Zinterpretuj "Człowiekiem jestem i nic co ludzkie nie jest mi obce"

Zinterpretuj "Człowiekiem jestem i nic co ludzkie nie jest mi obce"
Odpowiedź

Słowa Terencjusza w IIw.p.n.e. ?Człowiekiem jestem i nic, co ludzkie, nie jest mi obce?, dobrze pasują do czasów renesansu jak i do czasów współczesnych. Moim zdaniem to sformułowanie idealnie odnosi Się do człowieka i wszystkiego, co z nim jest związane. W renesansie nastąpił przełom w znaczeniu słowa ?człowiek?. Tak, więc w okresie pojawiło się zupełnie nowe spojrzenie na życie, na Boga i wiarę. Człowiek zaczął interesować się sobą, szanować swoje zdrowie, biesiadować, zdobywać wiedzę. Do czasów współczesnych również odnosi się to sformułowanie, ponieważ, istota ludzka również podnosi swoje kwalifikacje, doskonali swoje umiejętności, uczy się języków obcych. Jednym słowem chce zaistnieć w społeczeństwie. Nie boji się postępu technicznego. W naszych czasach podniesiono na wysoki poziom medycynę. Wynaleziono szczepionki, lekarstwa, sprzęty laboratoryjne. To wszystko wpływa by człowiek lepiej dbał o własne zdrowie. Gdy wprowadzono do codziennego życia urządzenia elektroniczne, człowiek szybko obeznał się i przyzwyczaił do najnowszych technologii. W obecnych czasach lubimy się bawić dlatego często chodzimy na dyskoteki. Chcemy ładnie wyglądać, więc spędzamy dużo czasu w gabinetach odnowy.

Znaczy to ze czlowiek jest czlowiekiem i potrafi zniesc wszystkie krzywdy. Zadne doswiadczenie nie jest mu obce ze wszystkim sobie poradzi

Dodaj swoją odpowiedź
Język polski

Zinterpretuj słowa "Człowiekiem jestem i nic co ludzkie nie jest mi obce" w renesansie i teraz. Żeby nie było bardzo długie ;)

Zinterpretuj słowa "Człowiekiem jestem i nic co ludzkie nie jest mi obce" w renesansie i teraz. Żeby nie było bardzo długie ;)...

Kulturoznawstwo

zinterpretuj słowa Terencjusza "jestem człowiekiem i nic co ludzkie nie jest mi obce". Nie z internetu, najlepsze zgłaszam:)

zinterpretuj słowa Terencjusza "jestem człowiekiem i nic co ludzkie nie jest mi obce". Nie z internetu, najlepsze zgłaszam:)...

Język polski

"Świat jest jeno szkoła szukanie - nie oto chodzi kto dopadnie, ale kto przebieży piękniejszą drogą"- zinterpretuj słowa francuskiego filozofa XVI wieku i przedstaw drogi życiowe wybranych bohaterów literackich różnych epok.

„ŚWIAT JEST JENO SZKOŁĄ SZUKANIA – NIE O TO CHODZI KTO DOPADNIE, ALE KTO PRZE-BIEŻY PIĘKNIEJSZĄ DROGĄ” – ZINTERPRETUJ SŁOWA FRANCUSKIEGO FOLIZOFA XVI WIEKU I PRZEDSTAW DROGI ŻYCIOWE WYBRANYCH BOHATERÓW LITERACKICH RÓŻNYCH EPOK. R...

Język polski

Zinterpretuj fragmenty „Obrony Sokratesa” Platona i dialogu Seneki „O życiu szczęśliwym” jako teksty uczące człowieka „bycia szczęśliwym”. Wnioski wykorzystaj do rozważań o godnym życiu.

Problem szczęścia i godnego życia dotyczy każdego, kto choć przez chwilę zastanawia się nad sensem istnienia. Jak nie pomylić szczęścia z beztroską i zabawą, a godności z ascezą i ciągłymi wyrzeczeniami? Jak zachować równowagę i s...