a) Δs = 2 s, więc wzór będzie: [latex]V = frac{2s}{t} [/latex] wyznaczam t: [latex]t = frac{2s}{V} [/latex] ODP: czas potrzebny jest 2x wiekszy b) Δs = 1/4 s, więc wzór będzie: [latex]V = frac{1/4s}{t} [/latex] wyznaczam t: [latex]t = frac{1/4s}{V} [/latex] ODP: czas potrzebny jest 4x mniejszy
Wzór na drogę w ruchu jednostajnym prostoliniowym określa wzór s = v·t z tego czas t = s/vdroga wrasta dwukrotnie to czas t = 2s/v - wzrośnie dwa razydroga zmalała czterokrotnie to czas t = s/4 / v czyli t = s/4v - zmaleje cztery razyPrzykład:s = 4 mv = 2 m/s korzystamy z wzoru s = v·t z tego obliczamy t czyli t = s/v t = 4 m/2 m/s = 2 steraz s = 2·4 m = 8 m t = 8 m/2 m/s = 4 s jak widzimy czas zwiększył się 2 razys = 4 m/4 = 1 m t = 1 m/2 m/s = 1/2 s czas zmniejszył się 4 razy