Napisać biznesplan firmy lub produktu wymyslonego przez siebie. Moze byc z neta, ale nie z pierwszych lepszych tylko naprawde dobrych. Potrzebne na jutro!! . Z góry dzieki za odpowiedz.

Napisać biznesplan firmy lub produktu wymyslonego przez siebie. Moze byc z neta, ale nie z pierwszych lepszych tylko naprawde dobrych. Potrzebne na jutro!! . Z góry dzieki za odpowiedz.
Odpowiedź

BIZNES PLAN - SKLEP SPORTOWY Biznesplan I. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa: 1. Podstawowe cele działalności: - źródło utrzymania rodziny, - zaspokojenie własnych ambicji, - zdobycie doświadczenia i umiejętności współpracy -rozwiniecie sklepu na ogolnopolski rynek 2. Nazwa: "TopSport" 3. Forma prawna: Jest to spółka cywilna, gdyż jest wygodnym i efektywnym narzędziem prowadzenia działalności gospodarczej. Składa się z 6 współpracowników. 4. Dane o właścicielach: Michał Jędrzejczak, Dawid Perdas, Dominik Ćwierkiewicz, AdrianFrątczak,Paweł Krygiel, Daniel Figa tel. 694-57-96 kom. 505504503 e-mail: [email protected] www: http:// sklepsportowy.firma.pl 5. Przedmiot działalności: Jest to działalność handlowa. 6. Lokalizacja (siedziba): Lokal wynajmowany od pan Romana Wielkiego, przy głównej ulicy 9 Stycznia 4. 7. Obszar działania: Skierowany głównie dla mieszkańców Konstantynowa, jednak ze względu na położenie przy głównej ulicy, także dla przejezdnych. Naprzeciwko sklepu jest szkoła podstawowa i gimnazjum, a więc ze sklepu powinni korzystać przede wszystkim młodzi ludzie. Niedaleko też znajduje się hala sportowa oraz basen, idąc na hale trzeba przejść koło naszego sklepu wiec myślimy ,że zawodnicy jak i amatorzy sportu będą zaglądać do naszego sklepu. 8. Produkty: Jako że jest to sklep sportowy z różnymi drobiazgami, sprzedawanymi towarami będą m.in.: * z artykułów sportowych: - pilki do kazdego rodzaju gry - rękawice bramkarskie, - stroje, -rowery, -buty sportowe, -i wiele innych artykułów sportowych * z drobiazgów: - zegarki, - odzywki, - antypespiranty, - okulary przeciwsłoneczne, -czepki, - śmieszne kartki na różne okazje Myśleliśmy także o produktach sezonowych, jak np. narty na zimę czy koła ratunkowe dla dzieci w lecie . Dodatkowo chcemy wyposażyć swój sklep w ksero-kopirke ponieważ w pobliżu znajduje się zespół szkól i nikt nie prowadzi tego typu usług. II. Analiza rynku i plan marketingowy: 1. Podmioty działające w branży, w tym główni konkurenci Firma działa na rynku o niewielkiej konkurencji. W Konstantynowie nie powstało jeszcze zbyt wiele firm o podobnej branży. Spośród sklepów konkurencyjnych należy wymienić takie firmy jak : "Bicykl","Torbers" Mocne i słabe strony konkurencji: a) "Bicykl" Mocne strony : * wysoka jakość oferowanych usług * sprawne zarządzanie *dobra sytuacja finansowa *dobra reputacja firmy Słabe strony : * mała powierzchnia lokalu * wysokie ceny *brzydki budynek b) "Torbers" Mocne strony : *konkurencyjne ceny *Dobra jakość oferowanych usług *ciekawe pomysły Słabe strony : *słaba sytuacja finansowa *niemiła obsługa *rzadkie zmiany w wyposażeniu 2. Odbiorcy Chcielibyśmy docierać do wszystkich. Jednak głównie nastawiamy się na dzieci i młodzież (znajdująca się naprzeciwko szkoła), jak i na osoby chodzące na hale i basen. Także kobiety częściej kupują prezenty, a u nas będą mogły znaleźć to czego potrzebują, dla swoich mężów. 3. Ceny oferowanych dóbr i usług Stosunkowo niskie ceny, upusty cenowe dla stałych klientów i przy kupnie powyżej 150zł., Wydaje nam się, że marża początkowo 30% (aby zachęcić klientów), a w późniejszym czasie (ok. pół roku) do 50 % będzie odpowiednia. 4. Dystrybucja Korzystna lokalizacja firmy, duży wybór artykułów. Artykuły będziemy kupować w hurtowni w Gdańsku Wrzeszczu, oraz Będziemy sprowadzać z poza kraju: Austria, Holandia ,Niemcy, tam są bardzo korzystne ceny. 5. Promocja - umieszczenie reklamy w lokalnej prasie, tzn. "43Bis" "Expres" - ulotki informacyjne, - plakaty reklamowe, m.in. na przystankach, w szkołach na basenie, na hali - przy zakupie powyżej 150zł. niespodzianka, - gratisy takie jak np. Długopisy z logiem sklepu, Film DVD o reprezentacji Polski. III. Struktura organizacyjna i plan zatrudnienia 1. Kadra zarządzająca Jan Kowalski, Adam Nowak, Anna Kamńska 2. Plan kadrowy i schemat organizacyjny Właściciele . Sprzedawać będziemy na zmianę, w sklepie zawsze muszą być 3 osoby. A także po pewnym czasie zatrudnimy 2 sprzedawczynie i jednego ochroniarza. IV. Plan techniczny (działalności operacyjnej) 1. Nakłady inwestycyjne - zakup środków potrzebnych doprowadzenia lokalu do schludnego wyglądu, tj. farb do pomalowania ścian i sufitu, paneli podłogowych. - zakup wyposażenia, tj. szafek i półek potrzebnych do wystawienia towaru, szklanej lady, - zakup towaru. 2. Źródła finansowania inwestycji - oszczędności własne - ok. 30tyś. zł., - kredyt bankowy - ok. 20tyś. zł. 3. Zaopatrzenie w artykuły Artykuły będziemy kupować w hurtowni w Gdańsku Wrzeszczu, Ausrtii, Holandii, i w Niemczech V. Plan finansowy 1. Przychody Przychody ze sprzedaży towaru. Szacowane na ok. 23tyś. miesięcznie: - towary przy marży 30% - ok. 8 tyś. - ksero ok. 500 zł., - kosmetyki ok. 200 zł. 2. Koszty nakłady inwestycyjne: - zakup środków ok. 5 tyś zł - zakup wyposażenia ok. 4 tyś., - zakup towaru ok. 37 tyś, łącznie ok. 46 tyś promocja: - Do roznoszenia ulotek zatrudnimy conajmniej 2 młode osoby. ok. 100 zł miesięcznie - umieszczenie reklamy w lokalnej prasie ok. 400zł przez 2 miesiące, - gratisy ok. 80zł. miesięcznie, łącznie ok. 580zł. przez pierwsze miesiące, a potem ok. 300zł miesięcznie, -dzierżawa lokalu ok. 950 zł. miesięcznie, -opłaty za prąd i wodę ok. 300zł miesięcznie Na początku wysokie lecz później coraz niższe... 3. Zysk Zysk wynosi ok. 12tyś zł. w zależności od miesiąca. Wydaje nam się ze przez cały rok będą takie zyski, ponieważ w zimę ludzie będą kupować sprzęt zimowy (narty,wiazania,deski snowbordowe.itp) a lato będą kupować sprzęt do pływania. CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE CZYNNIKI WEWNĘTRZNE SZANSE SILNE STRONY Zainteresowania ze strony ludzi, czyli dobre przyjęcie firmy na rynku i Dobra lokalizacja i Współpraca z innymi firmami, wymiana doświadczeń Wszechstronna promocja ZAGROŻENIA SŁABE STRONY Brak zainteresowania ze strony ludzi Pojawienie się w przyszłości silnej konkurencji i Dość Duża konkuręcja

Dodaj swoją odpowiedź