Magiczny obrazek

Temat: Magiczny obrazek

Cel ogólny:
Uczeń umie:
- wypowiadać się na określony temat
- użyć świeczki woskowej oraz farb akwarelowych
- stworzenie możliwości większej integracji grupy.
Cele operacyjne: dziecko
- zna zwyczaje i tradycje andrzejkowe,
- potrafi namalować obrazek świeczką i „pokolorować” go akwarelą
- umie wyrażać uczucia i przeżywać radość zabawy z rodzicami.
- potrafi wymienić zwyczaje i obrzędy andrzejkowe
- potrafi wypowiadać się na temat wróżb i przepowiedni
- potrafi współdziałać w grupie

Materiały: farby akwarelowe, świeczka dla każdego dziecka, pędzle, stare gazety, blok techniczny z białymi kartkami

Przebieg zajęć:
1. Powitanie. Rozmowa na temat znaczenia andrzejek
- O jakim dniu mówi temat?
- Kto wróży sobie w andrzejkowy wieczór?
- Czego chcemy się dowiedzieć z wróżb?
- Co oznaczają kolejne znaki i wróżby?
2. Rozdanie dzieciom starych gazet jako podkładki oraz kartek i świeczek.
3. Wytłumaczenie dzieciom na czym polega technika malowania świeczką na białym papierze. Przypomnienie o mocnym i konkretnym przyciskaniu świeczki do paieru w celu uzyskania lepszego efektu.
4. Rozdanie dzieciom farb oraz pędzli.
5. Zamalowywanie przez grupę wcześniej wykonanych obrazków z wosku farbami akwarelowymi, najlepiej jednym kolorem i nie mocno.
6. Odkładamy obrazek na parapet w celu wyschnięcia, sprzątamy swoje miejsce pracy i siadamy w kole na dywanie.
7. Omówienie z dziećmi wykonanych zajęć:
- Co się udało – dlaczego?
- Co nie wyszło – dlaczego?
- Na czym polega to że wosk nie chwyta farby?
8. Sprzątnięcie dokładniejsze sali i podziękowanie dziec

Dodaj swoją odpowiedź