1. Pochodzenie społeczne. 2. Umysłowość chłopców, różne drogi do wiedzy. 3. Chłopcy w szkole. (Dobrze będzie jak pod tymi punktami podzielisz kartkę zeszytu na pół i zrobisz odpowiedzi; adnotacja trzecia musi być napisana na środku) MARCIN BOROWICZ Adn. 1 Zuborzała szlachta, o tradycjach patriotycznych, wzrastał w atmosferze miłości matki. Adn. 2 Marcin pierwszy raz zetkną się ze szkołą w wieku 8 lat, drogę do tej szkoły utorowała mu mama(szkoła elementarna w Owczrach);mama opłaciła mu koropetycje i ułatwiła mu przyjęcie do gimnazjum w Klerykowie; uczył się pilnie, miał problemy z arytmetyką ANDRZEJ RADEK Adn. 1 Pochodził z rodziny folwarcznej, pozostawiony był sam sobie. Adn. 2 Był zdolnym i utalentowanym chłopcem. Nauczyciel Paluszkiewicz(Kawka) utorował Jędrkowi drogę do wiedzy. Po śmierci Paluszkiewicza został sam, ale przetrwał dzieki swemu uporowi, był niezwykle pracowity. Adn. 3 (należy do obu chłopców ) Punktem zwrotym w życiu obu chłopcó była recytacja Zygiera, chłopcy zaczęli spotykać się na górce u Gontali i pogłębiali wiedzę literatury polskej, nadrabiali zaległości.
"syzyfowe prace"
napisz charakterystykę porównawczą Marcina Borowicza i Andrzeja Radka.
PROSZĘ BARDZO BY NIE BYŁO Z NETA.KTO PIERWSZY TEMU DAM NAJ
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź