A N A L I Z A S. W. O. T. 1 Cel skonczenie studiów marketingowych 2 Termin - najbliższe 5 lat MOCNE STRONY - nabycie wiedzy - mozliwosc doskonalena sie - zdobycie wykształcenia SŁABE STRONY - możliwośc nieskonczenia studiów - możliwośc nieodnalezienia sie w nowej sytuacji SZANSE - chęc ukonczenia szkoły i zdobycie wykształcenia ZAGROZENIA - silna konkurencja - słabość charakteru 3 Cel : Założenie firmy kurierskiej SPEED i praca w niej , zdobywanie nowych doświadczen i pomoc innym 4 Termin po skonczeniu studiów MOCNE STRONY INWESTYCJI 1. Usługi - wysoka jakość usługi mogąca konkurować z najlepszymi potencjalnymi konkurentami na rynku, - elastyczne usługi kurierskie dostosowane do warunków i zapotrzebowania na rynku, -możliwość wejścia na rynki trzecie, - szeroki wybór usługi, każdy klient znajduje coś dla siebie. 2. Rynki Zbytu Usługi - konkurencyjność cenowa wobec innych usługodawców, - przewidywany wzrost popytu na usługę, - mała konkurencja na rynku Polski południowej - decyzja o rozpoczęciu działalności usługowej spowodowana jest brakiem tego typu usług na rynku. 3. Badania Marketingowe i Rozwojowe - Spółka posiada wyspecjalizowane służby w zakresie marketingu, które już potwierdziły swoją przydatność w trakcie przeprowadzania innych projektów, - bardzo dobre kontakty osobiste. 4. Dystrybucja i usługa - bardzo dobre rozpoznanie źródeł zapotrzebowania, - możliwość zorganizowania sprawnej sieci dystrybucyjnej w oparciu o własną bazę jak i kontakty krajowe, - korzystne położenie lokalu ze względów na teren obsługi, 5. Pracownicy - sami będziemy właścicielami firmy. Posiadamy dostateczną wiedzę z zakresu zarządzania oraz duże doświadczenie praktyczne w tej dziedzinie. Tworzymy zgrany zespół w którym każdy z nas ma określone i wyznaczone zadania oraz ponosi odpowiedzialność w firmie. SŁABE STRONY INWESTYCJI 1. Usługi - dystrybucja przesyłek wymaga od dostarczyciela szczególnej terminowości wzbudzenia zaufania klienta, - minimalna liczba zatrudnionych, - brak wystarczających funduszy na dobrą reklamę. 2. Rynki Zbytu Produkcji - “SPEED” jest spółką nieznaną na rynku usług dostarczania przesyłek co spowoduje konieczność nawiązania i znalezienia pewnych sposobów i kanałów dystrybucji swoich wyrobów oraz nawiązania pewnych więzi kooperacyjnych. - firma musi udowodnić swoim klientom, że jest wiarygodnym i pewnym partnerem, - konieczność walki o dominację na rynku 3. Badania Marketingowe i Rozwojowe - brak dokładnego rozeznania zasad działalności wszystkich obecnych na rynku firm. 4. Finansowanie Inwestycji - konieczność pozyskania środków obcych na przeprowadzenie inwestycji i związane z tym koszty finansowe obniżające zyski w pierwszych latach świadczenia usług, SZANSE DLA INWESTYCJI 1. Rozwój usług - inwestycje w gniazda dystrybucji, - rozwój sieci dystrybucyjnej, - automatyzacja prac biurowych, - firma będzie nowym miejscem korzystania z usług kurierskich, -oferując różne usługi będziemy mogli zaspokoić gusta wszystkich klientów. 2. Polityka Gospodarcza - możliwość konkurowania z innymi firmami 3. Zmiany Socjologiczne Polityczne i Prawne - przejmowanie nawyków dobrej i rzetelnej pracy z zachodniej Europy“ - większa dbałość o estetykę otoczenia - stworzenie nowych miejsc pracy ZAGROŻENIA DLA INWESTYCJI 1. Postęp Techniczny - szybki rozwój branży logistycznej, 2. Polityka Gospodarcza - wysoka inflacja i wysokie koszty kredytu - niestabilność przepisów podatkowych - niejasna sytuacja z ewentualnym podwyższeniem podatku VAT na proponowaną usługę, 3. Zmiany Socjologiczne Polityczne i Prawne - niustabilizowana sytuacja socjalno-bytowa pracowników, - upolitycznienie zmian gospodarczych w Polsce. - obecna sytuacja gospodarcza kraju ( społeczeństwo ubożeje )może spowodować przeznaczenie mniejszej części dochodu na tego typu usługi.
Napisz wypracowanie na temat własnego życia na najbliższe 40 lat poprzez analizę SWOT zawierającą: wizję, misję, cele strategiczne, terminarz ich osiągnięcia. Praca ma zajmować 5- 7 stron.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź