zmienne T i przypisnaie jej stalej wartosci
double p2;// deklraracja zmiennej odpwiadajacej ze przetrzymywanie wyniku z pola prostokata
p2=(a*b);// dzialanie za pomoca jakiego obliczmuy pole prostokata
cout<<"pole prostokata wynosi:"<