Witam mam takie zadanie i bardzo bym prosil jak by ktos mi w odpowiedzi mugl wytlumaczyc jak zrobic takie zadanie jest ono na str 137 zadanie 37 ksiazki do matematyki dla klas 1. Oblicz pola trójkątów.

Witam mam takie zadanie i bardzo bym prosil jak by ktos mi w odpowiedzi mugl wytlumaczyc jak zrobic takie zadanie jest ono na str 137 zadanie 37 ksiazki do matematyki dla klas 1. Oblicz pola trójkątów.
Odpowiedź

a) 10∙20:2=200:2=100 (j kwadratowych) Wytłumaczenie: Ten trójkąt jest podzielony jakby na 2 mniejsze trójkąty. Miary kątów każdego z tych małych trójkątów to 45 stopni, 90 stopni (możesz to sobie zobaczyć nawet ekierką, że jest to kąt prosty) i 45 stopni (ponieważ 180-90-45=45 stopni). Więc są to trójkąty równoramienne. W związku z tym mają 2 boki tej samej długości. Więc jak 1 bok ma 10, to drugi też będzie miał 10. To podstawa tego całego trójkąta jest równa 2∙10=20. Wzór na pole trójkąta to a∙h:2, więc 20∙10:2=100 (jednostek kwadratowych). 3∙4:2=12:2=6 (j kwadratowych) Wytłumaczenie: Z tych przerywanych lini tworzy się jakby taki mały trójkącik. Jest też równoramienny (tak samo jak w przykładzie a), więc jeśli jego 1 bok ma 3, to drugi też będzie miał 3. I jest to wysokość trójkąta. Podstawa ma 4, więc 3∙4:2=12:2=6 (jednostek kwadratowych). b) 0,3∙0,4:2=0,12:2=0,06 (j kwadratowych) Wytłumaczenie: Jest to trójkąt prostokątny, więc jego 1 przyprostokątna jest jednocześnie wysokością padającą na 2 przyprostokątną. Więc 0,3∙0,4:2=0,12:2=0,06 (jednostek kwadratowych). 7∙3:2=21:2=10,5 (j kwadratowych) Wytłumaczenie: Mały trójkącik po lewej jest równoramienny (tak jak w przykładzie a). Więc wysokość dużego trójkąta będzie równa 3. Podstawa jest równa 4+3=7, więc pole będzie równe 7∙3:2=21:2=10,5 (jednostek kwadratowych)

Dodaj swoją odpowiedź