ANALIZA SPRZEDAŻY SOKÓW KUBUŚ
SOKI I NAPOJE ANALIZA I KONKURENCJA
Bardzo dynamicznie rozwija się rynek soków i napojów skierowanych specjalnie do dzieci. Producenci by zdobyć młodego konsumenta oferują swoje produkty w bardzo kolorowych opakowaniach, na których do dzieci uśmiechają się bohaterowie kreskówek. Po zdjęciu etykiety z butelki dziecko znaleźć może na jej odwrocie kolorowankę bądź historyjkę z przygodami ulubionej postaci. (wykres: Rynek soków, napojów i nektarów w opakowaniach szklanych i kartonowych, dane w %)
Liderem rynku soków dla dzieci jest firma Maspex, której Kubuś pijany jest chętnie nie tylko przez najmłodszych.
Maspex zajmuje pierwszą pozycję zarówno pod względem udziałów ilościowych (18,8%) jak i wartościowych (21%). Drugi Hortex ustępuje liderowi nieznacznie jeśli chodzi o udziały ilościowe. Nieznacznie większy jest dystans dzielący te firmy pod względem wartościowym. Na trzecim miejscu jeśli chodzi o wartość sprzedanych soków, uplasowała się Fortuna, jednakże ilościowo większe od niej udziały w rynku posiada Sonda. Na zbliżonym do Fortuny i Sondy poziomie, kształtują się udziały wartościowe firmy Alima Gerber (9,5%), jednakże pod względem ilościowym znacznie odbiegają od wymienionej dwójki.
Produkt Maspexu, sok Kubuś z charakterystycznym wesołym misiem na etykiecie, przeznaczony jest przede wszystkim dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym, choć sięgają po niego również starsze dzieci, a jego walorom smakowym nie opierają się także dorośli. Sok ten w ostatnim czasie zrobił oszałamiającą karierę, a dziś w ofercie Maspexu znaleźć można kilkanaście jego smaków w butelkach o pojemności 0,33l i 0,75l oraz kartonikach 0,2l, jak na przykład sok marchwiowo - morelowo - jabłkowy, multiwitamina, bananowo - jabłkowy czy ostatnia nowość - sok marchewkowo - poziomkowy. Ponadto w ofercie Maspexu znajduje się jeszcze jeden sok przeznaczony dla dzieci. Jest nim Sokopij Tymbarku oferowany w kartonikach 0,2l w smakach pomarańcza, multiwitamina, banan - pomarańcza, jabłko.
Hortex z kolei proponuje najmłodszym serię soków Puchatkowy Sok. Kolorowe opakowania tych soków przedstawiają bohaterów bajki Disney'a "Kubuś Puchatek". Odklejając etykietę dziecko znajdzie z tyłu kolorowe scenki z bajki. Do spróbowania każdego z proponowanych smaków zachęca inna postać z popularnej kreskówki. I tak sok pomarańczowy - Tygrysek, jabłkowy - Prosiaczek, wieloowocowy - Kłapouchy, brzoskwiniowo - pomarańczowy - Kubuś Puchatek.
Agros Holding http://www.agros.com.pl producent soków Fortuna ma w swoim asortymencie takie soki przeznaczone dla dzieci, jak warzywno - owocowa Karotka, proponowane w kartonikach i butelkach, wśród których znajdziemy takie m. in. smaki: marchwiowo - jabłkowo - malinowy, marchwiowo - jabłkowo - brzoskwiniowy czy marchwiowo - jabłkowo - bananowy oraz soki Junior Fortuna.
Propozycja firmy Sonda jeśli chodzi o soki dla dzieci, to przede wszystkim Pysio z wizerunkiem sympatycznego smoka oraz jego przyjaciół na etykiecie (na odwrocie kolorowanka). Produkt ten oferowany jest w szklanych butelkach o pojemności 0,32l w następujących smakach: marchew z jabłkiem, z jabłkiem i bananem, z jabłkiem i pomarańczą, z jabłkiem i brzoskwinią.
Alima Gerber znana jest przede wszystkim z produkcji soków dla niemowląt Bobo Frut i Junior Frut, choć w jej ofercie znaleźć można także coś dla starszych dzieci - sok marchwiowy z owocowymi dodatkami Smakuś.
Również w ofercie Aronia S. A. dzieci znajdą coś dla siebie. Firma proponuje napój Owocowy Tygrysek w ośmiu wariantach smakowych (m. in. z zielonych owoców, z żółtych owoców, z owoców słonecznych).
W naszych sklepach znaleźć można także nektar owocowy przeznaczony dla dzieci firmy Hero. Oferowany jest on w kartoniku ze słomką, a do jego spożycia zachęcają dzieci postacie z kreskówek Warner Bros (Królik Bugs, kot Sylwester).
Wymieniane wyżej soki przeznaczone są przede wszystkim dla dzieci w wieku od 3 do 12 lat, nie oznacza to jednak, że nie sięgają po nie nastolatki, chociaż napojem kojarzonym głównie z tą grupą wiekową jest produkt Alima Gerber owocowy napój Frugo. Dziś młodzi ludzie mogą wybierać spośród kilku wariantów: białe, czarne, niebieskie, pomarańczowe, różowe, zielone, żółte.
Głównym konkurentem dla soków i napojów owocowo - warzywnych są napoje gazowane. Najpopularniejszymi wśród młodych konsumentów pozostają od lat Coca - Cola i Pepsi Cola. Reklamy tych firm kierowane są do nastolatków jako głównego odbiorcy tych napojów. Największym powodzeniem cieszą się wśród młodzieży mniejsze opakowania Coli i Pepsi, a więc puszki 0,33l i plastikowe butelki 0,6l. Dzieje się tak dlatego, że oba koncerny - Coca - Cola i PepsiCo - dotarły do szkół. Coca - Cola ustawiła 4,5 tys. maszyn z colą w 3,5 tys. polskich szkól. PepsiCo z kolei rzadko ustawia w szkołach automaty, za to bardzo chętnie podpisuje umowy o współpracy ze szkolnymi sklepikami.
Oferta obu koncernów jest bardzo bogata. Coca - Cola oprócz swojego sztandarowego brandu, proponuje także Sprite, Fantę Orange, Lemon, Grapefruit i Kinley Tonic. Z kolei PepsiCo ma w swoim asortymencie 7 Up, Schweppes oraz Mirindę.
Młodzi konsumenci mogą skorzystać także z oferty polskich firm oferujących napoje gazowane. Do najbardziej znanych, o zasięgu ogólnopolskim należą z pewnością Hellena, Hoop, Nata, Mazowszanka, Szok, Scan czy Dick Black. Warto w tym miejscu wspomnieć również o firmie Ambra S. A., która proponuje gazowany napój energetyzujący dla dzieci - Piccolo, o smaku truskawkowym i brzoskwiniowym.
Ciekawą jest również propozycja firmy Megavita, która proponuje najmłodszym napój Colo - Colo w smakach: cola z pomarańczą, z czerwoną pomarańczą, cytrynowo - grapefruitowy, z różowej pomarańczy oraz jabłkowo - wiśniowo - pomarańczowy. Napój ten nabyć można w bardzo kolorowych butelkach z tzw. smoczkiem, ułatwiającym spożywanie np. w czasie podróży
HISTORIA FIRMY MASPEX
Wyroby Firmy są produkowane w siedmiu zakładach w Polsce i pięciu za granicą:
W skład Grupy Maspex wchodzi osiem polskich firm: Maspex Wadowice, Maspex,Werbatex, Ekoland, Tymbark, Lubella, Polski Lek i MGD oraz dziewięć firm zagranicznych: La Festa International (Rumunia, Maspex Walmark (Słowacja), Maspex Walmark (Czechy, Fontea (Czechy), Olympos (Węgry), Maspex Hungary (Węgry), Maspex Kaliningrad (Rosja), Maspex Wostok (Rosja) i Maspex Ukraina (Ukraina).W firmach skupionych w Grupie Maspex pracuje ok. 4500 osób.
Dział sprzedaży
ul. Chopina 39
34-100 Wadowice
tel. +48 (prefix) 33/873 80 14
fax +48 (prefix) 33/873 16 55
e-mail: [email protected].com.pl
EKSPORT
Export sięgnął w 2003 roku poziomu 14,3 % obrotów Grupy. Skierowany jest głównie do krajów Europy Środkowej i Wschodniej. W pięciu krajach (Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry i Rosja) firma stworzyła własne oddziały. Ich zadaniem jest prowadzenie działalności marketingowej, logistycznej i handlowej. W Rumunii i Rosji Maspex otworzył własne zakład produkcyjne. Produkty Grupy Maspex mają swoich odbiorców w krajach Unii Europejskiej oraz pozostałych krajach Europy, a także w USA, Kanadzie i krajach arabskich.
Rok 2003 przyniósł Maspeksowi tytuł Wybitnego Polskiego Eksportera, przyznawany przez redakcję "Rynków Zagranicznych" za szczególne osiągnięcia we współpracy gospodarczej z zagranicą, a zwłaszcza za wkład w rozwój polskiego eksportu.
Eksport obejmuje prawie wszystkie produkty firmy. W wielu krajach zajmują one pierwszą lub drugą pozycję na rynku np. w Bułgarii, Czechach, Słowacji, Rumunii, Słowenii, Macedonii, Estonii, Rosji i na Litwie. W Rumunii, Jugosławii i na Ukrainie La Festa jest synonimem cappuccino.
Firma bierze udział w największych targach i wystawach żywności w Kolonii, Nowym Jorku, Moskwie i Amsterdamie.
WYNIKI FINANSOWE
W 2003 roku przychody osiągnęły 1401,5 mln złotych, co lokuje firmę w czołówce polskich producentów branży spożywczej.
Dzięki stabilnej polityce finansowej w połączeniu z doskonałymi inwestycjami wyniki finansowe firmy przedstawiają się następująco:
1994 - 32,2 mln
1995 - 48,8 mln
1996 - 132,1 mln
1997 - 275,2 mln
1998 - 413,8 mln
1999- 669,1 mln
SYSTEMY JAKOŚCI
Firma inwestuje w jakość. Rezultatem tych działań są przyznawane certyfikaty najwyższej jakości m.in: Certyfikat Zarządzania Jakością ISO 9002, Certyfikat Systemu Zapewnienia Jakości wg Normy ISO 9001 dla Tymbarku oraz Q dla soku przecierowego Kubuś, cappuccino La Festa i Piano. Firma otrzymała wiele nagród i wyróżnień za produkty nadawane zarówno przez specjalistów branżowych jak też przez konsumentów.
Certyfikat IFS; GOST, UKRSEPRO.Systemy : HACCP, ISO 9001:2001
DZIAŁANIA SPOŁECZNE
Wszędzie tam, gdzie ulokowane są zakłady, firma aktywnie uczestniczy w życiu lokalnych społeczności.
W ramach działalności charytatywnej Maspex wspomaga szkoły, przedszkola, domy dziecka i domy opieki społecznej, wspiera również działania na rzecz nauki, oświaty i sportu, nie zapominając o ludziach znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej oraz niepełnosprawnych. Pomoc udzielana jest w formie darowizn rzeczowych (szeroki asortyment produktów).
Maspex jest sponsorem Muzeum Ziemi Wadowickiej, a także stale współpracuje z Wadowickim Centrum Kultury, angażując się w lokalne wydarzenia kulturalne i społeczne.
Skala pomocy udzielanej w odpowiedzi na prośby oraz przysyłane do firmy listy i podziękowania są dowodem na to, że firma pełni w regionie nie tylko ważną rolę gospodarczą, ale również społeczną
Podziękowania dla Firmy
Przedszkole w Stryszowie Fundacja "Człowiek dla człowieka" Małopolski Instytut Samorządu TerytorialnegoFundacja Prometeusz, Pro Publico BonoZwiązek Niewidomych w WadowicachStarostwo Powiatowe w WadowicachZespół Szkół Technicznych w AndrychowieKomenda Hufca ZHP w PorąbceCentrum Kultury i Wypoczynku w Andrychowie Szkoła Podstawowa we Frydrychowicach Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Zabierzowie Fundacja "Człowiek dla Człowieka" Przedszkole nr 5 w Andrychowie Szef Kancelarii SejmuSądecka Fundacja Rozwoju Wsi i Rolnictwa Wychowankowie i Dyrekcja Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Dobrej Zarząd Gminny Związku Ochotniczych Straży Pożarnych w Tymbarku Urząd Miejski w Krynicy Zdroju Dyrektor Szkoły Podstawowej w DywitachDyrekcja oraz dzieci z Przedszkola Miejskiego nr 26 Dyrekcja Domu Dziecka w Morągu.
STRUKTURA FIRMY- OLSZTYNEK KRÓTKA HISTORIAZakład Przetwórstwa Owoców i Warzyw w Olsztynku powstał w 1982 roku. W latach osiemdziesiątych rozpoczęto produkcję w działach mrożonek, koncentratów, wód gazowanych, kwaszonek i przetworów apertyzowanych. W 1996 roku zakład w Olsztynku stał się własnością GRUPY MASPEX WADOWICE. Rozpoczęła się praca nad unowocześnieniem zakładu. Poprzez modernizację i zakup nowych linii powiększono zdolności produkcyjne firmy, zwiększono liczbę zatrudnionych, a okoliczni rolnicy – plantatorzy otrzymali gwarancję zbytu większej ilości owoców i warzyw. W zakładzie wytwarza się soki marchwiowo-owocowe KUBUŚ oraz koncentraty, mrożone owoce i warzywa, przeciery owocowe, które stanowią surowiec do produkcji soków.
DBAŁOŚĆ OŚRODOWISKO NATURALNE
Grupa Maspex Wadowice zainwestowała ogromne środki nie tylko w unowocześnienie produkcji, ale i w przedsięwzięcia ekologiczne. Zakład zlokalizowany jest z dala od wielkich aglomeracji przemysłowych, pośród pięknej i czystej mazurskiej przyrody. Efektem nakładów inwestycyjnych na rzecz ochrony środowiska są: modernizacja kotłowni z całkowitym przejściem na opalanie gazowe (1997 r.) oraz pełna segregacja odpadów (recykling, sprzedaż). Przy zakładzie powstała podczyszczalnia ścieków. Celem inwestycji jest poprawa jakości ścieków trafiających do miejskiej oczyszczalni.
KONTROLA JAKOŚCI
W zakładzie funkcjonuje rozbudowany wewnętrzny system kontroli jakości, mający zapewnić prawidłowość produkcji i gwarantowaną jakość gotowego wyrobu. Trwają przygotowania do wprowadzenia systemu ISO 9002, wdrażane są już jego poszczególne elementy. Obowiązuje również system HACCP. Zakład ściśle współpracuje z Wydziałem Technologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, co ma na celu ciągłe doskonalenie produktów.
WSPÓŁPRACA Z PLANTATORAMI
Zakład w Olsztynku prowadzi stałą współpracę z plantatorami, zapewniającymi wysokiej jakości surowiec. Mocną stroną jest również właściwie planowany i realizowany skup. Prowadzony jest pełen monitoring plantacji warzyw i owoców u producentów. Z rolnikami zawierane są umowy zawierające wyraźne wymagania co do odmian i zasad prowadzenia oraz kultywacji uprawy.
PRODUKTY:
SOKI KUBUŚ
Kubuś to najpopularniejszy sok przecierowy w Polsce. Może pochwalić się najwyższą znajomością marki wśród soków, która sięga poziomu aż 89% (źródło SMG/KRC, wrzesień 2004), jak również około 50% udziałem w rynku soków przecierowych na bazie marchwi, co daje mu pozycję zdecydowanego lidera (źródło AC Nielsen). Sok wielokrotnie nagradzany przez specjalistów branżowych, ale przede wszystkim ceniony przez klientów za swój wyjątkowy smak, zdrowotne i odżywcze właściwości oraz za to, że zachowuje to, co w owocach i warzywach najcenniejsze. Soki Kubuś produkowane są na bazie przetartych owoców i marchwi Mazurskiej oraz zagęszczonych soków owocowych. Zawierają witaminę C, substancje mineralne, B-karoten, błonnik pokarmowy. Nie zawierają konserwantów, sztucznych barwników i aromatów.
Sok Kubuś jest naturalnym sokiem przecierowym produkowanym z owoców i warzyw. Proponujemy go w czternastu wersjach smakowych. Kubuś to pyszny, gęsty i zdrowy sok, stanowiący źródło witaminy C i A. Przygotowujemy go głównie z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i szkolnym, ale Kubusia chętnie piją również dorośli. Sok Kubuś jest laureatem wielu nagród. Najważniejsze z nich to certyfikat DOBRE BO POLSKIE oraz Znak Najwyższej Jakości Q.
W 2004 roku Kubuś otrzymał pozytywną opinię Instytutu Żywności i Żywienia. Sok Kubuś jest sokiem rekomendowanym przez IŻiŻ.
Teraz nowe smaki soku Kubuś: truskawka-banan, banan-cytryna, banan-jagoda oraz Kubuś w kartonach 1 l: Owoce Lasu, Owoce Sadu, Cytrusowy.
Dostępne smaki: marchew , marchew-jabłko , marchew- morela-jabłko , marchew-jabłko-pomarańcza , marchew-brzoskwinia-jabłko , marchew-truskawka , marchew-poziomka , banan-marchew-jabłko , multiwitamina , marchew-malina-jabłko , banan-jabłko , banan-jabłko-brzoskwinia , jabłko-dynia-marakuja , marchew-gruszka-jabłko , truskawka-banan , banan-cytryna , banan-jagoda , Owoce Lasu , Owoce Sadu , Cytrusowy
:
NOWOŚCI:
Kubuś to lider w kategorii soków przecierowych w Polsce oraz najsilniejsza marka na rynku sokowym. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, Kubuś przygotował dla swoich konsumentów owocową nowość! Trzy rewelacyjnie pyszne soki tworzą nową owocową tęczę smaków: - czerwony: truskawka i banan - żółty: banan i cytryna, - fioletowy: banan i jagoda.
W celu uatrakcyjnienia oferty na rynek wprowadzono limitowaną serię w zimowej szacie graficznej z Kubusiem uprawiającym różne zimowe sporty. Opakowania w tej serii to butelki o pojemności 0,75l.
Seria limitowana obejmuje cztery smaki: - banan, marchew, jabłko, - marchew, malina, jabłko, - marchew, brzoskwinia, jabłko, - marchew, jabłko, pomarańcza.
Teraz Kubuś proponuje sok w nowych, kartonowych opakowaniach i nowych, ciekawych smakach. Na rynku pojawią się:
- Kubuś - Owoce Lasu
- Kubuś - Owoce Sadu
- Kubuś – Cytrusowy
PROMOCJA:
"Na tropie tajemnic" - promocja soków Kubuś
Kubuś odkrywa świat i chce tym razem zainteresować swoich konsumentów szpiegowskimi zagadkami, światem śledztw i szyfrów. Konsumentom proponujemy zabawę w rozkodowanie szyfrów – na etykietach umieszczamy kody do odszyfrowania oraz konkurs – promocję. Warunkiem uczestnictwa w promocji jest wysłanie wypełnionego kuponu konkursowego wraz z odpowiednia ilością zebranych z opakowań punktów (20) oraz rozszyfrowanym hasłem, potwierdzającym aktywne uczestnictwo w zabawie. Dziecko odszyfrowuje jedno z haseł umieszczonych na promocyjnych opakowaniach za pomocą umieszczonego na rewersie etykiety dekodera kodów. Mechanizm przyznawania nagród: Wymagana liczba punktów : 20 wyciętych pieczęci „Ściśle tajne”. Punktacja: mała butelka, mały kartonik: 1 punkt, duża butelka: 3 punkty Co miesiąc (luty, marzec, kwiecień) pierwsze 20 000 osób, które nadeśle wypełniony kupon konkursowy z poprawnie rozszyfrowanym hasłem, wraz z 20 punktami otrzymuje nagrodę główną – super plecak z brelokiem świecącym w ciemności. Wszystkie pozostałe osoby, które prześlą poprawne zgłoszenie konkursowe otrzymują nagrodę niespodziankę – wielofunkcyjny długopis. W promocji udział biorą promocyjne opakowania Kubusia. Informacje o zasadach promocji dostępne są na stronie www.kubus.pl oraz na promocyjnych opakowaniach soków KUBUŚ dostępnych w sprzedaży na terenie całego kraju.
www.kubus.pl, czyli internetowa strona soków Kubuś
Edukacja poprzez rozrywkę, dynamika, interaktywność i pomysłowość to podstawowe założenia, według których stworzony został serwis www.kubus.pl. Motywem przewodnim serwisu jest wizerunek „Kubusia Odkrywcy” pomagającego dzieciom w poznawaniu otaczającego ich świata. Z uwagi na zróżnicowaną wiekowo grupę docelową (dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym), serwis został podzielony na dwie części, dostosowane do potrzeb swoich odbiorców. Poprzez zabawę z najmłodszymi Kubuś uczy kolorów i liter, podpowiada jak bezpiecznie postępować z kuchenką gazową, prądem i komputerem. Interaktywne malowanki i gry pamięciowe, dostosowane do umiejętności przedszkolaków, rozwijają ich wyobraźnię i abstrakcyjne myślenie. Dla starszych dzieci, potrafiących już pisać i czytać, a także samodzielnie korzystać z komputera i Internetu, Kubuś Odkrywca przygotował edukacyjne podróże po najciekawszych zakątkach świata, lekcje angielskiego, krzyżówki i gry multimedialne. Funkcjonalny plan lekcji, możliwość stworzenia własnej tapety, galeria gotowych wygaszaczy to dodatkowe elementy, które czynią serwis atrakcyjnym dla małych internautów.
Maspex wprowadził soki "Kubuś" na rynek niemiecki
REKLAMA w gazetach m. in. „Zdrowie Kobiety”, „Mama i Ja”, „Dziecko”
W TV : POLSAT, TVP
DYSTRYBUCJA:
Soki są dostarczane do hurtowni na terenie całego kraju skąd trafiają na półki wszystkich sklepów ogólno- spożywczych;
Klienci indywidualni mogą zaopatrywać się w ten produkt różnie przez sklepy, hurtownie bezpośrednio od producenta przez internet
CENA:
W zależności gdzie produkt został zakupiony:
cena od producent ok. 1 zł.
Hurtownie ok.1,25
Sklepy spożywcze ok.1,55
Przez internet w zależności od ilości- do ok. 1,35
ANKIETY:
NASI EKSPERCI MARCHEWKOWI
O ocenę dostępnych na rynku kilku soków owocowo-marchwiowych poprosiłam naszych sześcioletnich ekspertów z Przedszkola nr 5 z ul.Lenartowicza. Dzieci przyznawały słoneczka dla soków: 4 – pycha!, 3 – całkiem dobre, 2 – smaczne, 1 – może być. Wygrał soczek Pysio, znany dzięki kreskówce o sympatycznym smoku. Najmniej smakował dzieciom, przeznaczony dla najmłodszych konsumentów, sok Bobo Frut marchwiowo-jabłkowo-morelowy.
Olaf Szmidt – Bardzo lubię soki. Wszystkie, jakie tylko mi mama kupuje. Piję je od bardzo dawna i nikt mnie nie musi namawiać. Piję bardzo różne smaki. I wolę te soki, które są takie mniej ciężkie na języku i można je pić jak napoje. Najbardziej smakują mi soki Kubusie i umiem je rozpoznać, jak je piję. Są takie słodkie, niegęste i fajne. Nie lubię tych soków dla dzidziusiów z Bobo Frut.
Masza Majewska – Bardzo lubię wszystkie soki. Chętnie spróbuję wszystkie. Niektórych nie znam, bo mama takich mi nie kupuje. Jeden był bardzo niedobry, bo trochę gorzki. I ten dla maluchów jest za gęsty. A ja lubię pić soki tak szybko, od razu, żeby się napić. A jak jest taki gęsty, to tak mi nie wychodzi. Chyba najgorszy jest ten dla dzidziusiów, ale one chyba muszą takie pić.
Karolinka Pańczyk – A ja nie lubię, jak w soku jest jakiś owoc, który zmienia sok na taki trochę gorzki. To chyba, jak są tylko marchewka i pomarańcze. Wolę, jak do soku są dodane jeszcze jakieś słodkie owoce. Smakował mi ten z poziomkami i on jeszcze pachniał. Też nie lubię, jak sok jest zbyt gesty.
Olga WoŁos – Chyba wszystkie całkiem mi smakowały. Lubię wszystkie owoce w takich sokach, ale z pomarańczami to dobrze, jak jeszcze coś jest. Bo samo to się robi gorzkie. Lubię truskawki, maliny, brzoskwinie w takich sokach. A teraz najbardziej smakował mi ten z poziomkami.
RYNEK DOCELOWY:
Przede wszystkim dzieci, młodzież rynek docelowy
Dorośli
Kobiety w ciąży
Wszyscy ludzie bez ograniczenia wiekowego
ANALIZA SWOT:
MOCNE STRONY:
- pomysłowa etykieta na butelce z dodatkiem dla dzieci
- strona internetowa rozwijająca dziecięcą wyobraźnie
- bardzo dobra jakość produktu za niską cenę
- wielorakie konkursy dla dzieci
- Kubuś jest sokiem rekomendowanym przez IŻiŻ.
- Posiada certyfikat DOBRE BO POLSKIE oraz Znak Najwyższej Jakości Q.
- Kubuś otrzymał pozytywną opinię Instytutu Żywności i Żywienia. Sok
- zróżnicowany smakowo
- występuje w różnych formach opakowania (butelka mała, duża, kartonik ze słomką)
SŁABE STRONY:
- duża konkurencja
- zepsucie się wyprodukowanego asortymentu w razie nie sprzedania go
- szybko rozwijający się przemysł
- doskonalenie procesu produkcji, czyli poprawę jakości wykonania w każdym potrzebnym momencie.