W III części „Dziadów” Adam Mickiewicz przedstawia czytelnikowi polskie społeczeństwo okresu zaborów. Jest to bardzo trudny czas, zarówno dla ojczyzny, która została zagrabiona przez obce państwa, jak również cierpiącego z nią narodu polskiego. Poeta dobitnie ukazuje różnice pomiędzy dwoma warstwami społecznymi, czyli arystokracją i młodzieżą. Ci pierwsi, nie interesując się losem i cierpieniem ojczyzny, w pełni podporządkowali się wschodniemu zaborcy. Mickiewicz obarcza ich winą za upadek powstania listopadowego, pisząc: „[...] Cóż my tu poczniem, [...] przyjaciele, Otóż to jacy stoją na narodu czele.” Młodzież zaś, przejęta ówczesną rzeczywistością, cierpi razem z ojczyzną i nadal wierzy, że uda się jej wybawić ojczyznę spod jarzma okrutnego zaborcy, dlatego też z nadzieją woła: „Jeszcze Polska nie zginęła.”
ocena społeczeństwa polskiego w III. cz. Dziadów Adama Mickiewicza.
ocena społeczeństwa polskiego w III. cz. Dziadów Adama Mickiewicza....
Witam potrzebuje odpowiedzi na to pytanie : Ocena społeczeństwa polskiego w III części Dziadów
Witam potrzebuje odpowiedzi na to pytanie : Ocena społeczeństwa polskiego w III części Dziadów...
Ocena społeczeństwa polskiego w III części „Dziadów".
W „trzeciej części” „Dziadów” Adam Mickiewicz przedstawił martyrologię narodu polskiego. Utwór zadedykował swoim współwięźniom, współwygnańcom, prześladowanym, przyjaciołom którzy kochali ojczyznę tak jak On, którzy oddali...
Obraz i ocena społeczeństwa polskiego w III części "Dziadów" Adama Mickiewicza.
III część „Dziadów” zwana jest także drezdeńskimi. Powstała w Dreźnie w 1832 r. Utwór ten pośredni odnosi się do sytuacji narodu po klęsce powstania listopadowego. Mickiewicz mówi o problemach wynarodowienia młodzieży polskiej prz...
Ocena społeczeństwa polskiego w III części "Dziadów".
Obrazy społeczeństwa zaczynają się od tych pozytywnych obywateli, wzorowych patriotów, gotowych na wszystko w obronie ojczyzny; taki obraz jest w pierwszej scenie; pokazana jest wigilijna rozmowa więźniów klasztoru zamienionego na więzienie...