Reklama TV pożyczki z Banku BKO BP SA
W reklamie przedstawiony jest duży sklep wypełniony towarami i to wszystko na wyciągnięcie ręki. Główną, najważniejszą postacią jest Pan zachęcający do zakupów i napełniający balony z nazwami grup artykułów.
Obrazowo pokazuje, że każdy może sprawić sobie przyjemność i dokonać zakupów nie posiadając gotówki. Reklamuje pożyczkę konkretnego banku odcinając balony i używając sloganu „Łatwo weźmiesz, lekko spłacisz”.
1. Reklamowana jest pożyczka.
2. Reklama dotyczy konkretnego produktu banku – pożyczki na zakup dowolnych artykułów.
3. Jest ona adresowana do wszystkich dorosłych odbiorców posiadających stałe dochody ( tak praktykują banki).
4. Głównym celem tej reklamy jest zachęcanie ludności do zaciągania pożyczek.
5. Przekazuje ona odbiorcy wiadomość, że wszystko jest w zasięgu ręki, nawet gdy portfel świeci pustką. Przesłanie reklamy jest tak ukierunkowane, że konsument odbiera ją tak jakby reklamowany produkt – pożyczka był rozwiązaniem jego wszystkich problemów; wystarczy wybrać dowolny produkt, zaciągnąć pożyczkę i stać się właścicielem wymarzonego artykułu.
6. W reklamie tej nie zostały podane koszty pożyczki ( prowizja i oprocentowanie).
7. Wykorzystana została technika komunikacji jednostopniowej, gdzie przedstawiony jest przekaz od nadawcy (banku) do odbiorcy (klienta), a nie jak w przypadku komunikacji dwustopniowej, że przedstawiona jest znana osoba, ceniona w swojej dziedzinie.
8. Najbardziej przekonywującą cechą tej reklamy są odcięte balony , które lekko unoszą się do góry, które mają uświadomić klientowi, że z taką samą lekkością spłaci zaciągniętą pożyczkę. Reklama oddziaływuje na zmysł wzroku i słuchu.
9. Najmniej przekonywującą cechą tej reklamy jest część jej sloganu „Łatwo weźmiesz, lekko oddasz” Wiadomo, że banki tak łatwo nie udzielają pożyczek, a już bynajmniej nie wszystkim. W związku z tym reklama jest kierowana do osób mających dochody.
10. Skuteczność tej reklamy oceniam na 5 w skali do 0- 10 ponieważ ludzie o niższych dochodach nie zdecydują się na pożyczkę, a jeżeli tak to najczęściej jej nie otrzymają. Ponadto część potencjalnych klientów zrezygnuje, gdy dowie się o kosztach tej pożyczki.