Zakładamy, że S1 << S2. Na powierzchnię S1 będzie działał kierowca siłą . Mamy siłę i powierzchnię. Zatem obliczmy ciśnienie. . Teraz właśnie pojawia się Prawo Pascala. Ciśnienie spowodowane działaniem siły na powierzchnię S1 będzie działać na wybraną w dowolnym miejscu i dowolnej wielkości powierzchnię. Na każdą powierzchnię zatem także na powierzchnię S2. Ciśnienie jest stałe więc . Tym razem siła będzie ,,wypychać tłok do góry". Z poczynionych wcześniej założeń wynika (S1 << S2), że F2 >> F1, ponieważ równanie musi być spełnione. Zapewnia równy rozkład siły hamowania bez konieczności kłopotliwej regulacji.
naciskając na hamulec wywieramy nacisk na tłok o małej powierzchni. który z kolei wypycha płyn hydrauliczny który wywiera ciśnienie tłoki o dużej powierzchni które naciskaja na tarcze hamulca wtedy powstaje tarcie i samochód się zatrzymuje
Budowa i rozwój układów hamulcowych
Wstęp
Układ hamulcowy to wszystkie elementy i układy w pojeździe, których przeznaczeniem jest jego zatrzymanie. W samochodzie wyróżniamy dwa układy hamulcowe:
• podstawowy (roboczy) - aktywowany i obsługiwany praw�...
Układ hamulcowy samochodu
SPIS TREŚCI
I Wstęp
1.Zadania
II Rodzaje hamulców
1. Bębnowe mechanizmy hamulcowe
2. Taśmowe mechanizmy hamulcowe
3. Tarczowe mechanizmy hamulcowe
4. Mechaniczne układy uruchamiające
5. Hy...