Scenariusz heppeningu na temat: Starość nie radość?? lub Szanuj zieleń

Scenariusz heppeningu na temat: Starość nie radość?? lub Szanuj zieleń
Odpowiedź

Scenariusz uroczystości z okazji „Święta drzewa” dla klas I-III 1. Powitanie Zapoznanie z programem edukacyjnym „Święto Drzewa”, który jest poświęcony sadzeniu i ochronie drzew i przedstawienie dalszych działań - sadzenia iglaków po uroczystości. 2. Rozpoczęcie uroczystości odśpiewaniem „Hymnu zdrowych dzieciaków” 3. Inscenizacja „O czym szumią drzewa” Przed scenką I Narrator: Na skwerku rosło drzewko - szeroko, rozłożyście. Srebrną miało koronę, zielonosrebrne liście. Słuchali chętnie ludzie przechodząc obok drzewa, jak wietrzyk wśród gałązek wesoło piosenki śpiewa. Scenka I Ulica, jeżdżą samochody. Na skwerku rosną drzewa. Drzewa: Jesteśmy słabe, zmęczone. Drzewo I: Ile tu spalin! Drzewo II: Jaki hałas! Drzewo III: Posadzono nas w takim smutnym miejscu. Wolałbym rosnąć w lesie. Drzewo I: Ja też. Tam nie byłoby tylu samochodów. Fabryk... Drzewo II: Nikt nie obrywałby naszych liści, ani nie łamał gałęzi. Drzewo III: Ani nie wycinał scyzorykiem swoich inicjałów... Drzewo I: Trawa też się źle czuje. Ciągle ktoś po niej biega, chodzi. Wcale nie pomagają tabliczki z napisem „Szanuj zieleń”. Drzewo II: Nikt nie szanuje drzew, ani trawy. Ludzie myślą, że doskonale sobie bez nas sobie poradzą. Drzewo III: Tak, zapominają, jacy jesteśmy dla nich ważni. Drzewo I: Bez nas nie byłoby czystego powietrza we mieście. Drzewa: Parki i skwerki z zielenią to płuca miasta. Im ich więcej, tym czystsze powietrze. Wbiegają dzieci: skaczą wokół drzew, łamią gałęzie, depczą trawę. Dziecko I: Spójrzcie, jakie piękne listki na drzewach. Dziecko II: Jest ładnie i zielono. Dziecko III: Zerwijmy trochę gałęzi. Włożymy je do wazonu i w naszych domach będą zielone listeczki. Dziecko IV: Będziemy mieć ładnie w naszych pokojach. (wybiegają) Drzewa: Och, jak nas bolą gałązki! Jak można tak bezmyślnie łamać gałęzie! Dlaczego nikt im nie powiedział, że tego robić nie wolno? Drzewo II: One już chyba potrafiły czytać, a tu na tabliczce jest napisane „Szanuj zieleń”. Scenka II Stoją drzewa w lesie. Drzewo I: Co to za hałasy, całe drżę, liście mi opadną. Drzewo II: Tak było cicho i spokojnie. Drzewo III: Słychać było śpiew ptaków i szum wiatru w naszych koronach. Drzewo I: To też śpiew, ale nie tak piękny, jak ptaków. Drzewo II: Biedny szaraczek, ze snu przebudzony... ucieka oszołomiony. Wchodzą dzieci, głośno gra radio. Bartek: Fajne miejsce na biwak. Anka: Tutaj rozpalimy ognisko i upieczemy kiełbaski. Kasia: Nazbierajmy gałęzi na ognisko. Bartek: Dobra. Chodźmy. Łamią gałązki. Bartek: Odechciało mi się. Mamy kanapki. Usiądźmy i zjedzmy je. Anka: Dobry pomysł. Nie chciałam wam mówić, ale zapomniałam zapałek. Kasia: Wiecie, mój wujek jest leśniczym i mówił, że w lesie nie wolno rozpalać ogniska. Bartek: O! Jaki służbista. Kasia: Powiedział, że można spowodować pożar. Bartek: Wielka rzecz. Co się tu może zapalić, tych parę drzew!? Anka: Ale w lesie mieszkają zwierzątka. Bartek: Uciekną. Masz, napij się. Ania pije i wyrzuca pustą butelkę. Kasia: Patrzcie, jakie piękne. Leśne kwiatki. Anka: Zaniesiemy je mamom. Bartek: Co wy! Kwiatki będziecie zbierać. Lepiej pobiegniemy nad rzeczkę. Dziewczynki zrywają kwiaty. Kasia: Rzeczywiście, (rzuca kwiaty) chodźmy. (dzieci wbiegają) Scenka III Szumią drzewa. Drzewo I: Jak dobrze, że już poszli. Drzewo II: A jak wrócą? Drzewo III: Oby nie. Zajączek: Czy już poszli? Będę mógł znów spać spokojnie. Drzewo III: Chyba nie wrócą?! Drzewo I: Ile narobili hałasu! Drzewo II: Ile zostawili śmieci! Drzewo III: Zwróćmy się z prośbą do wszystkich dzieci, by nie rzucały gdzie popadnie śmieci. Zajączek: Niech zachowują w lesie ciszę, by mogły cichy szept usłyszeć. Drzewo I: Niech nie zrywają roślin pod ochroną, czystości, porządku i zwierząt niech bronią. Drzewo II: Niech piękno przyrody podziwiają i innym niszczyć jej nie dają. Wszystkie drzewa: Czy to możliwe? Czy to mogłoby się stać? Prowadząca pyta wszystkie dzieci: Kto może odpowiedzieć tym drzewom? Wybrane dziecko wychodzi na środek i odpowiada. Co możecie zrobić dla nich? Kolejne osoby chętne wypowiadają się. 4. Piosenka „Moja planeta” 5.Taniec drzew do muzyki Ennio Morricone 6. Wiersze: W dłoni trzymałem ziarenko Gałęzie swoje rozkładało życzliwie Potem w ziemi je zakopałem ludzi przyjmowało w upalne dni. Pęczniało w ziemi, pęczniało, Przed deszczem ich chroniło A na wiosnę malutki pędzik ukazało. w deszczowe dni. Drzewo rosło, rosło, rosło i wyrosło. Widokiem swoim wszystkich cieszyło Było piękne, bo bardzo o nie dbałem w smutne dni. Gdy jego przyjacielem zostałem. A kiedy szukało pomocy człowieka, bo wiatr połamał mu gałęzie, człowiek wyciął je. 7. Piosenka „Eko, eko, ekologia” 8. Podziękowanie za udział w programie artystycznym aktorom i widzom. 9. Rozstrzygnięcie konkursu plastyczno-technicznego „Drzewo – mój przyjaciel” - wręczenie nagród. 10. Przydział iglaków do posadzenia - poszczególnym klasom. Wskazanie miejsca posadzenia ich.

Dodaj swoją odpowiedź