Przede wszystkim jednolitość narodowa. Wiele różnorodnych tradycji. To,że mamy w Polsce, np.Górali, Kaszubów, itd. Nasze brawy i godło narodowe, które ma długa tradycje i historie.
Żywą do współczesności; obdarzoną mocą długiego trwania i niezwykłą kreatywnością społeczną i artystyczną.powstają nowe rejony, nowe produkty, nowe motywacje i nowe zaplecze turystyczne na rynku turystycznym. Oryginalne cechy tożsamości europejskiej,zwiększenie świadomości środowiska naturalnego. Główne cechy turystyki w XXI wieku to: przeżycie, ekscytacja, ucieczka, edukacja, rozrywka, ekologia.W kształtowaniu się wspólnoty europejskiej, a zarazem formowanie oryginalnego profilu kultury narodowej i tworzenie oryginalnych jej cech. Zmiany zachowań turystycznych są przesłanką wzrostu znaczenia turystyki wiejskiej zarówno w Europie, jak i na całym świecie.