1. Uśmiech zamiast kwaśnej miny Nawet jeżeli nie masz dobrego humoru, staraj się tego nie okazywać. Urzędniczka na poczcie, ekspedientka w sklepie, klient w pracy nie są winni, że zapomniałeś telefonu lub masz pretensje do żony czy męża, bo znów nie naprawił cieknącego kranu. Mimo wszystko uśmiechaj się, a zobaczysz, że wtedy więcej uda ci się załatwić. 2. Dzień dobry, co słychać? Nie traktuj ludzi jak powietrze! Zdobądź się na uprzejme powitanie, gdy wchodzisz do windy, miłe podziękowanie, gdy ktoś przepuszcza cię w drzwiach, krótką wymianę zdań ze starszym sąsiadem na temat pogody. Wszyscy lubimy, gdy bliźni nas dostrzegają... 3. Nie wkraczaj na cudze terytorium Zwróć uwagę, czy w windzie lub autobusie nie stoisz za blisko drugiej osoby, a w kolejce do kasy w supermarkecie nie popychasz kogoś wózkiem. Niektórzy mogą się w tej sytuacji czuć mało komfortowo, a nawet widzieć w tym zagrożenie. Ty też pewnie tego nie lubisz. Przyjmuje się, że dystans między obcymi osobami nie powinien być mniejszy niż pół metra. 4. Nie poklepuj familiarnie Jeżeli lubisz gestykulować, zwróć uwagę, czy w czasie rozmowy nie dotykasz zbyt często swojego rozmówcy. Poklepywanie po ramieniu może go krępować i drażnić. Jeżeli już musisz mieć tak bliski kontakt z rozmówcą, możesz ostatecznie dotknąć tylko jego dłoni lub przedramienia. 5. Nie musisz wszystkiego wiedzieć Każdy ma prawo do sekretów. Nawet najbliższy przyjaciel nie ma obowiązku mówić ci wszystkiego. Jeżeli czujesz, że nie chce poruszać jakiegoś tematu, nie nalegaj, i nie obrażaj się. Uszanuj prywatność drugiej osoby
Zasady savoir vivre.
Tylko prosze nie z neta bo sama moge to zrobić.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź