Uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej uczestniczyli w ciekawej wycieczce do Krakowa. Tym razem nasza wycieczka w dużym stopniu miała charakter poznawczy a jej motywami przewodnimi były archeologia, historia i prehistoria. Naszym pierwszym celem było Muzeum Archeologiczne w Krakowie, gdzie zwiedzaliśmy wystawę stałą "Pradzieje i wczesne średniowiecze Małopolski" oraz częściowo "Bogowie starożytnego Egiptu". Dzięki temu poznaliśmy życie ludzi w naszym regionie począwszy od neandertalczyka do średniowiecza. Opowiadanie przewodników, a przede wszystkim piękne eksponaty i animacje komputerowe, przybliżyły nam wygląd, zajęcia, wierzenia i życie codzienne dawnych ludzi. Szczególne wrażenie zrobił na wszystkich kamienny posąg Światowida wydobyty z rzeki Zbrucz. Dodatkowo część uczniów mogła zobaczyć egipskie sarkofagi, mumie i biżuterię zmarłych. To szczególne wrażenie zrobiła na wszystkich mumia ...kota :) Kolejny nasz punkt wycieczki to krótki spacer po rynku gdzie mogliśmy poznać w skrócie historię takich obiektów jak restauracja u Wierzynka, ratusz, tablica upamiętniająca przysięgę Kościuszki, sukiennice, pomnik Adama Mickiewicza, kościół mariacki. Ostatni punkt naszej wycieczki to projekcja filmu 3D "Morskie stwory - prehistoryczna przygoda". Film opowiada o ostatnich wielkich gadach morskich, które wymarły razem z dinozaurami i innymi stworzeniami ok. 65 milionów lat temu. O ich życiu świadczą dziś skamieniałe szkielety odkrywane przez naukowców w różnych częściach świata. Ciekawa narracja, wspaniałe efekty i mnóstwo nieznanych nam ciekawostek na pewno na długo zapadną wszystkim w pamięci. Opiekunami wycieczki byli:................................
Dzisiaj z moją klasą byliśmy w muzeum archeologicznym. Zwracałam szczególną uwagę na kości dinozaurów i ludzi sprzed tysięcy lat. Bardzo zaineresowały mnie teakże muszcze i kamienie ze śladami roślin, które rosły w erze dinozaurów. Przewodnik opowiadał nam jak archeolodzy znajdują stare przedmioty. Najpierw muszą dostac wiadomość ze w danym terenie mogą znajdowac sie jakies obiekty sprzed wielu lat. Poźniej jedzie tam wraz z ekipą i sprawdzają czy to prawda. Najbardziej jednak spodobały mi się garnki z szczegolna precyzją przyglądałam sie jak są ozdobione. Były po prostu piękne. Przewodnik opowiadał nam też o życiu jakie prowadzili ludzie dawniej. Było to szalenie interesujące. Zmartwiłam siękiedy pan/pani powiedział/ła że czas już aby wracac do szkoly. Dzień ten nie byl zmarnowany bo dowiedziałam sie wielu ciekawostek na temat archeologii. Bardzo mi się tam podobało! ;))
W (dzień) byliśmy w muzeum archeologicznym we (miejscowość). Dojechaliśmy spokojnie. Na początku myślałam, że będzie to nudne zwiedzanie. Zawsze jest nieciekawie, ale to miejsce takie nie było. Na początku przewodnik opowiedział nam historię archeologi. Dowiedziałam się wielu bardzo ciekawych rzeczy! Nie spodziewałam się, że historia może być, aż tak ciekawa. Później był czas na pytania. Następnie przeszliśmy do oglądania głównego eksponatu, czyli szkieletu dinozaura. Pani opowiedziała nam jak to znalezisko się tu znalazło i przy okazji opowiedziała nam trochę o pracy archeologa. I tutaj znów dowiedziałam się czegoś nowego. Otóż taka praca nie polega głównie na odkopywaniem piasku i czyszczeniu pędzelkiem jak myślałam wcześniej i jak wielu ludzi tak sądzi. Przede wszystkim tutaj potrzeba mieć wielką wiedzę historyczną. Konieczna jest również zręczność i logiczne myślenie. Więc taka praca wcale nie jest prosta. Kolejno przewodniczka zaprowadziła nas do dalszych rzędów eksponatów i opowiadała trochę o niektórych z nich. Na koniec mieliśmy jeszcze 45 minut przerwy przed odjazdem do domu. Mogliśmy jeszcze raz pooglądać muzeum lub kupić pamiątki w sklepiku. Ta wycieczka była bardzo udana. Zachęciła mnie do częstszego zaglądania do muzeów, a także do zagłębienia się w świat archeologi. Coś takiego. Nie liczyłam zdań, więc nie wiem ile jest. Myślę, że ponad 20. Nie wiem, czy to ma być wycieczka, która się odbyła, czy fikcyjna.