Biznes plan biuro turystyczne RELAX - praca w załączniku
BIURO TURYSTYCZNE „RELAX” sp. z o. o.
Baranek Waldemar
Grzelak Tomasz
Jóskowiak Magdalena
Józefiak Dorota
Małecka Karolina
Szymanowska Anna
Wąsiewska Agata
Wypychowska Barbara
SPIS TREŚCI:
1. Opis przedsięwzięcia
1.1. Podstawowe cele
1.2. Możliwości i szanse rynkowe
1.3. Podstawowe zagrożenia
2. Profil przedsiębiorstwa
2.1. Informacje o przedsiębiorstwie
2.1.1. nazwa, siedziba, status prawny
2.1.2. przedmiot działalności
2.1.3. udziałowcy
2.1.4. zarząd i pracownicy
3. CEL I MISJA PRZEDSIĘWZIĘCIA
3.1 cel
3.2 misja
4. Analiza marketingowa
4.1. Analiza konkurencji
4.1.1. badania rynku
4.2. Analiza rynku
4.2.1. potencjalni klienci i ich potrzeby
4.3. Analiza rynku gwarantowanych usług
4.3.1. transport
4.3.2. kwatery
4.3.3. usługi dodatkowe
4.4. Plan marketingowy
4.4.1. organizacja wycieczek
4.4.2. strategia reklamowa
4.4.3. strategia cenowa
5.Plan modernizacji
5.1. rozwój firmy
6. Analiza S.W.O.T.
1. OPIS PRZEDSIĘWZIĘCIA
1.1. PODSTAWOWE CELE
Głównym celem biura turystycznego jest udzielanie wartościowych usług i zaspokajanie przyszłych nabywców w zakresie podróżowania.
Chcemy aby nasza oferta była skierowana do ludzi na każdej płaszczyźnie wiekowej i materialnej.
Najwyższa jakość i szeroki asortyment naszych ofert będzie stanowił o renomie naszej działalności.
Niskie ceny naszych IMPREZ skuszą niejednego potencjalnego konsumenta.
Będziemy dążyć do tego aby w przyszłości posiadać własne pensjonaty hotele itp. , pragniemy zwiększyć swoje dochody przynajmniej o 15% rocznie oraz uzyskać potencjalny rynek swoją stałą agresywną strategią sprzedaży ofert wspomaganą wysoko jakościowymi usługami oraz korzystania z różnych form promocji Np reklamą.
Wyżej wymiecione warunki stanowią o konkurencyjności naszej spółki, co w przyszłości może zaowocować poprzez zaistnienie na europejskim rynku.
1.2. MOŻLIWOŚCI I SZANSE RYNKOWE
Nasza oferta jest skierowana do całego społeczeństwa, zarówno zamożnego jak i ubogiego, co daje nam większe możliwości realizacji imprez. Wycieczki są w różnych cenach w zależności od sytuacji materialnej klienta. W odróżnieniu do innych spółek turystycznych prowadzimy badania marketingowe i rozmowy z klientami (na temat wycieczek i ich upodobań). Jako początkująca filia nasi klienci mogą liczyć na niskie ceny oraz promocje.
1.3.PODSTAWOWE ZAGROŻENIA
Największym dla nas konkurentem są zagraniczne firmy. Konkurencja w branży turystycznej jest coraz większa. Wraz ze wzrostem zamożności polskiego społeczeństwa, krajowy rynek staje się bardziej atrakcyjny dla renomowanych zagranicznych biur turystycznych, które dysponują dużym zapleczem finansowym oraz kontaktami międzynarodowymi.
2. PROFIL PRZEDSIĘBIORSTWA
2.1. NFORMACJE O PRZEDSIĘBIORSTWIE
2.1.1. NAZWA, SIEDZIBA, STATUS PRAWNY
Nazwa: „RELAX” Sp. z o. o.
Siedziba: 61-348 Poznań
Ul. Słoneczna 55
Status prawny: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
2.1.2 PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI
Przedmiot: biuro podróży
Wkład: działalność rozpoczynamy z własnym kapitałem uzyskanym z oszczędności, które pokryją nasze finansowe zapotrzebowanie na rozpoczęcie funkcjonowania naszej firmy.
2.1.3 UDZIAŁOWCY
Imię i nazwisko udziałowca Ilość posiadanych akcji
Baranek Waldemar 12,5 %
Grzelak Tomasz 12,5 %
Jóskowiak Magdalena 12,5 %
Józefiak Dorota 12,5 %
Małecka Karolina 12,5 %
Szymanowska Anna 12,5 %
Wąsiewska Agata 12,5 %
Wypychowska Barbara 12,5 %
2.1.4. ZARZĄD I PRACOWNICY
Zarząd:
Funkcja Imię i Nazwisko
Dyrektor naczelny Baranek Waldemar
Dyrektor do s/p sprzedaży i marketingu Józefiak Dorota
Dyrektor finansowy Wypychowska Barbara
WALNE ZEBRANIE
AKCJONARIUSZY
ZARZĄD
PREZES ZARZĄDU -DYREKTOR
KIEROWNIK DS. SPRZEDAŻY I TRANSPORTU
KIEROWNIK DS. EKONOMICZNYCH
GŁÓWNY KSIĘGOWY
KIEROWNIK DS. MARKETINGU
KIEROWNIK DS. REKLAMY
SPECJALISTA DS. EKONOMICZNYCH
DZIAŁ MARKETINGU
DZIAŁ REKLAMY
OBSŁUGA
SPRZEDAŻY
DZIAŁ
TRANSPORTU
Pracownicy:
Wymagania wobec pracowników:
- minimum średnie wykształcenie z maturą,
- znajomość przynajmniej dwóch języków obcych,
- prawo jazdy kategorii B,
- znajomość obsługi komputera,
- solidność, odpowiedzialność, samodzielność,
- pozytywne podejście do pracy
- umiejętność oryginalnej prezentacji ofert.
Zadania dla pracowników:
1. Pracownik administracji:
- rachunkowość i zarządzanie informacjami,
- sprawy bankowe,
- wyliczanie i płacenie podatków.
2. Sprzedawca:
- kontakt z nabywcą,
- planowanie i wyliczanie kosztów związanych z oferowaną wycieczką,
- kalkulacja nakładów i cen,
- zagwarantowanie dostarczenia zamówień,
- zapewnienie wysokiej jakości usług.
3. CEL I MISJA PRZEDSIĘWZIECIA
3.1. CELE
Głównym celem zakładu usługowego jest osiągnięcie zysku w wyniku prowadzonej działalności usługowej poprzez:
- zaspokajanie określonych potrzeb klientów o różnym standardzie życiowym,
- szybką i rzetelną obsługę klienta - obsługa telefoniczna
- pomoc w wyborze ofert
- pozyskiwanie nowych klientów i ekspansję na nowe rynki
. podwyższanie jakości usług,
. wzmocnienie promocji usług,
- po zdobyciu zadowalającej pozycji na rynku w przyszłości poszerzenie profilu działalności firmy
3.2. MISJA
- Chcemy aby nasz klient był przekonany, że dokonany przez niego wybór był słuszny
- Chcemy zadbać o bezpieczeństwo i komfortowe warunki wypoczynku klienta
- Zrobimy wszystko, aby klient widział w nas przyjaciela
4. ANALIZA MARKETINGOWA
4.1. ANALIZA KONKURENCJI
4.1.1 BADANIA RYNKU
Potrzeba klientów - badania ruchu turystycznego ukazują nam zmiany w podróżowaniu rodzimych klientów. Indeks rozwoju wskazuje, że od roku 2002 zatrzymał się wzrost zainteresowania urlopem za granicą , natomiast wzrosło zainteresowanie spędzania wakacji w kraju.
Powody: brak bariery językowej, potrzebne mniejsze nakłady pieniężne, zainteresowanie pobytami w gospodarstwach
Agroturystycznych.
4.2.ANALIZA RYNKU
4.2.1. POTENCJALNI KLIENCI I ICH POTRZEBY
Usługi naszej firmy są tak zróżnicowane by odpowiadały wszystkim naszym klientom. W naszej ofercie mamy zarówno wycieczki grupowe jak i indywidualne .
Dla każdego segmentu rynku mamy odpowiednie propozycje, które za zadanie mają w pełni zadowolić klienta. Zapewniamy to poprzez wysoko wykwalifikowaną kadrę pracowniczą, odpowiednie standardowo ośrodki wypoczynkowe oraz wszelkie informacje odnośnie naszych wycieczek. Nasza firma ma szczególnie na uwadze bezpieczeństwo naszych klientów.
4.3. ANALIZA RYNKU GWARANTOWANYCH USŁUG
4.3.1 TRANSPORT
Usługi transportowe zapewnia renomowana firma przewoźnicza
PRO-TRANS, która przez podpisanie umowy zobowiązała się do przewożenia naszych klientów pojazdami o wysokim komforcie jazdy.
4.3.2. KWATERY
Biuro stara się zapewnić swoim klientom jak najlepsze warunki wypoczynku. W ofercie firma przedstawia limit cenowy oraz proponuje komfort oferowanych usług (ilość łóżek, przybliżony czas przyjazdu klientów, wyposażenie pokoju, dzień i godzinę przybycia do hotelu).
4.4.3. DODATKOWE USŁUGI
Za pośrednictwem naszego biura można także nabyć:
- bilety na wyciągi i orczyki
- bilety wejściowe na sportowe imprezy, kongresy, sympozja oraz wystawy
- bilety lotnicze
- ubezpieczenie
- karnety na basen, solarium itp.
4.4. PLAN MARKETINGOWY
4.4.1 ORGANIZACJA WYCIECZEK:
Przygotowanie tras wycieczkowych:
Przed przygotowaniem trasy wycieczek w pierwszej kolejności bierzemy pod uwagę usługi komunikacyjne oraz mieszkaniowe. Następnie układamy plan wycieczki, który zależy od czasu jej trwania. Zagospodarowanie czasu może zależeć także od uczestników, którzy mogą składać swoje pomysły co do przebiegu wycieczki.
Rodzaje wycieczek:
- Standardowe wycieczki – wcześniej przygotowane o określonych terminach wyjazdu zazwyczaj zawierają następujące usługi: transport, przewodnik, zakwaterowanie, posiłki, pozostałe usługi(bilety wejściowe na wszelkiego rodzaju imprezy, ubezpieczenie.
- wycieczki „prywatne”: organizowane są na zamówienie klienta - według ich własnych programów i ich życzeń.
- wycieczki szkolne (Np. zielone szkoły, wyjazdy jednodniowe)
- wycieczki tematyczne.
4.4.2. STRATEGIA REKLAMOWA
Przygotowana strategia rozwoju firmy zakłada pełną koordynację działań związanych z wprowadzaniem nowych i rozwojem dotychczas proponowanych ofert. Kampania reklamowa ma na celu promocję naszych usług. Do jej przeprowadzenia wykorzystamy:
- telewizję
- radio
- prasę
- internet
- ulotki
4.4.3 STRATEGIA CENOWA
- sezonowe promocje
- udzielane ulg pracownikom naszych biur
- rabaty dla stałych klientów
- utrzymanie poziomu cen przy zachowaniu i zwiększaniu jakości oferowanych usług
- zniżki dla wycieczek wieloosobowych
5. PLAN MODERNIZACJI
5.1 ROZWÓJ FIRMY
Przynoszone dochody przeznaczane będą na otwieranie nowych oddziałów i modernizację już istniejących.
Z otwarciem nowego biura łączą się koszty:
- zakupu lokalu
- wyposażenia wnętrz
- reklamy
- utrzymania personelu
Koszty związane z modernizacją istniejących oddziałów dotyczyć będą:
- opłacenia firmy remontowej
- zakupienia materiałów
6. ANALIZA S.W.O.T
Na podstawie przeprowadzonych badań została określona lista mocnych i słabych stron spółki oraz szans i zagrożeń w otoczeniu firmy, będąca podstawą do poznania charakterystycznych cech, jej możliwości rozwoju oraz pozycji w stosunku do konkurencji w sektorze.
MOCNE STRONY SŁABE STRONY
Bardzo dobrze znana, kojarzona i akceptowana przez klientów marka firmy
Wysoka jakość usług
Różnorodność ofert
Imprezy dostosowane do ciągłych zmian w wymaganiach klientów
Rozwinięta sieć oddziałów
Wysokie kwalifikacje zawodowe pracowników
Wysoko rozwinięte systemy informatyczne
Brak jednolitej strategii w zakresie jednolitego wystroju oddziałów
Brak kompleksowej oferty dla poszczególnych segmentów rynku
Ograniczona liczba kontaktów
z biurami zagranicznymi
SZANSE ZAGROŻENIA
Wzrost zamożności części społeczeństwa, która preferuje wycieczki zagraniczne;
Utrzymywanie się pozytywnego wizerunku Spółki na rynku, która postrzegana jest jako:
- Godna zaufania
- Atrakcyjny pracodawca
Doświadczenie firmy doceniane przez klientów
Duża grupa lojalnych klientów Rosnąca liczba poważnych, aktywnie działających konkurentów, których oferty postrzegane są przez klientów i detalistów jako szeroka i ogólnie dostępna
Niż demograficzny
Strach przed zagrożeniami terrorystycznymi