a-b podzielic na√a-√b jest rowne?

a-b podzielic na√a-√b jest rowne?
Odpowiedź

w tego typu zadaniach musimy pozbyć się niewymierności w mianowniku wykorzystując wzór: (x-y)(x+y)=x²-y² tutaj w mianowniku mamy:(√a-√b) czyli musimy pomnożyć licznik i mianownik przez (√a+√b): (a-b)/(√a-√b)=(a-b)(√a+√b)/(√a-√b)(√a+√b)= =(a-b)(√a+√b)/[(√a)²-(√b)²]=(a-b)(√a+√b)/(a-b)= skracamy przez (a-b) i mamy =(√a+√b)

Dodaj swoją odpowiedź
Matematyka

Dla pewnych liczb a i b wartości wyrażenia a+b b jest równe -2.Oblicz dla tych liczb wartości wyrażenia ba+b + a/b+1

Dla pewnych liczb a i b wartości wyrażenia a+b b jest równe -2.Oblicz dla tych liczb wartości wyrażenia ba+b + a/b+1...

Matematyka

Dokończ poniższe zdania Wybierz odpowiedzi spośród podanych iloraz 20 podzielić 0,5 jest równe a 10 b 40 C 100 d 400

Dokończ poniższe zdania Wybierz odpowiedzi spośród podanych iloraz 20 podzielić 0,5 jest równe a 10 b 40 C 100 d 400...

Matematyka

POTRZEBUJE NA TERAZ!!!!!! W pewnej klasie jest k chlopcow, o 4 wiecej dziewczyn.Gdyby chlopcow podzielic na 3 rowne grupy, a dziewczeta na 4 rowne grupy, to w kazdej byloby tyle samo osob. Pls. potrzebuje na teraz !!!!!!!

POTRZEBUJE NA TERAZ!!!!!! W pewnej klasie jest k chlopcow, o 4 wiecej dziewczyn.Gdyby chlopcow podzielic na 3 rowne grupy, a dziewczeta na 4 rowne grupy, to w kazdej byloby tyle samo osob. Pls. potrzebuje na teraz !!!!!!!...

Matematyka

Oblicz nierówność  x-3 podzielić na 2 + x+4 podzielić na 5 jest większe równe 2x-2 

Oblicz nierówność  x-3 podzielić na 2 + x+4 podzielić na 5 jest większe równe 2x-2 ...

Matematyka

W torebce jest mniej niż 90 cukierków. Ile ich jest, jeśli wiadomo, że można je podzielić na 3 równe części i na 4 równe części, a gdyby podzielić je na 5 części, to w jednej z nich będzie o 1 cukierek mniej niż w pozostałych. Proszę o pomoc!!

W torebce jest mniej niż 90 cukierków. Ile ich jest, jeśli wiadomo, że można je podzielić na 3 równe części i na 4 równe części, a gdyby podzielić je na 5 części, to w jednej z nich będzie o 1 cukierek mniej niż w pozostałych. Pro...